خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده کل سپاه در مراسم تشییع شهید حججی:

هر کسی از موشک‌های ما می هراسد، به پناهگاه برود/ زندگی ملت ایران مستقل از برجام است

asdasd
کد خبر : ۵۴۱۰۲۴

سردار سلامی در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید حججی گفت: حججی سند وفاداری با آرمان های امام حسین (ع) است.

به گزارش ایلنا، سردار حسین سلامی صبح پنج‌شنبه در مراسم وداع و بزرگداشت شهید محسن حججی در زادگاه وی در نجف‌آباد اظهار داشت: امروز به کهکشان پرستاره آسمان شهیدان در شهر نجف آباد یک ستاره پر فروغ و روشن دیگر اضافه شد، دو هزار و ۵۰۰  شهید سرافراز شهر شهیدان از فرمانده نام آور، ماندگار و دلاور نیروی زمینی سپاه سرلشکر شهید احمد کاظمی تا شهید پاسدار آن شهید آسمانی محسن حججی، نجف آباد را به گلستانی از لاله های سرخ و باشکوه تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه پیکر مطهر این شهید امروز تا عرش اعلاء بدرقه می شود و در جوار رحمت حق، روزی خواه می شود، افزود: این شهید یک مرد آسمانی و یک شهید کامل عاشورایی است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: چهار هزار و ۵۰۰ جانباز و شهدای این شهر همگی نجف آباد را شهری ساخته اند که مردمان آن توسط اهل آسمان بهتر از زمین شناخته می‌شود.

سردار سلامی با بیان اینکه کیفیت شهادت شهید محسن حججی تصویری نزدیک و جلوه‌ای باشکوه از شهادت اصحاب امام حسین (ع) در ظهر خونین عاشورا را بر صفحه دلها نقاشی کرد، ابراز داشت: مقایسه کنید سیمای آرام، چشمان نافذ، شکوه و صلابت و ثبات قدم محسن را در لحظه اسارت و در آستانه شهادت با آن چهره منفور و کریه منظر اشقی الاشقیا که پشت سر محسن ایستاده است و تصویری از شمر زمان را در ذهن ها به تصویر می کشاند.

وی با بیان اینکه این دو تصویر نماد کاملاً واضح و آشکاری از حقانیت راهی است که محسن حججی انتخاب کرده و بطلان مسیری که منحرفان و به یادگار ماندگان یزید ایجاد کردند، گفت: شهید حججی شهید کاملی از عاشورا و به همه اصحاب عاشورا نزدیک و شبیه است، او در دادن سر به پیشوا و امامش امام حسین  (ع) اقتدا کرد و بی سر بودن او موجب سرافرازی ما شد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه شهید حججی ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام زمان و امام زمین را که از آن قله رفیع فضائل عاشورا در گوش زمان جاری شد را شنید، تاکید کرد: او در دادن دستها به مظهر غیرت الهی؛ به شکوه جوانمردی حیات بشر یعنی ابوالفضل العباس اقتدا کرد و بدون دست‌ به سرزمین خود بازگشت.

وی اضافه کرد: جوانی او همانند قاسم ابن الحسن در اوج «احلی من العسل» شیرین‌ترین شهد موت یعنی شهادت را چشید و شبیه به جوان رعنا؛ علی اکبر (ع) به میدان جنگ رفت.

سردار سلامی تاکید کرد: او همانند دیگر اصحاب عاشورا قطعه قطعه شد تا پیکره امت اسلام به هم پیوند بخورد و امروز این شهید نماد وحدت، همدلی، شکوه، صلابت و پایداری یک امت است.

وی با بیان اینکه پیکری که امروز در تابوت می بینید سند وفاداری و بیعت این ملت با آرمان‌های امام حسین (ع) و امام خمینی «ره »است، گفت: شهید حججی میوه جذاب، دلنشین و دل انگیز شجره طیبه‌ای است که توسط امام راحل در سرزمین دلهای مسلمانان کاشته شد و توسط رهبر معظم انقلاب با کلام وحی و منطق قرآن آبیاری شد و امروز ثمره آن جوانان برومند و رشیدی چون محسن ما هستند که اقصی نقاط عالم اسلام را به میدان جهاد علیه مستکبران تبدیل کردند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محسن حججی را از رویش‌های امروزین انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: شخصیت وی فراتر از کالبد مادی و جسم دنیایی است، روح او در پیکره جوانان ما تکثیر شده است.

وی افزود: شهید محسن حججی امروز یک شخصیت و هویت اسلامی در پیکره جامعه ما و امت اسلامی است که تعلیم یافته مکتب و تربیت یافته در دامان پدر و مادری طاهر و مطهر است.

سردارسلامی با بیان اینکه آن قاتل شقیه بی رحم، شجره خبیثه و ملعونه‌ای بود که توسط استکبار در بلاد اسلامی کاشته شد، تصریح کرد: این روزها از آسمان چشم مسلمانان ایرانی باران می‌بارید، پهنه صورت همه مسلمانان جویبار اشک هایی بود که از مرکز احساس و عاطفه و قلب آنها می جوشید و اکنون محسن حججی فرزند همه امت اسلام، فرزند همه ملت ایران، فرزند رهبر بزرگ انقلاب و فرزند همه ما شد.

وی با بیان اینکه محسن حججی روح عاشورا را دوباره در کالبد این ملت زنده کرد، ابراز داشت: این شهید مدافع حرم بعثتی در قلب‌ها ایجاد کرد، چشم های معجزه گر و زیبایش در قلب‌ها نفوذ کرد، دوباره آرمان‌ها احیا شد و روح جهاد و شهادت طلبی در این سرزمین جاری شد.

 جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تصریح بر اینکه  محسن همه دستگاه‌ محاسبات مادی دشمنان ما را و معیارهای قضاوت آنها در مورد جوانان این نسل و ملت ایران را تغییر داد، اظهار داشت: آنها که فکر می کردند ملت ایران از تغییر آرمان‌هایشان خسته شده‌اند این دریای بی کران و خروشان و مواج جمعیت عاشق و دلداده را در خیابان های تهران صحن شریف رضوی در مشهد مقدس، دیروز میدان امام اصفهان و امروز نجف آباد ببینند. اعجاز یک شهید این گونه یک ملت را به حرکت درمی‌آورد و انقلابی نوین در دلها و قلب ها و ذهن ها ایجاد می کند.

 وی ادامه داد: شهادت حججی حجت‌های بزرگی برای ما به همراه آورد، جوانان ما را مهیای نبردی بی پایان تا انتهای سقوط باطل کرد، جوانان ما امروز در دل، احساس در افق اندیشه خود تعقیب آرزوهای محسن را در دستور کار قرار داده است.

سردار سلامی با بیان اینکه شکوه شهادت این شهیدان عامل اصلی پیروزی‌ ما در این تاریخ نزدیک به ۴۰ ساله نبرد نابرابر ما با دنیای استکبار شده است، بیان داشت: آنچه که باعث شد هجوم تمام جهان قدرتمند در بزرگترین، طولانی‌ترین و نابرابرترین جنگ قرن بیستم یعنی تهاجم دنیای استکبار به سرزمین مقدس جمهوری اسلامی ایران سرانجام با پیروزی این ملت به پایان برسد شهادت و جانبازی این جوانان برومند و صبر و شکیبایی خانواده‌ها و بازماندگان عزیز آنها بود و این راه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه محسن و یاران او به ما نشان دادند تنها راه سعادت ما در تبعیت از افق‌های بلند اندیشه حکیمانه رهبر انقلاب اسلامی است که با منطق وحی با جهان سخن می گوید و در جست‌وجوی سعادت و آزادی مسلمانان از اسارت و بردگی طاغوت است، اضافه کرد: او نشان داد تنها ستاره‌ای که در آستانه هدایت امت اسلام عامل سعادت و نجات مسلمانان است آن ولی فقیه زمان، رهبر بزرگ انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای‌ است.

 جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه محسن از قرآن آموخته بود، تصریح کرد: این راه ماست، اگر ما امروز در حال تبدیل شدن به یک قدرت تراز اول جهانی هستیم و توانسته‌ایم ظرف ۴۰ سال گذشته تهاجمات استکبار را دفع و گورستانی برای آرزوهای دشمن بسازیم به برکت شهادت این عزیزان و از غلاف درآوردن شمشیرهای جهاد و تجلی روح عاشورا در کالبد این ملت بود.

وی اضافه کرد: اگر امروز می‌بینید بلاد اسلامی به میدان جهاد علیه مستکبران تبدیل شده است و همه جا جوانان مسلمان با الهام از انقلاب اسلامی مستکبران را تعقیب می‌کنند آثار و پیامد و بازتاب‌های شهادت دو هزار شهید نجف آباد، صدها هزار شهید این ملت است که به عنوان قدرت‌های بزرگ در درون سرزمین ما ریشه های مستحکم اعتماد مردم با نظامشان را شکل می‌دهند.

سردار سلامی با بیان اینکه امروز می‌بینید ملت ایران در جهان می‌درخشد و ما به اولویت اول در جهان تبدیل شده ایم، ابراز داشت: در روزهای اخیر دیدید و شنیدید که رئیس جمهور بزرگترین امپراتوری تاریخ بشر (البته در ظاهر) چگونه عاجزانه از ظهور یک قدرت جدید به نام اسلام در ایران سخن گفت.

وی با بیان اینکه سخنان رئیس‌جمهور آمریکا هرچند اهانت آمیز بود اما اعتراف عاجزانه‌ به تولد یک قدرت نوین در نظام جهانی به نام ایران در پرتو اسلام است، گفت: اسلام به ایرانی بودن ما نیز هویت بخشید و گرنه ما قبل از انقلاب اسلامی ایرانی فاقد یک هویت ملی بودیم به نوعی که تاریخ ما را بیگانگان می نوشتند و ثروت های مادی و معنوی ما را آنها به غارت می بردند.

 جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: زمانی که امام طلوع کرد و خورشید اسلام بر این سرزمین تابید، اسلام موجب هویت ابی ایرانی بودن ما نیز شد و ما امروز هم به مسلمان و هم به ایرانی بودنمان افتخار می کنیم.

وی افزود: رئیس جمهور آمریکا به ملت ایران اهانت کرد، او ملت ایران و نظام ما را حامی تروریست نامیده در حالیکه خود او چند ماه قبل در تبلیغاتش اعلام کرد که داعش به عنوان سمبل تکفیر و تروریست ساخته دولت آمریکاست.

سردار سلامی تصریح کرد: ما به رئیس جمهور آمریکا می‌گوییم باید تاریخ نزدیک را مطالعه کند، همه رئیس جمهورهای آمریکا در طول روند پیروزمند انقلابمان همه قدرت خویش را به کار بردند تا نظام ما را عوض کنند اما هیچ کاری از پیش نبردند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: خطاب به دشمنان می‌گویم شما ملت ایران را در محاصره و تحریم کامل اقتصادی جهانی قرار دادید، تحریم و محاصره‌ای که تا امروز هیچ کشوری  تحت فشار آن قرار نگرفته، می خواستید نظام ایران را از میان ببرید و شکیبایی مردم ما را تمام کنید اما ملت بزرگ ایران از دیوار اراده شما عبور کردند.

وی با بیان اینکه در پرتو آن تحریم بزرگ اقتصادی یک شکوه آفریده شد، گفت: شما دانشمندان ما را در خیابان ها ترور کردید اما دانشمندان ما توانستند سینه فضا را بشکافند به آسمان صعود کنند، می خواستید ما از دانش هسته‌ای بازبمانیم اما جوانانمان درون ذرات اتم را شکافتند و ایران هسته ای شد.

سردار سلامی با بیان اینکه دشمنان می خواستند ما را از قدرت دفاعی تخلیه کنند اما هر روز جوانان ایرانی پدیده شگفت انگیز جدیدی را به عرصه دفاع از انقلاب و نظام آوردند، تاکید کرد: خطاب به دشمنان می گویم که شما می‌خواستید ما را در انزوای سیاسی جهان قرار دهید اما جوانان مسلمان ایرانی حصار مرزها را شکستند و در شرق مدیترانه، شمال آفریقا و شبه جزیره حجاز در تعقیب سیاست های شما هستند.

وی اضافه کرد: شما می خواستید تمرکز قدرت سیاسی، نظامی ،عملیات روانی، اقتصادی و تهاجم فرهنگی خود را بر قلب جهان اسلام یعنی این سرزمین مبارک قرار دهید اما خود امروز در بیابان ها سرگردان هستید. رئیس جمهور آمریکا که نظام ما را غیردمکراتیک می داند این دریای بی کران جمعیت را این روزها می بیند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: توصیه ملت ایران به کسانی که شکوه و عظمت او را نمیبینند آن است که به چشم پزشک مراجعه کنند چراکه این چشمان شماست که نابیناست.

وی با تاکید بر اینکه ما ملت بزرگ ایران به رئیس جمهور آمریکا توصیه می‌کنیم واقعیت‌های جامعه اسلامی ایران را ببیند، بیان دشت: آنها می خواهند ما را خلع سلاح کنند اما ما به آنها می‌گوییم هر کسی از موشک‌های ما می هراسد، به پناهگاه برود.

سردار سلامی خطاب به ترامپ ادامه داد: آقای رئیس جمهور این را بدانید جهان بسیار بزرگتر از آمریکاست، آمریکا بسیار کوچکتر از جهان و ایران بسیار بزرگتر و با شکوه تر از دامنه قدرتی است که شما انباشته اید تا با آن ما را مهار کنید.

وی اضافه کرد: از شما سوال می کنم شما در کجای تحولات این منطقه قرار دارید جز اینکه به حاشیه رانده شده اید، بنابراین بهتر است رئیس‌جمهور آمریکا به فکر گره‌گشایی از آن بحران‌های عظیمی باشد که جامعه آمریکا گرفتار آن است، از ۵۰ میلیون انسان زیر خط فقری که اغلب آنها شب‌ها در خیابان ها می خوابند و از سیستم‌های تغذیه ملی تغذیه می‌شود و ۳۸ هزار جوانی که هرسال به خاطر بحران هویت در آمریکا خودکشی می‌کنند، به فکر فقر و بدبختی و زیر ساخت های فرسوده ای که از ۶۰ تا ۷۰ سال به این سمت نوسازی نشده اند، باشد.

سردار سلامی با تصریح بر این نکته که ما زندگی خود را بر اساس تعامل با آمریکا بنا نکرده ایم، گفت: زندگی ملت ایران مستقل از برجام است، اگر شما می‌خواهید برجام را نقض کنید بدانید ما از خدا می‌خواهیم زیرا ما بدون برجام با آزادی عمل بهتری پیش خواهیم رفت.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: اگر برجام برای شما تنها گزینه است برای ما اصلا گزینه نیست، ما فرض می‌کنیم در جغرافیای سیاسی جهان و در نقشه سیاسی این عالم واقعیتی به نام آمریکا وجود ندارد این فرض ماست و ما با این فرضیه زندگی می‌کنیم و شما نیز از این غیظ و کینه بمیرید.

وی در پایان تاکید کرد: لحظات آخری است که ما با جسم مطهر این شهید عزیز وداع می کنیم اما بدانید نام او، آرمان، شجاعت، فضل شهید محسن حججی در قلب های ما تا ابد می‌ماند، به مردم عزیز این شهرعزیز به خانواده ها همه شهیدان و به ویژه خانواده شهید حججی تبریک و تسلیت عرض می کنم که این شهید فخر اسلام شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز