خبرگزاری کار ایران

کمک ۱۰۰ میلیون تومانی سخنگوی دولت به ستاد دیه

asdasd
کد خبر : ۴۹۹۶۵۹

محمدباقر نوبخت معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه با اهدای مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان همیار ستاد دیه در امر آزادی زندانیان جرایم غیرعمد شد.

به گزارش ایلنا، شب گذشته (۲۱ خرداد ماه) جشن گلریزان جرائم غیرعمد زندانیان استان گیلان در شهر رشت برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، علی مهربان معاون اداری مالی ستاد دیه کشور در سخنانی گفت: امروز از جمع ۱۵ هزار زندانی جرایم غیرعمد در حدود ۲ هزار و ۸۰۰ نفر محبوس به دلیل ناتوانی در پرداخت تعهد مهریه در زندان حضور دارند، امری که هر اندازه سوء نیت مجرمانه با خود ندارد اما حکایت از فقر فرهنگی در جامعه‌ای دارد که از قضاء سابقه تمدنی چند هزار ساله هم دارد.

وی تعداد محکومان دیات ناشی از تصادفات رانندگی و حوادث کارگاهی را ۲ هزار و ۴۰۰ زندانی مطرح کرد و افزود: از این تعداد  ۱۲ درصد متهم و مابقی متاسفانه محکوم شده‌اند.

مهربان یادآور شد: از ۲۴۰۰ زندانی مشمول پرداخت دیه، ۲۰۶ نفر بیش از پنج سال، ۱۸۱ نفر سه تا پنج سال و ۵۴۸ نفر یک تا سه سال در زندان هستند.

معاون اداری مالی ستاد دیه کشور با اشاره به عمکرد این نهاد مردمی در طول ۲۷ سال سابقه خدمتی گفت: طی این مدت ۱۰۵ هزار زندانی جرائم غیرعمد با حمایت این ستاد مردمی از بند حبس استخلاص یافته‌اند.

در این مراسم معنوی که با حضور رییس کل دادگستری استان گیلان، شهردار و مدیرکل زندان‌های رشت برگزار شد، خیرین با هدف کمک در راستای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در مجموع مبلغی معادل ۵ میلیارد و ۸۹ میلیون ریال اهدا کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز