خبرگزاری کار ایران

همایش منتخبان پنجمین دوره شوراها:

رسولی:‌ وزارت کشور باید بخش زائد فرایند رای‌گیری را حذف می‌کرد/ زمان استقرار اعضای جدید شورا تعیین‌تکلیف شود

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۲۸۲

عضو منتخب شورای شهر تهران بر تعیین‌تکلیف زمان استقرار شورای پنجم تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن رسولی در همایش منتخبان شوراهای اسلامی کلان شهرهای کشور گفت: کاش آقای وزیر با شورای نگهبان هماهنگی بیشتری داشتند، در تهران چند صد هزار رای به دلیل ازدحام به صندوق‌ها ریخته نشد، علی‌رغم اینکه رهبر انقلاب و همه بر افزایش نرخ مشارکت تاکید کردند.

او افزود: آقای وزیر من و خانواده ۵ ساعت و ۲۰ دقیقه در صف بودیم. به وزارت کشور که مسئول اجرای قانون انتخابات است پبشنهاد می‌کنم به این مساله بپردارند. می‌شد بخش زائد فرایند رای‌گیری را حذف کرد تا رای‌گیری سریع‌تر انجام شود.

رسولی اضافه کرد: بخش حاکمیتی و بخش مدیریت امور محلی مسائل‌شان مشترک است و اگر موزون حرکت کنیم، نتیحه بهتری می‌گیریم. اگر زمان استقرار اعضای شورا در مرداد یا شهریور امروز مشخص شود، خوب است.

او ادامه داد: منتخبان شورای شهر تهران و ۳۰ نفر فراکسیون امید مجلس قرار است گروه ۵۱ نفری را با همکاری استاندار تشکیل دهند، چرا که خدمت به شهر تهران تلاشی فرا‌تر از آنچه که تا الان شاهدیم را می‌طلبد.

رسولی اضافه کرد: طی ۱۴ سال گذشته یک گزاره‌ای در فضای سیاسی کشور نهادینه شده که عنوانش این است؛ «راه رسیدن به پاستور از بهشت می‌گذرد» اما باید توجه داشت که شهرداری حوزه خدماتی است. فکر می‌کنم وزارت کشور می‌تواند در قطع این دور تسلسل باطل به شورا کمک کند و مسئولان شهری از‌‌ همان ابتدا نباید نگاهی به سمت‌های بعدی داشته باشند.

او در دفاع از اعضای پنجمین دوره شورای شهر تهران گفت: ۲۱ عضو تهران بهترین ترکیب نسلی را دارند. بیشترین تعداد خواهران در بین این ۲۱ نفر هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز