خبرگزاری کار ایران

در پیامی؛

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم درگذشت ابراهیم یزدی را تسلیت گفت

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۳۴۸

طی پیامی مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم درگذت ابراهیم یزدی را تسلیت گفت.

به گزارش ایلنا‌، متن پیام به شرح زیر است.

در گذشت یکی از چهره های نامدار و تاثیر گذار انقلاب اسلامی و از یاران باسابقه امام و انقلاب، جناب آقای دکتر ابراهیم یزدی، موجب تاسف و تاثر گردید.

او بیش از نیم قرن در راه آزادی و سربلندی ایران و اسلام ،در خارج و داخل ،تلاش بی وقفه داشت و پیش از انقلاب در آمریکا وکالت امام خمینی را بعهده داشت و در پاریس از یاران مورد اعتماد امام بود .

پس از پیروزی انقلاب اسلامی مناصب مهمی را در دولت موقت و پس از آن در مجلس شورا عهده دار گشت. بعد از کناره گیری از مناصب دولتی همواره با قرآن انس داشت و چند سوره از قرآن را تفسیر کرد.

با وجود اختلاف سلیقه‌ای که با مسولین نظام داشت، هیچگاه خود را از اصل نظام جمهوری اسلامی و انقلاب جدا نکرد  وسخنان و انتقادهای خود را صریح و بی‌پرده میگفت و تا آخرین لحظات عمرش با صبوری و بردباری از دلسوزان نظام بود.

سزاوار بود که با امثال مرحوم دکتر یزدی، که سالها برای مبارزه باظلم و تحقق آرمانهای اسلامی تلاش کردند ، برخوردهای بهتری صورت می‌گرفت و اختلاف سلیقه ها به همدلیها روی می آورد.

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه، فقدان آن مرحوم را به ملت ایران و خانواده معززایشان و یاران آن مرحوم، تسلیت می گوید و از خدای متعال علو درجات و حشر با ائمه اطهار را برای آن مرحوم مسئلت دارد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز