خبرگزاری کار ایران

بازتاب آغاز جلسه رای اعتماد به کابینه در رسانه‌های خارجی

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۹۳۱

آغاز جلسه رأی اعتماد به وزرای کابینه در مجلس شورای اسلامی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌المللی داشته است.

به گزارش ایلنا، پایگاه خبری العهد گزارش داد: «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری ایران در جلسه رأی اعتماد به وزراء کابینه خود در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که توافق هسته‌ای نه تهدیدی برای کشورهای دیگر به شمار می‌رود و نه به معنای تسلیم شدن در مقابل قدرت‌ها است. وی در توضیح درباره سیاست خارجی دولت تاکید کرد که ایران در پی تعامل گسترده با جهان و حمایت از عزت و کرامت ایرانیان است و این امر از اولویت‌های اساسی سیاست خارجی دولت جدید به شمار می‌رود.

اسکای‌نیوز نوشت: «حسن روحانی» در مجلس شورای اسلامی و در جلسه رأی اعتماد به وزرای کابینه با اشاره به توافق هسته‌ای، تصریح کرد که اگر آمریکا به فشارها و تحریم‌های خود علیه ایران ادامه دهد، تهران نیز از این توافق کناره‌گیری خواهد کرد.

الیوم السابع نیز گزارش داد: رئیس‌جمهوری ایران در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا با تهدید به لغو توافق هسته‌ای با ایران به دنیا ثابت کرد که شریک خوبی نیست و اگر فشارها و تحریم‌های جدید آمریکا ادامه پیدا کند، ایران نیز از توافق هسته‌ای خارج خواهد شد.

شبکه خبری المیادین با پوشش کامل سخنان روحانی اعلام کرد که آمریکا ثابت کرد شریک خوبی نیست و هیچ کس حق سخن گفتن از انزوای ایران و تشکیل ائتلاف علیه این کشور را ندارد. وی تاکید کرد که تهران به دنبال ثبات و گسترش امنیت در منطقه است و برای آن با کشورهای منطقه همکاری خواهد کرد. اگر آمریکا فشارها و تحریم‌ها علیه ایران را افزایش دهد، تهران نیز از توافق هسته‌ای خارج خواهد شد.

پایگاه خبری المنار نیز با اشاره به برخی از قسمت‌‌‌های سخنان روحانی نوشت: ایران در سیاست خارجی خود اصل تعامل با تمامی جهان با تکیه بر حفظ عزت و کرامت ایرانیان را دنبال می‌کند؛ توافق هسته‌ای هیچ تهدیدی برای کشورهای دیگر به شمار نمی‌رود ولی به معنی سرخم کردن در مقابل قدرت‌های خارجی نیز نیست و اگر آمریکا به فشارها و تحریم‌های خود ادامه دهد، تهران از توافق هسته‌ای خارج خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز