خبرگزاری کار ایران

ناصری در گفت‌وگو با ایلنا:

۲۹ اردیبهشت مردم در مسیر دوم خرداد گام برداشتند/ روحانی نباید از شفافیتی که در مناظرات مشاهده کردیم، فاصله بگیرد

asdasd
کد خبر : ۴۹۲۷۵۱

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: ۲۹ اردیبهشت مردم در مسیر دوم خرداد گام برداشتند و فریب وعده‌ها را نخوردند.

عبدالله ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره نتیجه انتخابات در ۲۹ اردیبهشت گفت: قطعاً رای مردم در ۲۹ اردیبهشت ۹۶ تداوم دوم خرداد ۷۶ است که در آن شخصیتی چون سیدمحمد خاتمی سکان امور اجرایی کشور را به دست می‌گیرد و امروز مشاهده می‌کنیم که پیامش مردم را به پای صندوق‌های رأی می‌آورد.

او خاطرنشان کرد: در دوم خرداد ۷۶ مردم خواستار مطالباتی در چارچوب قانون کشور شدند که مدت زیادی نادیده گرفته شده بودند. در ۲۹ اردیبهشت نیز مردم در همان مسیری گام برداشتند که ۲۰ سال پیش عده‌ای دیگر به تفکر اصولگرایی مخصوصاً بخش رادیکالی آن که چندین دوره مجلس و ریاست جمهوری را برعهده داشتند نه گفتند.

ناصری یادآور شد: ۸ سال مجلس و چندین سال دولت در دستشان بود اما چیزی که نصیب کشور شد تباهی و عقب‌ماندگی بود.

عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان با اشاره به اینکه باید مطالبات مردم را مشروع دانست، گفت: ما در حوز‌ه‌هایی چون اقتصاد، سیاسی و فرهنگی مشکلاتی داریم اما با این حال مردم فریب وعده‌ها نخوردند و خواهان قانون‌گرایی و عقلانیت در کشور شدند.

او در ادامه افزود: در مناظرات بحث‌ها و رفتارهایی مطرح شد که اگرچه خوب نبود اما از یک جهت مردم که صاحبان اصلی کشور  هستند با یکسری واقعیت‌ها آشنا شدند که براساس آن توانستند ۲۹ اردیبهشت تصمیم بگیرند.

ناصری تاکید کرد: اصلاح‌طلبان نباید به ۱۶ میلیون رای رقیب بی‌توجه باشند. این رای هم قابل توجه است و هم از لحاظ اجتماعی و جامعه‌شناسی می‌تواند بستر بسیاری از مخالفت‌ها باشد.

او با اشاره به رفتار سید ابراهیم رئیسی در طول مناظرات گفت: باید دید چه نوع مختصاتی در گفتمان آقای رئیسی وجود داشت که علی‌رغم اینکه برنامه‌ای برای اداره کشور نداشت، ‌توانست رای بیاورد. هواداران دولت، اصلاح‌طلبان، اعتدالیون نباید غافل از این رای شوند.

این فعال سیاسی اصلا‌ح‌طلب گفت: یک اتفاق بزرگ در کشور  افتاده و ‌آن این است که برای همیشه در تاریخ ایران جریان عقلانیت و عقل‌گرایی به جریان عوام‌فریبی نه گفت. به نظر من دیگر بازگشت پوپولیست غیر قابل تصور است.

او در پاسخ به این سوال که کابینه دوازدهم باید چه تغییری نسبت به کابینه یازدهم داشته باشد، گفت: انتقادات زیادی به کابینه یازدهم وجود دارد که در کابینه دوازدهم باید برطرف شود. یکی از دغدغه‌های اصلاح‌طلبان شکل‌گیری کابینه منسجم و هماهنگ است.

ناصری در ادامه افزود: در ۲۹ اردیبهشت دیدیم که در وزارت کشور چه اتفاقی افتاد. بخشی از مردم در بسیاری از شهرهای بزرگ موفق نشدند که رای خود را به صندوق بیندازند و این اتفاق در طول ۴۰ ساله انقلاب بی‌سابقه بود.  وزارت کشور مسئول توسعه سیاسی و اجتماعی کشور است، آن زمان هم که آقای روحانی می‌خواست وزیر کشور را انتخاب کند با مخالفت‌هایی روبرو شد. امروز دیگر تغییر وزیر کشور مطالبه نخبگان نیست بلکه این یک مطالبه عمومی است.

او تاکید کرد: قطعاً اگر روز رای‌گیری حسن مدیریت اتفاق می‌افتاد رای آقای روحانی بالای ۲۵ میلیون بود که دیدیم با سوءتدبیر و اجرای قانون چنین اتفاقی نیفتاد.

ناصری در ادامه افزود: حوزه معیشتی و رفاهی مردم یکی از دغدغه‌های دولت است که باید تلاش جدی برای رفع آن صورت بگیرد.  رئیس‌جمهور باید در حوزه‌های نفتی، بازرگانی، رفاهی، سیاست‌گذاری مالی و برنامه‌ریزی‌های کلان مشکلات موجود کشور را از میان بردارد.

او در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه هنگام تبلیغات ادبیات آقای روحانی تغییر کرد و با مردم بی‌پرده سخن گفت. آیا این تغییر رفتار باید ادامه پیدا کند یا خیر گفت: در زمان تبلیغات یکسری رفتارها تغییر می‌کند اما باید این را در نظر گرفت که زمینه اجتماعی جامعه آقای روحانی را وادار کرد تا تغییر روش دهد. روحانی نباید از این تغییرات فاصله بگیرد. البته این بدان معنی نیست که با ساختارهای کلان نظام روبرو شود و یا بخواهد از خطوط قرمز عبور کند. در واقع باید به صورت شفاف پیگیر مطالبات مردم باشد.

ناصری یادآور شد: مثلاً مردم ما با موسیقی مشهوری که از رادیو و تلویزیون پخش و شنیده می‌شود مشکلی ندارند پس نباید در یک شهر آن را خلاف عرف و شرع دانست

او با اشاره به انتخابات شورای شهر و انتخاب شهردار گفت: تاکید بر این است که شورای ۲۱ نفره شهردار را انتخاب کند که لازمه سه پیش‌شرط است. پاکدستی، توانمندی و عقلانیت شروطی است که یک شهردار باید داشته باشد.

ناصری تاکید کرد: هیچ یک از اعضای شورای شهر حق خروج از این شورا را ندارند. ما باید شهرداری را انتخاب کنیم که درست در نقطه مقابل آقای قالیباف باشد. درطول ۱۲ سال دیدیم که ایشان چگونه با سوءمدیریت به تهران آسیب رساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز