خبرگزاری کار ایران

مخبر:

تأسیس یک شرکت مشترک کشتیرانی بین ایران و روسیه ضرورت دارد

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۴۸۴

معاون اول رئیس‌جمهور تاکید کرد: برای استفاده از همه ظرفیت‌های حمل و نقلی و ترانزیتی باید تلاش کنیم بنادر ایران و روسیه را توسعه داده و حمل و نقل ترکیبی و چند وجهی را در دستورکار خود قرار دهیم که در این راستا تسریع در تأسیس یک شرکت مشترک کشتیرانی و نیز توسعه همکاری در بخش هوایی ضرورت دارد.

به گزارش ایلنا، محمد مخبر عصر امروز در دیدار ایگور لویتین، دستیار ویژه رئیس‌جمهور روسیه با ابراز خرسندی از تعمیق و گسترش روابط فی مابین و سفرهای اخیر هیأت‌های دو کشور، گفت: مذاکرات انجام شده در سفر رئیس بانک مرکزی روسیه به ایران برای شرکت در پنجاه و یکمین اجلاس اتحادیه پایاپای آسیایی و همچنین سفر وزیر راه و شهرسازی به روسیه راهگشا بوده و گام‌های مثبتی جهت رفع موانع بانکی و توسعه خطوط ترانزیتی برداشته شده است.

وی با تأکید بر ضرورت پیگیری و اجرای هر چه سریعتر توافقات بین تهران- مسکو اظهار داشت: باید با دستورات و پیگیری‌های مجدانه مشکلات موجود در زمینه احداث نیروگاه‌ها، اجرای تفاهم‌نامه همکاری مشترک انرژی و توسعه میادین نفتی برداشته شده و در اجرای طرح‌های مشترک و قراردادهای فی مابین تسریع شود.

معاون اول رئیس‌جمهور ضرورت توسعه همکاری‌های ایران و روسیه در زمینه‌های مختلف به‌ویژه صنعتی، انرژی، تجاری و علمی را یادآور شد و تصریح کرد: برای استفاده از همه ظرفیت‌های حمل و نقلی و ترانزیتی باید تلاش کنیم بنادر خود را توسعه داده و حمل و نقل ترکیبی و چند وجهی را در دستورکار خود قرار دهیم که در این راستا تسریع در تأسیس یک شرکت مشترک کشتیرانی و نیز توسعه همکاری در بخش هوایی ضرورت دارد.

مخبر با اشاره به اهمیت کریدور شمال-جنوب، خاطرنشان کرد: شرکت‌های روسی از فرصت سرمایه‌گذاری در سواحل مکران و اجرای پروژه‌های زیرساختی بندری و مراکز لجستیکی در کریدور شمال جنوب استفاده کنند که با توجه به استقبال و پیگیری برخی از کشورهای همسایه و کشورهای فرامنطقه‌ای سرعت تصمیم‌گیری اهمیت اساسی دارد.

ایگور لویتین، دستیار ویژه رئیس‌جمهور روسیه نیز در این دیدار با قدردانی و ابراز خرسندی از پیشرفت اجرای طرح‌ها و قراردادهای بین تهران و مسکو ابراز داشت: دولت روسیه تمام تلاش خود را برای رفع موانع و اجرای هر چه سریعتر توافقات دو کشور به‌کار گرفته است.

وی ادامه داد: تعمیق و توسعه همکاری‌ها در دو سال گذشته نشانگر اراده و نزدیکی دو دولت-ملت است و مصمم هستیم تفاهم‌نامه‌ها و موافقتنامه‌های ترانزیتی، انرژی، پزشکی و علمی به صورت کامل نهایی و عملیاتی شود.

گفتنی است این دیدار ششمین ملاقات دستیار ویژه رئیس‌جمهور روسیه با مخبر در ۹ ماه گذشته بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز