خبرگزاری کار ایران

تاکید دادستان یزد بر مقابله با رفتارهای مغایر با نظم و هنجارهای عمومی

asdasd
کد خبر : ۵۱۸۲۵۲

دادستان عمومی و انقلاب یزد بر لزوم برخورد با رفتارهای مغایر با نظم و هنجارهای عمومی مردم و رفتارهای خلاف هنجارهای جامعه تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، علی اکبر شمس گفت: مزاحمت برای اطفال و بانوان، رانندگی‌های پر خطر و لایی کشی، کشف حجاب رانندگان زن و سگ گردانی از جمله مواردی است که موجب نارضایتی مردم است و به طور گسترده جهت برخورد با اینگونه مسائل از دستگاه قضایی درخواست‌های مردمی صورت گرفته است. 

او استفاده از شیشه‌های دودی، استفاده از سیستم‌های صوتی نامتعارف و ایجاد آلودگی صوتی و مخدوش نمودن تعمدی پلاک خودرو‌ها را از دیگر مسائلی که باید در دستور کار پلیس اطلاعات و امنیت قرار گیرد برشمرد و بیان داشت: تمام هم و غم دستگاه قضایی ایجاد امنیت و آرامش مردم است و در اجرای مواد ۶۱۸، ۶۱۹، ۶۳۸ و ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی باید تذکر به اصلاح، اقدام به پیشگیرانه و برخورد بازدانده مقتضی توسط مأموران کارآزموده، مجرب و آموزش دیده صورت گیرد تا ضمن کسب بالا‌ترین رضایت مردم، تأثیر گذاری مثبتی در جهت عدم تکرار جرائم مذکور توسط افراد خاطی صورت پذیرد. 

دادستان یزد اتخاذ تدابیر حفاظتی و امنیتی را در برخورد با افراد مخل نظم و امنیت خواستار شد و تأکید کرد: در صورت مشاهده ارتکاب جرائم مطرح شده بلافاصله باید نسبت به توقیف خودرو و انتقال به پارکینگ اقدام قانونی صورت گیرد. 

او اظهار کرد: پلیس باید سریعاً سوابق کیفری مرتکب را از اداره تشخیص هویت رصد و وضعیت تخلفات رانندگی را از پلیس راهور اخذ نموده و به جهت پیشگیری از وقوع جرم، سوابق را ضمیمه و همراه با متهم گزارش لازم را به دادسرا ارائه نماید. 

شمس به ضرورت ارائه هشدار و تذکر قانونی به مراکز و کارگاه‌هایی که مبادرت به دودی نمودن غیر مجاز شیشیه خودرو‌ها می‌کنند تأکید کرد و گفت: چنانچه در مجموع جرائم و تخلفات ذکر شده اعم از مزاحمت برای بانوان و اطفال، رانندگی‌های پر خطر و لایی کشی، کشف حجاب بانوان در خودرو، سگ گردانی و استفاده از شیشه‌های دودی و مخدوش بودن پلاک با سابقه تکرار از سوی متخلفین وبا وجود تعهد‌های سابق همراه باشد باید خودرو مرتکب توقیف و مرتکبین به دادسرا معرفی شوند. 

او خاطرنشان کرد: اکثر شهروندان افرادی قانومدار و هنجارمند هستند اما عده‌ای به علل مختلف، با حرکات ناهنجار، آرامش، آسایش و امنیت مردم را خدشه دار می‌کنند که به لحاظ تصریح قانون و مطالبات مردمی، برخورد قاطع با این چنین افرادی اجتناب ناپذیر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز