خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه:

تحولات عراق، سوریه و بحران یمن از جمله محورهای گفت‌وگو بین ظریف و مقامات قطر است

asdasd
کد خبر : ۵۴۲۳۰۶

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: در حوزه تحولات منطقه مسائل بسیاری می‌تواند برای ایران و قطر دارای اهمیت باشد که پیرامون آن در جریان این سفر بحث و گفت‌وگو خواهد شد.

به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی با بیان اینکه این اولین سفر وزیر امور خارجه به قطر بعد از بحرانی است که در حوزه خلیج فارس بین قطر و چند کشور دیگر در منطقه به وجود آمد، گفت: در این سفر مسائل دوجانبه به خصوص همکاری‌های سیاسی و اقتصادی فیمابین مجددا بررسی می‌شود و راه‌های چگونگی توسعه هرچه بیشتر همکاری‌ها مورد توجه و رایزنی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در حوزه مسائل منطقه مسائل زیادی می‌تواند برای ایران و قطر مورد اهمیت باشد که پیرامون آن در جریان سفر وزیر خارجه به قطر، مقامات دو کشور در مورد آنها رایزنی و گفت‌وگو خواهند کرد، اظهار داشت: تحولات عراق، سوریه و همچنین بحران یمن از مباحثی است که می‌تواند در جریان این سفر مورد توجه و گفت‌وگوی مقامات ایرانی و قطری قرار بگیرد.

سخنگوی وزارت خارجه در ادامه گفت‌وگوی رادیویی خود با شبکه جوان، با اشاره به اهمیت ایجاد ثبات و امنیت در منطقه، تصریح کرد: این موضوع حاصل نمی‌شود مگر با مذاکرات، رایزنی و تفاهم و همچنین کار دسته‌جمعی و اراده همگانی کشورهای منطقه و قطعا نزدیکی ملت‌ها و دولت‌ها و رایزنی‌ها و گفت‌وگوهای آنها در این زمینه می‌تواند موثر و نقش‌آفرین باشد و این سفر نیز در این چارچوب دارای اهمیت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز