خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام سید حسن خمینی:

باید به خرد جمعی و فهم مردم اعتماد کنیم

asdasd
کد خبر : ۴۹۲۸۹۷

یادگار امام تاکید کرد: سرمایه ۲۹ اردیبهشت و حضور موثر و شاداب از همه اقشار در داخل و خارج قابل توجه است. اگر در داخل و خارج از کشور صندوق‌ها بیشتر بود امکان جمع‌آوری رای بیشتری وجود داشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی در دیدار با نمایندگان اقلیت‌های مذهبی و اعضای ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی گفت: امیدوارم با تلاش و دوستان مراسم امسال بزرگداشت امام به خوبی برگزار شود.

او با بزرگداشت یاران امام، فرزندان امام، همسر امام و شهدا و همچنین آیت‌الله هاشمی اظهار داشت: یکی از ادعیه‌ای که در فرمایشات امام به آن توجه داده شده، مناجات شعبانیه است. امام چندین بار در صحبت‌ها و زمان‌های مختلف به اهمیت این مناجات اشاره می‌کنند و در مورد بلند بودن فراز و مضامین آن، می‌گویند این مناجات از معدود ادعیه‌ای است که ائمه آن را می‌خواندند. یکبار هم رهبر انقلاب گفتند از امام پرسیدم کدام ادعیه را توصیه می‌کنید امام این ادعیه را توصیه کردند.

یادگار امام ادامه داد: این دعا آغازی دارد که رمز پیروزی ایشان و همچنین رمز پیروزی انقلاب و بقای آن است. امام می‌گوید این دعا نیاز به شرح از سوی بزرگان دارد.

سیدحسن خمینی با بیان اینکه کمال انقطاع خروج از شرک است، تصریح کرد: اگر کمال انقطاع ایجاد شد آنگاه به بیان عرفا انسان همیشه خوش است و انسان به درجه‌ای می‌رسد که زینب کبری (س) در مورد عاشورا گفت که من فقط زیبایی را دیدم.

او با بیان اینکه با کمال انقطاع انسان می‌تواند همه چیز را زیبا ببیند، خاطرنشان کرد: ما امسال ماه رمضان را با مراسم ارتحال امام داریم پس لازم است که سیاست‌های تبلیغی امام را در بعد خودسازی و عبودیت امام و نوع نگاه امام به مخلوقات و انسان‌ها مورد توجه قرار دهیم. اگر نام امام کارهای بزرگ می‌کند و اقبال جامعه به انگشت او و یارانش توجه دارد بخاطر توجه امام به کمال انقطاع است.

تولیت آستان حرم امام با بیان اینکه نیاز داریم به کمال انقطاع و سعادت نزدیک شویم، ابراز داشت: مساله دوم باور و اتکا امام به مردم است. امام به مردم و خرد و باور آنها باور داشتند. امام اعتقاد داشت اگر شما خوب باشید مردم خوبند و مجموعه مردم تصمیم درست می‌گیرند و باید به خرد جمعی و توانمندی فهم مردم اعتماد کنیم.

سید حسین خمینی افزود: سرمایه ۲۹ اردیبهشت و حضور موثر و شاداب از همه اقشار در داخل و خارج قابل توجه است. اگر در داخل و خارج از کشور صندوق‌ها بیشتر بود امکان جمع‌آوری رای بیشتری وجود داشت. مردم عزم ملی خود را نشان دادند و یکی از یاران قدیمی انقلاب را انتخاب کردند ولی فارغ از آن اصل حضور و مشارکت مردم مهم است. تا قبل از انقلاب چنین اتکایی به مردم وجود نداشت. رهبری تعبیر زیبایی دارند که هیهات از روزی که انتخابات نباشد چون تمام اتکای نظام به مردم است و بدون سرمایه مردم کاری نمی‌توان کرد.

او با بیان اینکه انتخابات و حضور مردم نعمتی است که خدا از طریق امام به جامعه اعطا کرد، ابراز داشت: هر جا مردم بودند مانند سیلاب مطهر همه ناپاکی‌ها را پاک کردند. امیدوارم در این سالگرد همه مبلغ اندیشه امام باشیم و هم خود را ارتقا دهیم و هم مردمسالاری را نهادینه و ترویج کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز