خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار وزیر امور خارجه واتیکان:

کشورها برای توقف کشتار و اخراج مسلمانان میانمار همکاری کنند/ مشکل امروز جهان، افراط‌گرایی است

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۸۸۱

وزیر امور خارجه واتیکان که برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات کشورمان به تهران سفر کرده است، با وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار، محمدجواد ظریف با اشاره به روابط دیرپا، احترام‌آمیز و مبتنی بر درک متقابل میان تهران و مقر مقدس (واتیکان) و ضمن تاکید بر ضرورت گفت‌وگو و همکاری موثر بین ادیان و تمدن‌ها گفت: ما برای شخصیت و مواضع عالیجناب پاپ احترام قائلیم.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به شرایط بحرانی منطقه، بر در پیش گرفتن راه‌حل‌های مسالمت آمیز برای فائق آمدن بر این بحران‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: مشکل امروز جهان، مشکل افراط‌گرایی است که به یک منطقه محدود نمی‌شود.

وی در خصوص وضعیت مسلمانان روهینگیا در میانمار نیز خواستار همکاری و مساعدت همه کشورها برای توقف روند کشتار و اخراج دسته‌جمعی مسلمانان این کشور شد و از تلاش‌های واتیکان در این زمینه قدردانی کرد. 

ظریف با اشاره به بحران شبه جزیره کره نیز تصریح کرد: جهان بعد از بحران کوبا، خطر استفاده از این سلاح‌ها را فراموش کرده بود اما مجددا شاهد این خطر بزرگ برای جامعه جهانی هستیم.

در ادامه پل ریچارد گالاگر، وزیر امور خارجه واتیکان نیز در این دیدار با اشاره به دیدگاه‌های مشترک دو کشور درخصوص تحولات منطقه‌ای و اشتراک نظر در مورد گفت‌وگو و همکاری برای پایان دادن به بحران‌های منطقه‌ای، بحران مهاجران و افراط‌گرائی گفت: واتیکان از استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای و توافق برجام حمایت کرده است و هنوز هم حمایت می‌کنیم.

وزیر امور خارجه واتیکان در ادامه اظهار داشت: تشویق فرهنگ صلح و همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان در خاورمیانه، باید با جدیت دنبال گردد و واتیکان همواره از این همزیستی بین ادیان حمایت کرده است.

گالاگر در خصوص مسلمانان میانمار نیز، ضمن اشاره به تلاش‌های واتیکان برای حل این بحران خاطرنشان کرد: ما به تلاش‌های خود در این زمینه ادامه خواهیم داد. 

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و واتیکان در این دیدار، همچنین با ابراز رضایت از روند گفت‌وگو میان دو کشور، درخصوص مسایل مختلف سیاسی، اجتماعی و بین‌الادیانی در منطقه نیز به تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز