خبرگزاری کار ایران

در ۲ پیام جداگانه؛

تابش آغاز سال تحصیلی جدید را به دانش‌آموزان و دانشگاهیان تبریک گفت

asdasd
کد خبر : ۵۳۸۸۱۴

نایب رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پیام‌های جداگانه به مناسبت بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید و همچنین گشایش دانشگاه‌ها را به تمامی فرهنگیان تبریک گفت.

به گزارش ایلنا، محمدرضا تابش نایب رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در این ۲ پیام که یکی به مناسبت بازگشایی مدارس و دیگری به‌بهانه بازگشایی دانشگاه‌ها به رشته تحریر درآمده، آغاز سال جدید تحصیلی را تبریک گفت.

در پیام تابش به‌مناسب بازگشایی مدارس آمده است:

به نام خداوند دانا و توانا

آغاز ماه مهر، فصل طلوع دوباره خورشید دانش و شکوفایی غنچه‌های آگاهی و تجلی بهار تعلیم و تربیت و رونق دوباره جان و جهان دانش‌آموزان به نور علم و معرفت و آغاز دوباره تلاش برای دانستن و آموختن، گرامی باد‌.

شروع سال تحصیلی به مانند هر سال، با آغاز هفته دفاع مقدس، که یادآور رشادت‌ها و دلاورمردی‌های ایثارگران و رزمندگان عزیز ماست، مقارن شده و در طلیعه ماه محرم، رنگ و بویی حسینی و عاشورایی نیز به خود گرفته است و این همه، رسالت و حرکت ما در نیل به اهداف حماسه حسینی، یعنی دانش‌آموزی در مکتب انسان‌ساز وعزت بخش حسین(ع) و یارانش که به ما درس آزادگی، ظلم‌ستیزی، خودشناسی و خداشناسی دادند را سنگین‌تر می‌کند.

در کشوری که سرشار از منابع انسانی جوان و دلبسته به دین و وطن و امیدوار به آینده است، آموزش و پرورش نقش بی‌بدیلی در تربیت این نیروها برای مدیریت آینده کشور و تحقق توسعه و پیشرفت و حل مشکلات مردم و جامعه دارد.

این موضوع همواره مورد تاکید دولت و مجلس شورای اسلامی نیز بوده که امیدوارم با تلاش، برنامه‌ریزی و آینده‌نگری و نگاه علمی به مقوله آموزش و فراهم کردن ابزار لازم و تربیت انسان‌هایی دلبسته به دین و آیین این مهم عملی شود و روز به روز شاهد کارآمدی بیشتر و بهره‌وری بهتر نظام آموزش وپرورش کشورمان درسایه تعلیم و تربیت نونهالان، نوجوانان و جوانان برومند این سرزمین توسط معلمان ارجمند و همه دست‌اندرکاران امر در این وزارتخانه حساس و کلیدی کشور باشیم.

نگاه واقع‌نگر و مبتنی بر آمار در اردکان به این واقعیت اشاره دارد که در گذشته، شاهد تنزل کیفیت آموزشی در این شهرستان بوده‌ایم که خوشبختانه در سال‌های اخیر، با برنامه‌ریزی و جدیت صورت گرفته ازسوی دست‌اندرکاران آموزش و پرورش شهرستان و زحمات زائدالوصف معلمان و مربیان و همراهی والدین بزرگوار دانش‌آموزان و همت و خودباوری تلاش شایسته خود این عزیزان، روند نزولی متوقف و سیر صعودی یافته که نشان‌دهنده بهبود وضعیت آموزشی در اردکان است اما هنوز تا رسیدن به جایگاهی در خور شان و نام والای اردکان، شهر علم و ادب و فرهنگ و زادگاه عالمان و اندیشمندان، فاصله داریم.

بدیهی است دستیابی به این مهم، با برنامه‌ریزی واقع‌گرایانه و هدفمند و حمایت همگانی عملی خواهد شد.

اینجانب  کمافی‌السابق، مساعدت  برای نیل به این مقصود و حمایت از فرهنگیان ارجمند و معلمان پرتلاش را بر خود فرض می‌دانم.

در آغاز سال تحصیلی جدید به پیشگاه همه معلمان و دست‌اندرکاران امر آموزش و پرورش، آینده‌سازان این دیار و همه دانش‌آموزانی که با اراده استوار و اشتیاق روزافزون، گام درمسیر  دانستن و آگاهی و محیط انسان‌ساز مدارس می‌گذارند و تمامی والدین بزرگوارشان که ایثارگرانه می‌کوشند تا مشکلات و مسائل فراروی فرزندانشان را برای بالندگی و پیشرفت روزافزون آنها مرتفع نمایند، درود می‌فرستم و مجدداً بر عزم خود در حمایت و همراهی با آنان در پیمودن این مسیر ارزشمند تاکید می‌نمایم و سربلندی و سرافرازی ایشان و اردکان عزیز را خواستارم.

محمدرضا تابش

اول مهرماه نود و شش

به گزارش ایلنا، محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان و عضو هیات امنای دانشگاه‌های یزد و علم و صنعت ایران در پیامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی نوشت: سال تحصیلی جدید مراکز آموزش‌عالی و دانشگاهی کشور را در حالی آغاز می‌کنیم که فضای ایران اسلامی سرشار از عطر جان‌بخش حماسه حسینی و متاثر از عظمت مکتب انسان‌ساز عاشورا و گرامی‌داشت یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس و دلاورمردی‌ها و رشادت‌های ایثارگران و رزمندگان این مرز و بوم است.

دانشگاه موتور محرکه جامعه و منبع عظیم تعالی علمی سرمایه‌های اجتماعی و به فعلیت درآوردن ظرفیت‌های نیروی انسانی هر دیار است و دانشجو در عنفوان جوانی و در ابتدای مسیر بالنده زندگی، با بهره‌گیری از فضای سازنده و تحول‌آفرین دانشگاه، می‌کوشد تا ظرفیت‌های درونی خود را متجلی سازد و برای ساختن آینده میهن مهیا شود.

بدیهی است نظام آموزش عالی ما باید به گونه‌ای باشد که انسان‌های منزه و کارآمد از آن خارج شوند. دانشمندان و مدیرانی که به مدد علم و مدیریت آنها، ایران عزیز در مسیر توسعه پایدار و پیشرفت قرار گیرد و ارمغانش برای مردم رفاه وامنیت و آرامش باشد.

از دانشگاه اردکان و مراکز آموزش عالی شهرستان نیز در کنار این نقش‌آفرینی ملی، انتظار است برای حل مشکلات منطقه‌ای اهتمام ورزند. در سال‌های اخیر اردکان به مدد ایجاد زیرساخت‌های مناسب، در مسیر صنعتی شدن گام نهاده و ضروریست تا این مسیر، با همراهی، نقش‌آفرینی و مشارکت دانشگاه، به توسعه‌ای متوازن و پایدار ختم شود.

همه مراکز آموزش‌عالی به‌ویژه دانشگاه اردکان به‌عنوان دانشگاه مادر، باید نقش اساسی و محوری خود در ارتباط با تامین نیازهای علمی و تخصصی جامعه از یک‌سو و پرورش نیروی انسانی نخبه و ماهر موردنیاز عرصه‌های مختلف اجتماعی خصوصاً صنعت را ایفا کنند و از دیگرسو برای مدیریت و نقش‌آفرینی در حل مشکلات زیست محیطی و آب، پیشگیری و مدیریت آسیب‌های اجتماعی، پژوهش و بررسی پیرامون پدیده مهاجرت و اتباع و تلاش در جهت ارتقای سطح سلامت جسم و جان شهروندان که امروزه مبتلا به اکثر جوامع شهری و ازجمله اردکان است، اهتمام ورزند و با ارائه راهکارهای علمی و عملی در این حوزه‌ها، برای فائق آمدن بر مشکلات، کل کشور و اردکان را از قابلیت‌های علمی و پژوهشی خویش بهره‌مند سازند؛ این یکی از مهمترین و بارزترین نقش‌هایی است که از دانشگاه در این دیار انتظار می‌رود.

بدیهی است در صورت عمل به این موارد و نقش آفرینی در این عرصه‌هاست که دانشگاه اردکان می‌تواند دین خود را نسبت به جامعه ادا کند و از دانشگاهی که اخذ مجوز و استقرار آن حاصل سال‌ها تلاش و پیگیریست، جز این انتظار نیست.

امیدوارم سال تحصیلی جدید در این دیار، با موفقیت و پویایی هرچه بیشتر برای نهاد دانشگاه، دانشگاهیان گرامی ودانشجویان عزیز همراه باشد و ثمره نقش‌آفرینی و محوریت مراکز آموزش‌عالی در امر توسعه همه‌جانبه و پایدار اردکان، روزبه‌روز ملموس‌تر و آشکارتر گردد.

به سهم خویش و با افتخار همچون گذشته حامی اساتید و دانشگاهیان ارجمند و دانشجویان عزیز و آینده‌ساز خواهم بود و برای نیل دانشگاه به اهداف عالیه‌ای که در نظام جمهوری اسلامی دارد، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز