خبرگزاری کار ایران

ترامپ در بیانیه‌ای مدعی شد؛

واشنگتن آماده «اقدامات جدی» علیه ایران در صورت عدم آزادی شهروندان آمریکایی است

asdasd
کد خبر : ۵۱۳۹۱۷

کاخ سفید در بیانیه‌ای ضمن اظهار این ادعا که ایران چهل سال است از گروگان‌گیری به عنوان یک ابزار استفاده می‌کند، نوشت: ترامپ در صورتی که شهروندان آمریکایی که به ناحق زندانی شده‌اند به خانه برنگردند و آزاد نشوند، آماده اعمال «تبعات» جدید و جدی علیه ایران هست.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کاخ سفید، دولت ترامپ بیانیه‌ای تهدیدآمیز علیه ایران صادر کرد.

در این بیانیه گفته شده: ترامپ و دولتش اقداماتشان را برای بازگرداندن آمریکایی‌هایی که به طور ناعادلانه در خارج از کشور بازداشت شده‌اند، تشدید می‌کنند. آمریکا گروگان‌گیری و عملکرد ملت‌هایی را که شهروندان ما را بازداشت کرده و بدون هیچ دلیل یا طی مراحلی گروگان می‌گیرند، محکوم می‌کند .

دولت ترامپ در این بیانیه مدعی شد: ایران چهل سال است از بازداشت و گروگان‌گیری به عنوان ابزاری در سیاست خود استفاده می‌کند. این کار تا همین امروز با محکومیت ده سال زندان برای «شیو وانگ» ادامه داشته است. ایران مسئول حفظ و مراقبت از شهروندان در بند آمریکایی در کشورش است. 

در  ادامه بیانیه آمده است که: ترامپ از ایران می‌خواهد که «روبرت لوینسون» را که ده سال پیش در ایران بازداشت شده را به خانه برگرداند و تقاضا دارد که سیامک و باقر نمازی را که در دوران اوباما در کنار دیگر شهروندان آمریکایی در ایران به طرز نا‌عادلانه‌ای بازداشت شده‌اند را برگرداند و آزاد کند. 

در پایان این بیانیه آمده است که ترامپ آماده اعمال «تبعات» جدید و جدی علیه ایران در صورتی که این شهروندان آمریکایی که به ناحق زندانی شده‌اند به خانه برنگردند و آزاد نشوند هست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز