خبرگزاری کار ایران

احمدی در موافقت با وزیر پیشنهادی کشاورزی:

رشته تحصیلی حجتی بی ارتباط به تخصصش نیست/ بزرگترین ویژگی او ساده زیستی است

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۷۰۴

نماینده مردم زنجان از وزیر پیشنهادی جهاد و کشاورزی به عنوان فردی مومن، معتقد، فداکار و انقلابی یاد کرد و گفت: با وجود موافقت با وزیر کشاورزی همکاران ما یک خواهش دارند و آن اینکه یک مقداری از تعداد بازنشستگان مدیر سطح بالای این وزارت خانه ‌کم کنید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فریدون احمدی در موافقت با وزیر پیشنهادی جهاد و کشاورزی گفت: دلیل اول موافقت من با این وزیر بحث مشخصات فردی ایشان است؛ ایشان مومن، معتقد، فداکار و انقلابی با سابقه طولانی درجمهوری اسلامی است. بزرگترین ویژگی ایشان ساده زیستی است. هیچ کس ایشان را به سیاسی کاری نمی‌تواند متهم کند. وزیر امروز برای وزارت کشاورزی کارش را می‌شناسند و سوار کار است.

او برای شفاف‌سازی در مورد اینکه چرا به عنوان عضو کمسیون صنایع در موافقت با وزیر کشاورزی حرف می‌زند گفت : دلیل آن اشکال در آیین نامه‌ها است؛ قاعدتا یکی از بین کمیسیون‌ها باید انتخاب می‌شد ولی همکاران کمیسیون کشاورزی اگرچه دوست داشتند به عنوان موافق صحبت کنند اما نامشان در  قرعه کشی‌ها در نیامد. دلیل بعدی اینکه این وزارت‌خانه‌ای تولیدی است و به وزارت صنعت و معدن نزدیک است؛ اگر چه در قانون به دنبال آن بودیم که همپوشانی ها را کم کنیم ولی این وزارت خانه تولیدی است.

احمدی خاطر نشان کرد: با وجود موافقت با وزیر کشاورزی همکاران ما یک خواهش دارند و آن اینکه یک مقداری از تعداد بازنشستگان مدیر سطح بالای این وزارت خانه ‌کم کنید. بازنشسته ها اگر مردم به آنها اعتماد کنند باید به مجلس بیایند یا به عنوان مشاور از آنها استفاده شود و یا اگر خیلی در کارشان رستم هستند بروند کار اقتصادی کنند. بسیاری از اینها نمی‌توانند یک بنگاه کوچک اقتصادی را مدیریت کنند. این‌ها در بدنه دولت می‌مانند و یکی از دلایل ناکارآمدی همین افراد هستند؛ ما از شما قول می‌گیریم وزارتخانه در دوره جدید با جوان‌ها باشد.

او افزود: امروز موضوع اصلی اقتصاد مقاومتی است. اقتصاد چالش اصلی است؛ اشتغال و سرمایه گذاری در چارچوب آن تعریف می‌شود. یکی از نقاط قوت دور جدید وزیر این است که وزارت جهاد برنامه محور است ؛هم برای وزارت جهاد هم کل مجموعه  برنامه دارد. چهل و دو پروژه برای اقتصاد مقاومتی تعریف شده است. این یک نقطه قوت است. کاش اینها کمی می‌شد. در برنامه‌ها فقط برنامه آقای شریعتمداری کمی است که گفته در چهار سال از این عدد به این عدد می‌رسیم. از شما هم خواهش می‌کنم این برنامه ها کمی شود تا در دوره تصدی ایشان نظارت بیشتری از سوی مجلس وجود داشته باشد.

احمدی با بیان اینکه مساله بعدی حمایت از تولید است، گفت: وزارت کشاورزی تولیدی است. حمایت از تولید امروز مسایل فنی تولید نیست؛ کلید آن صادرات است. کشور اگر می‌خواهد تولید را نجات دهد باید صادر کننده باشد. تولید صادرات محور مهم است اگر نه به تولید درد کشور نمی‌خورد. جهت‌گیری این وزارت خانه باید در جهت صادرات باشد نه صادرات مواد خام بلکه صادراتی با ارزش افزوده.

نماینده مردم زنجان با بیان اینکه قرار نیست ما همه چیز تولید کنیم و همه چیز را صادر کنیم، ادامه داد: البته این شامل امنیت غذایی نمی‌شود. در دوران آقای حجتی با ۲۱ در صد افزایش محصولات کشاورزی از ۹۷ به ۱۱۸ روبه رو بودیم که این روند باید ادامه داشته باشد.

او در مورد هماهنگی تیم اقتصادی دولت نیز گفت: مسایل تولید، مالی، بانکی، تعرفه واردات و صادرات و مالیات پیچیده است. فکر می‌کنم آقایان شریعتمداری، حجتی، سیف و کرباسیان نسبت به تیم قبلی هماهنگ‌تر هستند. در همین مجلس ما شاهد بودیم آقایان تیم قبلی با هم اختلاف نظر داشتند. امروز افرادی که اختلاف نظر داشتند در کابینه نیستند. در تیم اقتصادی جدید هماهنگی با بقیه دستگاه های ذیربط بیشتر شده است.

نماینده مردم زنجان در مورد تخصص حجتی نیز گفت: رشته ایشان آب  است. این رشته در گروه عمران است.  بهترین متخصص ها در رشته عمران هستند ؛ بنابراین حتما از آب سر در می‌آورد؛ البته این وزارتخانه جهاد و کشاورزی است و یک وقت هایی کارهای عمرانی هم می کرد و تحصیلات ایشان به تخصص ایشان بی ربط نیست.

احمدی تاکید کرد: ما از ایشان می‌خواهیم برای آب فکری کنند؛ امروز سو مدیریت در مورد آب سوژه کشورهای خارجی شده است. می‌گویند در هلند وقتی می‌خواهند سو مدیریت در حوزه آبخیزداری را مثال بزنند، دریاچه ارومیه را در کتاب‌هایی درسی مثال می‌زنند.

او گفت: بحث تمرکز زدایی و مکانیزه کردن کشاورزی نیز از جمله درخواست‌های ماست. کشاورزی سنتی هیچ دردی را دوا نمی‌کند؛ حتی تجارت  الکترونیک باید در این حوزه توسعه پیدا کند. ما در خواست داریم بخش سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه خارجی را در جهاد کشاورزی باز کنید. تمام دستگاه‌ها باید در جهت جذب سرمایه باشند. اولویت با سرمایه داخلی و بعد خارجی است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز