خبرگزاری کار ایران

کوچکی‌نژاد در دفاع از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:

بطحایی تمام عمر خود را در وزارتخانه آموزش و پرورش گذرانده است/ او هیچ نقشی در صندوق ذخیره فرهنگیان نداشته است

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۱۷۵

نماینده مردم رشت از معرفی بطحایی به عنوان وزیر آموزش و پرورش از رییس‌جمهور تشکر کرد و گفت: بطحایی تنها وزیر آموزش و پرورشی است که تمام عمر خود را در این وزارتخانه گذرانده و در این زمینه تجارب فراوان دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جبار کوچکی نژاد در دفاع از گزینه پیشنهادی روحانی برای وزارت آموزش و پرورش گفت: من با صحبت‌های همکاران مخالفم. به سخنان آقایان جاسمی و بیگلری دقت کردم و شاهد بودم همه آنها هم‌جهت با برنامه وزیر پیشنهادی صحبت کردند. با این حال خود مخالفان هم به شخصیت بطحایی هیچ گونه تعارضی نکردند و من از آقای روحانی تشکر می کنم که در این شرایط وزیری چنین اعتدالگرا، انقلابی و متدین را به ما معرفی کرده‌اند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حساسیت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: همکاران عزیز من وزارت آموزش و پرورش یکی از حساس‌ترین  وزارتخانه‌های کشور است و کوچکترین اشتباهی در این وزارتخانه تبعات جبران ناپذیری خواهد داشت چرا که سرنوشت ۱۳ میلیون دانش آموز در دست این وزارتخانه است و من باز هم از جناب رییس جمهور به خاطر معرفی چنین وزیری تشکر می‌کنم.

او ادامه داد: من تمام وزرای پیشین آموزش و پرورش را بررسی کردم و ایشان تنها وزیری هستند که تمام عمر خود را در وزارتخانه متبوع خود گذراندند و در این زمینه تجارب فراوان دارند. با حضور او مطمئن هستم کمترین اشتباهی در این وزارتخانه رخ نخواهد داد. دوستان برای رای دادن شتابزدگی نکنند. بطحایی فردی بسیار پخته است و در ابتدا معلم سپس مدیر مدرسه و بعد به عنوان کارشناس مستقل در این وزارتخانه خدمت کرده و در شورای عالی آموزش و پرورش نیز حضور داشته است.

او با اشاره به برنامه پیشنهادی وزیر آموزش و پرورش افزود: ایشان به علت آگاهی گسترده از سیاست‌های کلی نظام و احاطه بر روی مباحث بودجه، توانسته‌اند برنامه‌ای جامع به مجلس ارائه دهند و من از ایشان به خاطر این برنامه تشکر می‌کنم .

کوچکی نژاد با تاکید بر اینکه حوزه آموزش با مشکلات اساسی روبرو است ادامه داد: امروز رییس دولت به همه معاونین ، وزراء و مجلس قول دادند برای حل مسایل کمک خواهند کرد. مجلس نیز با وجود کمیسیون‌های اجتماعی ، فرهنگی و آموزشی و غیره می‌تواند با همکاری وزیری این چنین با سابقه، مشکلات این حوزه را حل کند .

او ادامه داد: امروز همه می‌دانیم حوزه آموزش و پرورش با چه مشکلات اساسی روبرو است. بحث فرهنگیان بازنشسته، رفاه کم فرهنگیان و دستمزد اندک معلمان ابتدایی  با وجود تلاش‌های فراوانشان از همین معضلات است. با این حال وزیر پیشنهادی خود پیش از همه از این معضلات خبر دارد  نگران بوده و تلاش می کند.

نماینده مردم رشت با اشاره به تجربیات وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار کرد: ایشان در اوایل انقلاب به عنوان معلم پرورشی در مدرسه مشغول بودند به همین دلیل بی شک اطلاعات فراوانی در حوزه‌هایی همچون آموزش قرآن، ورزشی و بحث‌های پرورشی دارند. همچنین در برنامه ایشان راهکار جدی برای حل مشکلات اقتصادی آموزش و پرورش ارایه شده که دغدغه ایشان را به روشنی بیان کرده و موجب تحولی در شرایط اقتصادی آموزش و پرورش خواهد شد.

او با اشاره به صندوق ذخیره فرهنگی افزود:‌نمایندگان محترم مجلس شما کمیته برای تحقیق و تفحص در مورد صندوق ذخیره فرهنگیان تشکیل دادید که من ریاست آن را به عهده دارم . همه گزارشات این کمیته آماده است و من اعلام می کنم که بطحایی و خانواده او هیچ نقشی در بحث صندوق ذخیره فرهنگی نداشته‌اند. گزارشات دیروز به دست من رسیده است و پس از پایان رای اعتماد آن را به مجلس ارایه خواهم داد.

کوچکی نژاد ادامه داد: در برنامه‌ای که بطحایی ارایه داده است همه مسایل مربوط به برنامه‌ریزی آموزشی دیده شده است. در حال حاضر کتب و مفاد درسی باید تغییر کرده و روش آموزش در فنی و حرفه ای نیازمند تغییر تحول است که همه این موارد در برنامه ایشان دیده شده است .

او در پایان با اشاره به شخصیت متدین و انقلابی بطحایی افزود: او سالهاست در دولت و مجلس برای رفاه فرهنگیان تلاش می‌کند و همیشه احترام فرهنگیان را نگه داشته است. اکثریت شخصیت‌های مجلس از جناح‌های مختلف همچون آقای کامرانی از او اعلام حمایت کردند چرا که برنامه و عملکرد خوبی دارد و دارای شخصیت متدین، انقلابی و اعتدالگراست و من از همه دوستان خواهش  می‌کنم با رای بالا پشتیبان وزیری چنین متدین باشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز