خبرگزاری کار ایران

ترامپ:

به‌زودی خواهید دید با برجام چه خواهم کرد

asdasd
کد خبر : ۵۳۵۶۵۷

رئیس‌جمهوری آمریکا ضمن تکرار مخالفت شدیدش با توافق هسته‌ای با ایران( برجام)، گفته است به‌زودی همه شاهد اقدام او در برابر این توافق بین‌المللی خواهند بود.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، پنج‌شنبه بار دیگر توافق هسته‌ای با ایران را «یکی از بدترین‌توافق‌ها» خواند.

ترامپ که از سفر به مناطق توفان‌زده فلوریدا بازمی‌گشت، در هواپیما در گفت‌وگو با خبرنگاران، مدعی شد: «رفتار ایران تخطی از روح توافق هسته‌ای است و آمریکا این رفتار را تحمل نخواهد کرد.»

ترامپ همچنین در پاسخ به اینکه آیا پایبندی ایران به برجام را برای سومین بار تصدیق خواهد کرد یا خیر، گفت: «به‌زودی خواهید دید».

وزارت خارجه آمریکا باید هر ۹۰ روز یک بار در نامه‌ای به کنگره، پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تایید کند. دولت ترامپ از زمان روی کار آمدن تا کنون دو بار این پایبندی را تایید کرده و نوبت سوم، اواسط اکتبر، حدود یک ماه دیگر، فرا خواهد رسید.

ایران با تأکید بر پایبندی‌اش به برجام، آمریکا را به «بدعهدی» در انجام تعهداتش در توافق هسته‌ای متهم کرده است.

در حالی که سومین تصدیق وزارت خارجه آمریکا با ابهام روبه‌رو ست، «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل، چندی پیش گفت عدم تصدیق به معنای خروج آمریکا از برجام نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز