خبرگزاری کار ایران

«ایران‌هراسی»؛ بهانه آمریکا برای فروش میلیاردها دلار سلاح به عربستان

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۴۶۲

دولت آمریکا در چارچوب یک برنامه‌ریزی،‌ درصدد ترساندن کشورهای عربی خلیج‌فارس به‌ویژه عربستان سعودی از ایران است تا آنها مجبور شوند مبالغ مالی هنگفتی، برای خرید سلاح هزینه کنند.

به‌ گزارش ایلنا، «جان دفتریوس» از تحلیل‌گران برجسته مسائل اقتصادی در مصاحبه با شبکه خبری «سی‌ان‌ان»، اظهار داشت، با توجه به شرایط کنونی منطقه، زمان دیدار «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و «محمد بن‌ زاید» ولیعهد ابوظبی حاکی از اهمیت خاصی برخوردار است.

دونالد ترامپ، سه‌شنبه شب با محمد بن‌زاید، جانشین فرمانده کل نیروهای مسلح امارات، در کاخ سفید دیدار کرد.

دفتریوس درخصوص دیدار ترامپ و محمد بن‌زاید، اظهار داشت این دیدار در شرایطی انجام شد که ترامپ قرار است شنبه آینده با سفر به عربستان سعودی، با مقام‌های این کشور پادشاهی دیدار کند.

دو کشور عربستان و امارات متحده عربی از بزرگترین مشتریان خرید سلاح از ایالات متحده آمریکا به شمار می‌روند.

این تحلیل‌گر اقتصادی اعلام کرد با توجه به شرایط منطقه و گسترش نفوذ ایران در کشورهای سوریه، یمن و لبنان، و همچنین جدال ایران و عربستان سعودی درخصوص یمن و سوریه و با توجه به اتخاذ مواضع مشترک بین عربستان سعودی و امارات متحده عربی، اهمیت این دیدارها دوچندان می‌شود.

دفتریوس تاکید کرد که در دیدار ترامپ و بن‌زاید یکی از مسائل مهمی که در خصوص آن بحث و تبادل نظر شد مساله ایران و مواجهه کشورهای حاضر در ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی با این کشور خواهد بود.

وزارت خارجه آمریکا با ازسرگیری فروش سلاح به عربستان سعودی موافقت کرد، امری که دولت «باراک اوباما» به خاطر اقدامات ریاض در «نقض حقوق بشر» آن را متوقف کرده بود.

برخی از کارشناسان نیز با اشاره به نهایی شدن قرار داد تسلیحاتی ۱۰۰ میلیارد دلاری بین عربستان سعودی و ایالات متحده آمریکا و با تاکید براین امر که احتمال دارد این قراردادها تا ۳۰۰ میلیارد دلار نیز افزایش پیدا کند، می‌گویند ادامه جنگ در منطقه امری است که دولت ترامپ به آن علاقه‌مند است و با استفاده از پروژه «ایران‌هراسیی و فروش سلاح به این دو متحد منطقه‌ای، خود سعی در سروسامان دادن به اقتصاد آمریکا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز