خبرگزاری کار ایران

در جریان تذکری در صحن مطرح شد؛

کواکبیان: برگزاری جلسات غیرعلنی باید روال مشخصی داشته باشد/ لاریجانی: این مساله را هیات رییسه مجلس تشخیص می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۱۳۲

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس با انتقاد نسبت به نحوه برگزاری جلسات غیرعلنی مجلس، گفت: بسیاری اوقات، درحالی وقت مجلس به جلسات غیرعلنی اختصاص پیدا می‌کند که صرفاً تشخیص رییس مجلس چنین بوده است؛ حال آن‌که این مسئله باید روالی مشخص و قانونی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، مصطفی کواکبیان در جریان نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری با انتقاد از نحوه برگزاری جلسات غیرعلنی مجلس، اعلام کرد: سوال من این است که محدوده جلسات غیرعلنی مجلس تا کجاست و چرا این محدوده مشخص نیست.

وی گفت: بسیاری اوقات، درحالی وقت مجلس به جلسات غیرعلنی اختصاص پیدا می‌کند که صرفاً تشخیص رییس مجلس چنین بوده است؛ حال آن‌که این مسئله باید روالی مشخص و قانونی داشته باشد.

عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس با اشاره به برگزاری جلسه طولانی غیرعلنی صبح امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش گفت: درحالی که وضعیت معلمان مظلوم حق‌التدریسی در جلسه غیرعلنی باحضور وزیر آموزش و پرورش بررسی شد، سوال این است که چرا درباره مسائل مهم منطقه، وضعیت اقلیم کردستان عراق و مزخرف‌‌گویی‌های ترامپ جلسه غیرعلنی تشکیل نمی‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین با انتقاد نسبت به این‌که در تمامی جلسات غیرعلنی رییس مرکز پژوهش‌ها به تفصیل صحبت می‌کند، گفت: در مواردی مشابه وقتی قرار بود در جلسه‌ای به‌عنوان عضو کمیسیون امنیت صحبت کنیم، این اجازه به ما داده نشد و گفتند چون چند نفر صحبت کردند دیگر لازم نیست اما دوستان مرکز پژوهش‌ها همیشه صحبت می‌کنند.

علی لاریجانی در واکنش به تذکر کواکبیان اعلام کرد: جلسات غیرعلنی رابطه مشخصی دارد و رابطه آن را هیات رییسه مجلس تشخیص می‌دهد.

وی تاکید کرد: در این موارد هم وزیر،‌ رییس کمیسیون مربوطه و مرکز پژوهش‌ها اظهار نظر می‌کنند تا موضوع پخته شود و در کل فکر می‌کنم که این مساله مفید است.

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: به نظر می‌رسد، روش برگزاری جلسه‌های غیرعلنی در بسیاری از موارد مفید است و مکانیزم آن در هیات رییسه بحث می‌شود. البته می‌توانیم درباره مسائل منطقه هم جلسات غیرعلنی تشکیل دهیم که اتفاقاً در جلسه هیات رییسه نیز بحثی در این رابطه مطرح شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز