خبرگزاری کار ایران

بازتاب مراسم تحلیف در الجزیره؛

از توجه رسانه‌های جهان به حضور زنان در کابینه روحانی تا وعده موگرینی برای تقویت ارتباط با ایران

asdasd
کد خبر : ۵۲۰۱۰۳

الجزیره به غیبت امیر قطر در مراسم تحلیف روحانی اشاره کرد و نوشت: این در حالی است که او در تحلیف حسن روحانی در سال ۲۰۱۳ شرکت کرده بود.

به گزارش ایلنا، الجزیره ضمن پوشش اخبار مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری نوشت: حسن روحانی در مراسم تحلیف خود در حالی خواستار مذاکرات بیشتر با قدرت‌های جهان شد که تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اعمال شده است. 

در این گزارش گفته شده: در هفته‌های اخیر آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه چند ایرانی و شرکت ایرانی اعمال کرده است. ایران این اقدام را نقض برجام می‌داند و در همین راستا روز گذشته روحانی گفت که امروز زمان مادر مذاکرات رسیده است نه مادر بمب‌ها. 

در ادامه این گزارش آمده است: چهره فدریکا موگرینی در میان مهمانان مراسم تحلیف دیده می‌شد. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا وعده داده که تلاش‌هایش برای ارتباط با ایران را تقویت می‌کند. حسن روحانی در مراسم تحلیف گفته که نقض مکرر برجام توسط آمریکا می‌تواند مخرب باشد. همه طرف‌ها مسئولیت سنگینی در قبال برجام دارند. جهان باید بداند که نقض برجام با واکنش یکپارچه مردم ایران و دولت مواجه خواهد شد. 

الجزیره به غیبت امیر قطر در مراسم تحلیف روحانی نیز اشاره کرد و نوشت: این در حالی است که امیر قطر در تحلیف حسن روحانی در سال ۲۰۱۳ شرکت کرده بود. در این میان ایرانی‌ها بیشتر توجه‌شان معطوف به مساله کابینه روحانی است. 

این خبرگزاری قطری به نقل از پایگاه خبری فرانسه نوشت: روحانی با انتقادات زیادی به واسطه عدم‌حضور زنان در کابینه‌اش مواجه است. از طرفی به نظر می‌رسد به سختی نقشی به متحدان اصلاح‌طلب روحانی در کابینه داده شده است.  دولت قبل روحانی سه زن را به عنوان معاون رییس جمهور داشت اما انتظار می‌رفت این دوره زنان در نقش وزیر بتوانند تایید پارلمان را بگیرند. 

الجزیره با اشاره به مصاحبه رسول منتجب‌نیا با ایلنا نوشت: او گفته این اصلاح‌طلبان هستند که باعث شدند روحانی در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ پیروز شود. او باید با کسانی که از او حمایت کردند مشورت کند. روحانی به واسطه حمایت اصلاح‌طلبان که با انصرافشان از انتحابات زمینه پیروزی او را فراهم کردند، پیروز شد. 

این خبرگزاری همچنین به نقل از آژانس خبری فرانسه نوشت: علی شکوری‌راد نیز در این رابط گفته روحانی انتظارات زیادی ایجاد کرده و امروز این احساس وجود دارد که او از وعده‌هایش عقب‌نشینی کرده است. فقدان حضور زنان در کابینه به دلیل فشار برخی جریان‌ها است. روحانی نمی‌خواهد کارش را پیچیده‌تر از چیزی که هست کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز