خبرگزاری کار ایران

ظریف:

اظهارات هیلی ناشی از بی‌اطلاعی او از متن برجام است/ مذاکرات دقیقی برای برجام انجام شده است

asdasd
کد خبر : ۵۳۰۴۰۳

وزیر امور خارجه اظهارات اخیر نماینده امریکا در سازمان ملل متحد را درباره برجام ناشی از بی‌اطلاعی او از متن توافق هسته‌ای دانست.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف برجام را دارای چهارچوب کاملی دانست و گفت: برجام راهکارها را در همه زمینه‌ها مشخص کرده و بسیار دقیق مذاکره و نوشته شده است.

وی افزود: ممکن است این توافق تمام خواسته‌های یک طرف را نداشته باشد که این امری طبیعی است، هیچ توافقی همه خواسته‌های همه طرف‌ها را ندارد وگرنه، نامش توافق نبود بلکه دستورالعمل بود و اینکه نام برجام را توافق گذاشتند نشاندهنده‌ این است که همه طرف‌ها در خواسته‌هایشان به حد میانی رسیده‌اند.

رئیس دستگاه دیپلماسی اظهارات هیلی را ناشی از بی‌اطلاعی او از متن برجام دانست و اظهار داشت: برجام در همه حوزه‌هایی که او اظهارنظر کرده، کاملا صریح و روشن است. 

ظریف میزان نظارت را در برجام مشخص دانست و تصریح کرد: این ادعای خانم هیلی که میزان راستی‌آزمایی ممکن برای آژانس و تایید آن از جانب این نهاد، به میزان نظارت بستگی دارد از اصل حرف غلطی است زیرا برجام، بحث راستی‌آزمایی و چارچوب و مبنای آن را تعیین کرده و اکنون به آنچه که در برجام خواسته شده است عمل می‌شود.

وی با بیان اینکه آن‌چه که خانم هیلی می‌خواهند ممکن است متفاوت باشد و او نمی‌تواند خواسته‌ها، آرزوها و آما‌لش را به عنوان ایراد برجام مطرح کند، خاطرنشان کرد: حتما او هم اگر مانند اسلافش در جلسات مذاکرات حضور داشت، می‌دانست آنچه که درباره برجام توافق شده، حد متوازنی است که برای همه شرکت‌کنندگان قابل قبول بوده است نه اینکه صرفا خواسته‌ها و امیال یک یا چند تن از طرف‌های برجام باشد.
 
وزیر امور خارجه تاکید کرد: این واقعیتی است که در اظهارات مقامات اروپایی و متحدان امریکا نیز بیان شده است و ما آن را مشاهده می‌کنیم.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز