خبرگزاری کار ایران

دیدار اعضای مجمع نیروهای خط امام با امام جمعه زاهدان

طلاب حوزه های علمیه تشیع و تسنن که از انحصارطلبی و تنگ‌نظری فاصله بگیرند / در انتخابات اخیر اهل سنت در دل مردم ایران محبوبیت پیدا کردند

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۰۰۴

دبیر مجمع نیروهای خط امام سیستان و بلوچستان و جمعی از اعضای این حزب با مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی دیدار کردند.

به گزارش ایلنا در این دیدار امام جمعه اهل تسنن زاهدان خطاب به اعضای سازمان جوانان مجمع نیروهای خط امام منطقه سیستان و بلوچستان گفت: فعالیت سیاسی شما جوانان در کنار فعالیت علمی و تحصیل دانش بسیار ارزنده است.

مولوی عبدالحمید افزود : شما سمت و سوی بسیار خوبی را انتخاب کرده‌اید ، اینکه  اصلاح‌طلب خط امامی هستید این یک رویکرد مناسب است.

عضو اتحادیه جهانی علمای مسلمان در ادامه سخنان خود با اشاره به شخصیت بنیانگذار جمهوری اسلامی افزود: امام خمینی در میان روحانیون دوره  خود متمایز بود، روحانیون زیادی هم عصر او بودند اما هیچکدام همانند او نبودند، مردم گرد او  جمع شدند زیرا نظر بلندی داشت و توانست به انقلاب جهت دهد.

عضو مجمع جهانی فقه اسلامی تصریح  کرد : وقتی قرآن ما را امت واحده خطاب کرده است چرا باید شاخه شاخه شویم؟  تفرقه مناسب یک جامعه اسلامی نیست، همه مسلمانیم ، ایرانی هستیم و در یک ملک زندگی می کنیم.

سرپرست شورای هماهنگی مدارس اهل سنت سیستان و بلوچستان  تاکید کرد: شیعه یا سنی اعتقادش، عملش، فرائض و مناسکش را برای خدا می‌داند این بعد فردی ست ، در بعد اجتماعی نمی‌تواند بر کسی منت بگذارد یا طلبکار باشد، باید وطن مطرح باشد، ایرانی بودن مطرح باشد، اگر شعار مذهبی یا شعار قومی بدهیم، تقسیم می شویم. باید ملی نگاه کنیم.

مدیر مدرسه دارالعلوم مکی زاهدان در ادامه خاطرنشان کرد: انتظار ازجوانان ، دانشجویان و  طلاب حوزه‌های علمیه تشیع و تسنن این است که از انحصارطلبی و تنگ نظری فاصله بگیرند. همه فرزندان نظام و کشور و رهبری هستند.

او همچنین  بخشی از مشکلات را ناشی از  دید بسته  و بینش نادرست برخی مدیران رده  میانی دانست.

امام جمعه اهل سنت زاهدان در بحث مسائل استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت : مردم استان اگر باهم متحد نباشند نمی‌توانند استان را بسازند، باید همدلی باشد تا  امنیت و وحدت حفظ شود و این فقط با شعار محقق نمی شود بلکه  باید عمل کنیم.

مولوی عبدالحمید با اشاره به انتخابات اخیر گفت : بحمدالله در این انتخابات نیز اهل سنت به صحنه آمدند و تشخیص‌شان این بود که آقای روحانی اصلح است و بهتر می‌تواند کشور را اداره کند و به پیش ببرد.

او اضافه کرد: حضور حماسی مردم جایگاه کشور را پیش چشم جهانیان بالا برد و اهل سنت هم در دل مردم ایران محبوبیت پیدا کردند.

پس از سخنان مولوی عبدالحمید ، دبیر مجمع نیروهای خط امام سیستان و بلوچستان از فراهم شدن فرصت این دیدار در قلب ماه مبارک رمضان  و در آستانه شبهای قدر ابراز خرسندی کرد، وی با اشاره به آیه شریفه 104 سوره مبارکه آل عمران عنوان کرد : می توان اینگونه استنباط کرد که در فرهنگ قرآنی  دعوت  به خیر ، خوبی و نیکی و بازداری از شر و بدی  از رسالت های  محوری  احزاب و گروههای مردمی ست ،که این دعوت می تواند دعوت سایر مردم باشد یا دعوت حاکمان و کارگزارانی که در  رأس نظام سیاسی- اجتماعی  هستند.  وی با اشاره به برگزاری جلسات قرائت و تفسیر قرآن کریم در کشور و  برپایی  نمازهای تراویح اهل سنت در مساجد فضای قرآنی حاکم بر زندگی این روزهای بسیاری از مردم جامعه را مغتنم دانست.

امیررضاخیرخواه سپس به معرفی مجمع نیروهای خط امام و سازمان جوانان آن پرداخت و اجمالا به  فعالیت‌های صورت گرفته حزب از بدو معرفی و انتصاب خود به عنوان دبیر استانی اشاره کرد.

عضو شورای هماهنگی اصلاح طلبان سیستان و بلوچستان در ادامه گفت : با توجه به ساختار اجتماعی خاص این استان در کنار نقش علما و روحانیون شیعه و اهل سنت استان، ائمه جمعه و جماعات و همچنین  سران طوایف و اقوام ،  نقش احزاب سیاسی- اجتماعی  و تشکل های دانشجویی و سازمان های مردم نهاد در استان رو به رشد سیستان و بلوچستان که  جمعیت دانشگاهیان و  افراد تحصیلکرده و نخبگان آن رو به افزایش است را نباید فراموش کرد و نادیده گرفت.

این فعال  سیاسی- فرهنگی  در ادامه به تحزب  به عنوان جلوه ای از توسعه یافتگی سیاسی اشاره کرد و  اضافه نمود: جریان اصلاحات بر این باور بوده و هست که توسعه سیاسی پیش نیاز توسعه اقتصادی ست و همه میدانیم که بهبود شاخص های اقتصادی و افزایش سطح رفاه خواست  همه ملت است، به طور خاص جریان ما بر این باور است که  برای توسعه سیاسی باید کار فرهنگی کرد و برای غلبه بر تنگناها بیش از عناصر مادی به عناصر معنوی  نیاز است و بالا بردن سرمایه های اجتماعی ضرورت دارد ،  در یکی از خطبه های نماز جمعه هم اشاره کردید که اگر وحدت و برادری نباشد توسعه در این استان صورت نمی گیرد این وحدت همان سرمایه اجتماعی ست که برای ارتقای آن باید کار فرهنگی کرد.

امیررضا خیرخواه تاکید کرد راه تحول و توسعه این استان از دگرگونی اندیشه و باور مردمان این استان و بخصوص جوانانی می گذرد که جمعیت قابل توجه این استان را تشکیل می دهند و آینده سازان  این کشور و این استان هستند.

دبیر مجمع نیروهای خط امام سیستان و بلوچستان در پایان از حمایت های همیشگی مولوی عبدالحمید از دولت تدبیر و امید و تعامل ایشان با اصلاح طلبان تشکر کرد و  با توجه به حضور گسترده جامعه اهل سنت در انتخابات 29 اردیبهشت و رتبه نخست استان های سیستان و بلوچستان و کردستان در رأی به دکتر روحانی از نقش آفرینی ایشان در این پدیده  قدردانی نمود.

در ادامه دو نفر از اعضای شورای مرکزی جوانان خط امام سیستان و بلوچستان پس از تجلیل  از نقش محوری مولوی عبدالحمید در شکل گیری وحدت ، به  سطح مطلوب امنیت در استان اشاره کردند و به ارائه نقطه نظرات و دیدگاههای خود پیرامون مسائل مربوط به زنان و جوانان استان  پرداختند.

در پایان این دیدار امیر رضا خیرخواه دبیر مجمع نیروهای خط امام سیستان و بلوچستان لوحی  منقش به حدیث مشهور  سلسله الذهب را به رهبر جامعه  اهل سنت ایران تقدیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز