خبرگزاری کار ایران

گزارش پایگاه خبری پی بی اس آمریکا:

محدودیت‌های مهاجرتی ترامپ، بیشتر علیه مسلمانان است/ اتباع ۷ کشور در برزخ هستند

asdasd
کد خبر : ۵۴۱۱۸۷

بر اساس قانون جدید اتباع ایرانی، چاد، لیبی، کره شمالی، سومالی، سوری و یمن و همچنین مقامات و خانواده مقامات ونزوئلا از تاریخ ۱۸ اکتبر حق سفر به آمریکا را ندارند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پی بی اس، محمد جهانفر جانباز نیروی دریایی آمریکا سال گذشته چهار بار برای دیدن نامزد ایرانی خود سفر کرده و اخیرا امیدوار بود همه مدارک لازم برای انتقال همسرش به آمریکا کامل شده باشد. اما این جوان ۳۹ ساله بعد از فرمان اجرایی جدید ترامپ و منع سفر ایرانی‌ها به آمریکا از اینکه شاید مجبور باشد برای همیشه از نامزدش جدا شود، می‌ترسد.

به گزارش این پایگاه خبری بر اساس قانون جدید اتباع ایرانی، چاد، لیبی، کره شمالی، سومالی، سوری و یمن و همچنین مقامات و خانواده مقامات ونزوئلا از تاریخ ۱۸ اکتبر حق سفر به آمریکا را ندارند. 

جهانفر که ملوان نیروی دریایی آمریکا از ایالت کالیفرنیا است و سه دهه است که در آمریکا زندگی می‌کند در گفت‌وگو با این خبرگزاری گفته که این اقدام ترامپ ویرانگر است. هیچ دلیلی وجود ندارد که نامزد من که یک ایرانی تحصیل کرده است و مدرک فوق لیسانس دارد، به آمریکا نیاید. من نمی‌توانم از این مساله چشم‌پوشی کنم. 

بر اساس این گزارش این سومین فرمان منع سفر از سوی ترامپ است که از زمان روی کار آمدن او به عنوان رییس‌جمهور صادر شده است. اولین فرمان با جنجال‌هایی در فرودگاه‌های آمریکا همراه بود که در نهایت با حکم یکی از قضات دیوان عالی آمریکا فرمان اول ملغی شد. جهانفر یکی از ۳۸۵ هزار ایرانی مهاجر در آمریکاست.

بر اساس این گزارش ایران بیش از سایر کشورهای لیست منع سفر ترامپ در امریکا، مهاجر دارد. 

این پایگاه خبری در ادامه به تاریخ روابط ایران و آمریکا اشاره کرد و نوشت: دولت‌های ایران و آمریکا بعد از انقلاب اسلامی هیج رابطه دیپلماتیکی نداشته‌اند با این حال هیچ خللی در سفر ایرانی‌ها و ایرانی-آمریکایی‌ها به ایران و برگشت به آمریکا برای دیدن اقوامشان وجود نداشته است. بر اساس محدودیت‌های جدید، ایرانی‌ها حق دریافت ویزای مهاجرت، توریستی و یا تجاری ندارند اما ویزاهای دانشجویی و مبادله فرهنگی در صورتی که بررسی‌های دقیق صورت گرفته باشد، همچنان اعتبار خواهد داشت.

آلی بلور دادستان مهاجرت در لس آنجلس نیز در این باره به این پایگاه خبری گفت: مردم نمی‌دانند چه باید بکنند. اگر شما اتباع یکی از کشورهای این لیست باشید می‌بینید مردم میخ کوب شده‌اند. 

تریتا پارسی رییس شورای ایرانیان آمریکا (نایاک) نیز گفته که محدودیت‌های اعمال شده بیشتر علیه مسلمانان است. این فرآیند با این جمله که «بیایید با تهدیدات مقابله کنیم» شروع نشده است. این فرآیند با طرح این پرسش که «کدام کشورها روابط بدی با ما دارند و باید با آنها چه کنیم؟» شروع شده است. 

به گزارش این پایگاه امریکایی بر اساس قاعده جدید، برخی شهروندان بر اساس بازرسی‌ها اجازه ورود دارند اما تضمینی وجود ندارد. این قانون بسیاری از ایرانی‌هایی که قصد حضور در آمریکا را داشتند دلسرد کرده است. هانیه گفته در حال اتمام دوره پزشکی در آمریکاست اما به دنبال کار در کانادا می‌گردد چراکه معلوم نیست بتواند در آمریکا کار پیدا کرده و با توجه به احساسات ضدایرانی حاکم در این کشور زندگی کند. 

وی گفته خانواده‌اش این هفته از کنسول‌های امریکا شنیده‌اند که قادر نیستند برای مراسم فارغ التحصیلی دخترشان به امریکا سفر کنند. 

جهانفر که خانواده‌اش را بعد از انقلاب اسلامی در ایران ترک کرده و به امریکا سفر کرده گفته او نمی‌داند در آینده چه باید بکند. او برای ویزای نامزدش اقدام کرده و قرار بود این ماه در ابوظبی به سفارت مراجعه کنند اما به آنها گفته‌‌اند که این تاریخ به تعویق افتاده است. او در گفت‌وگو با این خبرگزاری گفته که آنها در برزخ هستند. این بی معنی است. یک نفر تصمیمی گرفته و نمی‌فهمند زندگی چند نفر تحت تاثیر تصمیمی است که آنها گرفته‌اند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز