خبرگزاری کار ایران

در نامه‌ای به رییس‌جمهور مطرح شد؛

تاکید جمعیت زنان مسلمان نواندیش بر ادامه حضور مولاوردى و حضور بیشتر زنان در کابینه دوازدهم

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۵۱۸

جمعیت زنان مسلمان نواندیش در نامه‌اى به رییس جمهور بر ادامه حضور شهیندخت مولاوردى و حضور بیشتر زنان در کابینه دوازدهم تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، متن نامه جمعیت زنان مسلمان نواندیش به شرح زیر است: 

بسم الله الرحمن الرحیم 

جناب آقای دکتر روحانى 

ریاست محترم جمهوری و منتخب مردم ایران 

٢٩ اردیبهشت ماه با همه شکوه و بزرگى که در تاریخ ایران به جاى گذاشت؛ نماد روشنى از خواست و اراده قاطبه مردم ایران در امتداد دولتى بود که در چهار ساله حضور خود به رغم همه کاستى‌ها و چالش‌هاى به‌جای مانده از دولت گذشته توانست چرخ توسعه را در این کشور به چرخش در بیاورد و کشور را در مدار عقلانیت و تدبیر و امید قرار دهد. 

از این منظر، یکی از نقاط قوت دولت یازدهم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت، در حوزه زنان که ما زنان مدافع توسعه پایدار و عدالت در تمام ابعاد آن خصوصا عدالت جنسیتی، به آن اتکا داشتیم و در سخنرانى‌ها و برنامه‌هاى تبلیغاتى شما از آن دفاع مى‌کردیم؛ عملکرد قابل توجه و حائز اهمیت دولت یازدهم در بهبود نسبى جایگاه زنان ایران و توجه به مطالبات نیمى از جمعیت کشور بود که در دولت پیش از آن در سراشیبی تخریب و انکار بى‌تدبیرى قرار گرفته بود. 

جناب آقای رییس‌جمهور؛ 

بی‌تردید اگر کارنامه این حوزه براى ما قابل دفاع بوده و هست به خاطر تلاش بی‌وقفه و مسیر درستی بود که خواهر فرزانه و اهل علم و عمل ما سرکار خانم شهیندخت مولاوردى در این چهار سال طی کرد و به‌رغم تمام موانع و کارشکنى‌های کوچک و بزرگ؛ بدون ادعا خوش درخشید و حاصل این تلاش‌ها با حمایت و همراهی شما به کارنامه‌اى قابل دفاع از دولت یازدهم در حوزه زنان تبدیل شد که در بسیاری زمینه‌ها از جمله لوایح ضروری و تفاهم‌نامه‌ها و رفع ناهمواری‌ها در مسیر عدالت جنسیتی هنوز در نیمه‌راه برای به ثمر نشستن است و نیازمند امتداد. 

جناب آقاى رییس‌جمهور؛ 

اگر تاکید ما در انتخابات بر امتداد مسیر طى شده در چهار سال گذشته و این شعار که به عقب بازنمى‌گردیم بود؛ هم از یک منظر تاکید بر ضرورت تداوم حضور این رویکرد در دولت دوازدهم برای ادامه این مسیر و تکمیل تمام انچه زیربنای آن طی چهار سال گذشته فراهم شده بود و هم تاکیدی بر ضرورت برداشتن گام‌هاى بلند‌تر دولت دوم شما در توجه بیشتر به مطالبات زنان ایران و رفع تبعیض‌هاى جنسیتى به عنوان الزامى ضرورى براى تحقق توسعه پایدار بود. 

جناب آقای رئیس‌جمهور؛ 

ما زنان مسلمان نواندیش به عنوان تشکلى فعال و فراگیر در سپهر سیاسى ایران، بر این باوریم که در کنار ضرورت حضور معاونان و وزراى زن در دولت جدید شما، حضور خانم شهیندخت مولاوردى در جایگاه معاونت زنان رئیس‌جمهور نقطه قوتى نیز براى دولت در چهار سال پیش رو خواهد بود و حسب تکلیف سیاسی تاریخی خود یادآوری و تاکید بر این ضرورت را بر خود لازم دیدیم تا در بحبوحه حساس فعلی که کشور در پیچ تندی از بزرگراه توسعه قرار دارد بر الزامات حوزه زنان و مطالبه جدی حامیان دولت شما در مسند زنان دولت تصریح کنیم. 

با اینکه اطمینان داریم پیام و مطالبه ٢۴ میلیونی در حیطه زنان را دریافت داشته‌اید؛ بازهم بر خود لازم دیدیم بنا به تکلیف، مطالبه حضور مجدد خانم مولاوردى را در جایگاه معاونت زنان دولت دوازدهم یادآورى کنیم. امید اینکه شریان تدبیر و امید در حوزه زنان مستمر و پایدار بماند. 

با سپاس

۶ مردادماه ١٣٩۶

جمعیت زنان مسلمان نواندیش در مرکز و استان‌هاى سراسر کشور

شوراى استان‌هاى

آذربایجان شرقى 

آذربایجان غربى 

اصفهان 

بوشهر 

تهران 

چهارمحال و بختیارى 

خوزستان 

خراسان شمالى 

خراسان رضوى 

خراسان جنوبى 

زنجان 

سمنان 

سیستان و بلوچستان 

قروین 

کرمانشاه 

کرمان 

کهگیلویه و بویر احمد 

گلستان 

گیلان 

لرستان 

مازندران 

مرکزی 

هرمزگان 

یزد 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز