خبرگزاری کار ایران

تحلیل یک رسانه آمریکایی؛

مدارک زیادی برای اثبات کارشکنی آمریکا در اقتصاد ایران، وجود دارد/ اعتیاد دولت ترامپ به لفاظی علیه تهران/ قرار نبود برجام همه اختلاف‌ها را حل کند

asdasd
کد خبر : ۵۱۷۳۷۹

یک مجله آمریکایی در گزارشی با اشاره به تئوری بازدارندگی و اینکه دولت‌ها زمانی می‌توانند در صلح زندگی کنند که از تبعات اقدامات خصمانه‌شان مطلع باشند، نوشت: اقدامات ایران با اهدافش در منطقه منطبق است اما رویکردهای خصمانه آمریکا این طور نیست.

به گزارش ایلنا مجله «نیویورک» آمریکا در گزارشی از بازی خطرناک ترامپ با ایران خبر داد و نوشت: در حالی که روز جمعه کره شمالی موشک بالستیک قاره‌پیمای خود را آزمایش کرده اما تمرکز کاخ سفید به جای پیوینگ یانگ بر ایران بود. با وجود تایید توافق هسته‌ای توسط دولت آمریکا در همین هفته، ترامپ دوباره در مصاحبه‌اش با وال استریت ژورنال مدعی شده اگر ایران در نود روز آینده به توافق هسته‌ای پایبند بماند تعجب‌آور خواهد بود. 

این گزارش رویکردهای دوگانه آمریکا را درگیری‌ ترامپ با اعضای کابینه‌اش در خصوص عدم حمایت از برجام خواند و نوشت: با توجه به اخبار مربوط به انتصاب برخی گروه‌های موازی در کاخ سفید برای بازبینی برجام، احتمال چالش بیشتر با ایران بسیار بالاست. 

نویسنده این گزارش دلیل بالا بودن احتمال درگیری با ایران را تمایل دولت آمریکا به این هدف خواند و نوشت: بسیاری از مقامات امنیت ملی ترامپ و اعضای در کنگره خواستار تشدید اقدامات نظامی آمریکا در منطقه با هدف رویارویی با ایران‌ هستند. این‌ها کسانی‌ هستند که حتی ایران عاری از سلاح هسته‌ای را هم یک تهدید مهم برای آمریکا و متحدانش در منطقه می‌دانند.

در ادامه این گزارش گفته شده جریان‌هایی باور دارند که فشار بر ایران برای پایبندی ایران به برجام مهم است. دولت اوباما فکر می‌کرد آمریکا و منطقه باید با رفتارهای ایران کنار بیایند اما در برابر تبدیل ایران به یک قدرت هسته‌ای نباید سکوت کرد. 

نویسنده این گزارش تاکید کرده  خط ارتباط تلفنی جان کری و ظریف که در دولت پیش همیشه باز بود امروز قطع شده است. ایرانی‌ها به خوبی از نتایج تشدید عملیات‌های آمریکا در یمن، عراق و سوریه و تشدید حضور نیروهای این کشور در زمین و دریا‌ها آگاهند. به این بسته باید تحریم‌های جدید دولت آمریکا علیه ایران را نیز اضافه کرد. 

مجله نیویورک در گزارش خود افزود: هر کس در ایران بخواهد ادعا کند که آمریکا با دولت کنونی ایران مخالف است و سعی دارد با کارشکنی اقتصاد این کشور را تضعیف کند مدارک زیادی برای اثبات این ادعای خود در دست دارد. 

در این گزارش با اشاره به اهداف منطقه‌ای ایران گفته شده همه ابزارهایی که این کشور از آن استفاده می‌کند قابل قبول است. اما ابزار‌های مورد استفاده دولت ترامپ در قبال ایران که چیزی جز لفاظی و تشدید دشمنی‌ها نیست، قابل درک نیست. در تئوری بازدارندگی گفته می‌شود کشور‌ها در صورتی می‌توانند در صلح باقی بمانند که دقیقا نتایج اقدامات تهاجمی‌شان برای آن‌ها روشن باشد. اما توییت‌ها، اظهارات بی‌سابقه، تهدید و تکرار نظریه تغییر رفتار ایران باور حسن نیت آمریکا را برای ایرانی‌ها سخت کرده است.

این گزارش در انتها با اشاره به اینکه توافق هسته‌ای هرگز قرار نبود همه اختلافات بین ایران و آمریکا را حل  کند، نوشت: اعتیاد دولت ترامپ به لفاظی علیه ایران  کاری خواهد کرد که ما در همان جایی که هستیم در جا بزنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز