خبرگزاری کار ایران

دادستان کرمانشاه خبر داد:

دستگیری رئیس یکی از بانک‌های کرمانشاه به اتهام پولشویی و أخذ رشوه

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۶۱۰

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه از شناسایی و دستگیری رئیس یکی از بانک‌های این استان به اتهام قاچاق ارز، اخذ رشوه و پولشویی خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمدحسین صادقی از دستگیری رئیس یکی از بانک‌های این استان به اتهام پولشویی خبر داد و گفت: طی تحقیقات به عمل آمده در حوزه قضایی شهرستان پاوه مشخص شد رئیس شعبه یکی از بانک‌های این شهرستان با افتتاح حساب به نام خود و فرزند خردسالش به واریز مبلغی کلان و برداشت پول بدون اعلام منشأ اقدام کرده است.

او گفت: با بررسی و ردیابی حساب‌های مالی متعلق به متهم و فرزندش با عنایت به گردش مالی بسیار زیاد و عدم ماندگاری مبالغ واریزی و همچنین مبادله با افرادی که اکثراً ساکن مناطق مرزی سقز، مریوان، بانه و سردشت هستند مشخص شد که از حساب‌های فوق جهت انجام معاملات مشکوک استفاده شده است.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه ادامه داد: متهم با اقدامات خود خصوصاً نقل و انتقال عواید حاصل از قاچاق کالا و ارز علاوه بر پولشویی موجبات تسهیل قاچاق کالا و ارز را نیز برای مرتکبین فراهم کرده است.

صادقی تاکید کرد: این متهم به همکاری با افرادی از جمله م.. ک. جهت انتقال وجوه کلان از مرز به داخل کشور و واریز وجوه مذکور به حساب‌های مخفی و متعدد از جمله حساب‌های کوتاه‌مدت خود به‌صورت نقدی با نقض قوانین و مقررات کشوری از جمله پر نکردن فرم CTR و مبادرت به عملیات بانکی غیرمجاز (ورود ریال به کشور بدون رعایت ضوابط تعیینی از سوی بانک مرکزی) نموده و از این طریق جلب منفعت و امتیاز برای خود کرده است. همچنین این فرد به تحصیل مال از طریق نامشروع نیز اعتراف کرده است.

او افزود: متهم در ازای اقدامات فوق مبادرت به دریافت مبالغی به‌عنوان رشوه (واریز مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال به حساب فرزند متهم) کرده است.

این مقام قضایی افزود: نهایتا این که اتهاماتی همچون مباشرت در پولشویی، قاچاق ارز به‌صورت سازمان‌ِ یافته، ارتشاء، مباشرت در عملیات بانکی بدون مجوز و معاونت در قاچاق کالا برای این فرد محرز شده است.

صادقی در پایان گفت: متهم با تمدید قرار تأمین کیفری سابق الصدور کماکان در بازداشت بوده و تحقیقات پیرامون شناسایی و دستگیری سایر ایادی و همدستان وی در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز