خبرگزاری کار ایران

منصوری در گفت‌وگو با ایلنا:

دولت در زیرمجموعه خود تغییرات جدی اعمال کند/ دموکراسی در ایران قابل بازگشت و حذف نیست

asdasd
کد خبر : ۴۹۲۵۰۸

عضو ارشد حزب اتحاد ملت،گفت: دموکراسی در ایران دیگر قابل بازگشت و حذف نیست هر چند که این دموکراسی، دموکراسی حداکثری نیست اما می‌خواهیم این مسیر که با شیب کم آغاز شد آرام آرام ادامه پیدا کند و امیدواری زیادی برای تداوم این مسیر ایجاد شود.

آذر منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا در تحلیل رای مردم به حسن روحانی،گفت: با توجه به موقعیت استراتژیک ایران در منطقه خاورمیانه که به عنوان یک منطقه پرآشوب است، انتخابات ایران نمادی از دموکراسی و مردم‌سالاری است؛ لذا رویکردی که مردم  در انتخابات اتخاذ کردند و تحلیل اقبال اکثریتی که نشان داده شد برای ناظران بیرونی و تحلیلگران ناممکن بود. 

انتخابات ۹۶ بیانگر ظرفیت بی‌بدیلی از اصلاحات و دموکراسی است

عضو ارشد حزب اتحاد ملت گفت: نتیجه انتخابات ۹۶ بیش از هر چیز بیانگر ظرفیت بی‌بدیلی از اصلاحات و دموکراسی است که در کشور ما ایجاد شده و رسیدن به این ظرفیت و نتیجه هر چند در فرآیندى آرام اتفاق افتاده اما در این انتخابات توانست به ثمر بنشیند. 

بزرگترین پیام انتخابات اقبال مردم از رویکرد توسعه محور است

منصوری با بیان اینکه اکثریت مردم ایران به رویکردی رای دادند که توسعه محور است، گفت : رویکردی  مورد توجه قرار گرفت که به دنبال عوام فریبی مردم نیست و وعده‌هایی را به مردم نمی‌دهد که هدفش جلب آرا باشد  بلکه بر اساس واقعیات و ظرفیت‌های موجود صحبت می‌کند بنابراین ‌وقتی مردم به این رویکرد اقبال نشان می‌دهند بزرگترین پیامی است که در جامعه ایران، منطقه و جامعه جهانی موجب قدرت گرفتن و نمایانگر عزت و افتخار ایران شده است و طبیعتا اثرات خود را در آینده در سیر تحولات منطقه‌ای و اقتدار و جایگاه ایران در جامعه جهانی به جای خواهد گذاشت.

دموکراسی در ایران دیگر قابل بازگشت و حذف نیست

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه مهمترین پیام انتخابات ۹۶ این است که انتخابات ظرفیتی ایجاد کرد که می‌توان گفت دموکراسی در ایران راه و مسیر رو به جلوی خود را پیدا کرد، گفت: دموکراسی در ایران دیگر قابل بازگشت و حذف نیست هر چند که این دموکراسی، دموکراسی حداکثری نیست اما می‌خواهیم این مسیر که با شیب کم آغاز شد آرام  آرام ادامه پیدا کند و امیدواری زیادی برای تداوم این مسیر ایجاد شود.

قائم مقام جمعیت زنان مسلمان نواندیش  با اشاره به چگونگی کابینه دولت دوازدهم، اظهار داشت: آقای روحانی در دوره اول ریاست جمهوری کار خود را با توجه به حجمی از نابسامانی‌ها و ناکارآمدی‌هایی که از دولت گذشته بر جای مانده بود شروع کرد که اثرات خود را در بخش‌های زیرمجموعه دولت گذاشت و همچنین  مقاومت مجلس نهم در برابر افرادی که آقای روحانی به عنوان وزرای پیشنهادی معرفی کردند در تشکیل کابینه دولت یازدهم بی‌تاثیر نبود. 

دولت در زیرمجموعه خود تغییرات جدی اعمال کند

منصوری  ادامه داد: امروز مجلس همراه‌تر با دولت سرکار است و انتظار و مطالبه پایگاه راى دولت روحانی این است که در سطح زیرمجموعه خود تغییرات جدی اعمال کند و همچنین براساس گردش نخبگان و حضور نیروهای جوان‌تر که از  لحاظ توانمندی و ظرفیت می‌توانند ایفای مسئولیت کنند به این مساله توجه شود.

حضور جدی و اثرگذار زنان در نتیجه انتخابات نقش داشت

او با بیان اینکه  حضور زنان به عنوان ۵۰ درصد از جمعیت کشور باید در این تغییرات لحاظ شود، گفت: حضور جدی و اثرگذار زنان در نتیجه انتخابات نقش داشت و باید تغییرات جدی در کابینه دولت روحانی اتفاق افتد و  حضور زنان در هیات وزیران می‌تواند پیام روشنی را به مردم و زنان ایران  و جامعه جهانی کند. 

نمود عینی رویکرد دولت حضور بیشتر زنان در کابینه دولت دوازدهم

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: مطالبات مردم با توجه به رویکرد موفق آقای روحانی در چهار سال اول استمرار  این رویکرد است و باید در چهار سال دوم نمود عینی داشته باشد که نمود عینی آن هم حضور بیشتر زنان در کابینه دولت دوازدهم است.

در کابینه افرادی به کار گرفته شوند که برنامه‌های دولت را محقق کنند

منصوری درباره اینکه چه وزارتخانه‌هایی باید دستخوش تغییر شوند، گفت: بخشی از زیرمجموعه دولت که مستقیماً به عنوان سازمان و سامانه سیاسی دولت محسوب می‌شود باید تغییر کند لذا در سراسر کشور نقدهایی نسبت به آن در دولت یازدهم وجود داشته است؛ باید افرادی به کار گمارده شوند که علاوه بر توانایی و کارآمدی به لحاظ اینکه در سازمان سیاسی دولت حضور دارند همسو و همراه دولت باشند اما  اکنون از آن درجه همسویی و همراهی لازم با اهداف و برنامه‌های دولت برخوردار نیستند که برنامه‌های دولت را بتوانند در سراسر کشور محقق کنند.  

اقوام و اقلیت‌ها عمده مطالبات خود را در دولت دوازدهم و ریاست جمهوری روحانی دیدند

قائم مقام جمعیت زنان مسلمان نواندیش با اشاره به مطالبه دیگر مردم گفت: توجه به مطالبات  اقشار موجود در جامعه مانند اقوام و اقلیت‌ها از جمله انتظارات مردم از این دولت است لذا  باور دارند این دولت، ایران را برای همه ایرانیان می‌داند و عمده مطالبات خود را در دولت دوازدهم و در ریاست جمهوری روحانی دیدند.

رفاه عمومی گسترش بیشتری پیدا کند

عضو ارشد حزب اتحاد ملت بیان کرد: اقشاری که در آن ۸ سال سفره‌هایشان کوچک‌تر شد و مشکلات زندگی‌شان بیشتر شد اقشار دیگری از جامعه هستند که به روحانی رای دانند که شاید اگر این اقبال از جانب آنها وجود نداشت آقای روحانی امروز رئیس جمهور نبود و آنها انتظار دارند در تداوم دولت روحانی رفاه عمومی گسترش بیشتری پیدا کند و با توجه به این بخش از طبقات جامعه  ضروری است، دولت با  سرعت بخشیدن به اقدامات رفاهی و زیربنایی برای برخورداری  این بخش از جامعه  اقدامات لازم را انجام دهد.

او با  اشاره به نقش موثر دولت در دیپلماسی بین‌المللی افزود:  با توجه به پایگاه رای دولت انتظار می‌رود در  سطح دیپلماسی منطقه‌ای که قطعاً نقش ایران تاکنون  موثر بوده در آینده هم  بتواند با قدرت مضاعف در برابر موجب افراط‌گرایی و ائتلاف‌های پیدا و پنهان علیه ایران که در حال شکل‌گیری است نقش جدی‌تر ایفا کند. 

 در دانشگاه‌ها فضای مهیاتری  برای نفس کشیدن فراهم شود

او با اشاره به فضای دانشگا‌ه‌ها گفت: انتظاراتی که در سطح دانشگاه‌ها وجود دارد این است که در دولت دوازدهم به این نقدهای که وجود دارد توجه کند و در دولت آقای روحانی در دانشگاه‌های ما فضای مهیاتری را برای نفس کشیدن فراهم کند. در دولت آقای روحانی با تغییراتی که ایجاد می‌شود تحولات جدی در سطح دانشگاه‌ها اتفاق می‌افتد.

منصوری با اشاره به مطالبات اقتصادی مردم گفت: سرمایه‌گذاری ،تولید و خروج کشور از رکود از انتظارات مردم است و دولت آقای روحانی با توجه به مطالباتی که از دولت گذشته معوق مانده و انتظاراتی که هنوز محقق نشده باید تغییرات جدی در راستای محقق شدن مطالبات ایجاد کند.

 پیروزی گفتمان توسعه محور و دموکراسی خواه شباهت انتخابات ۹۶ با دوم خرداد

عضو ارشد حزب اتحاد ملت با اشاره به شباهت انتخابات٢٩ اردیبهشت با دوم خرداد، گفت: این انتخابات بی‌شباهت به انتخابات دوم خرداد نبود لذا در دوم خرداد ٧٦ نیز مشابه این دو گفتمان به رقابت پرداختند. در واقع پیروزی گفتمان توسعه محور و دموکراسی خواه در این دو انتخابات یکی از وجوه تشابه این دو انتخابات بود.

منصوری ادامه داد:از طرف دیگر در شرایطی که در هر دو انتخابات بیم از کاهش مشارکت مردم وجود داشت،  حضور و مشارکت مردم در ٢٩ اردیبهشت ماه نیز به باور من حماسه‌ای مانند دوم خرداد خلق کرد ضمن اینکه  معتقد هستم  تفاوتهایی نیز بین این دو انتخابات وجود داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز