خبرگزاری کار ایران

مدیر اطلاعات ملی آمریکا:

ایران برای حفظ توافق اتمی تلاش می‌کند

asdasd
کد خبر : ۴۸۸۵۰۸

مدیر اطلاعات ملی آمریکا ابراز عقیده کرده است که ایران تلاش می‌کند توافق هسته‌ای را حفظ کند. وی در عین حال تهران را متهم کرد که از قابلیت‌های پیشرفته سایبری برای حمله به آمریکا استفاده می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، «دن کوتس» مدیر اطلاعات ملی آمریکا، روز پنجشنبه طی اظهاراتی در جلسه پرسش و پاسخ درباره تهدیدهای جهانی در نشست کمیته امنیتی سنا، مدعی شد: «منطق ایران این است که توافق (هسته‌ای) را حفظ کند، از مزیت‌های رفع تحریم‌های آمریکا بهره‌مند شود و برخی از توانایی‌های هسته‌ایش را ثابت نگه‌دارد.»

کوتس مدعی شد، این توافق هسته‌ای، سبب شده است تا ازمان لازم برای تولید مواد کافی به منظور ساخت سلاح هسته‌ای از سوی ایران طولانی‌تر شود.

مدیر اطلاعات ملی آمریکا همچنین اظهار داشت، توافق هسته‌ای میزان شفافیت در فعالیت‌های اتمی ایران را بهبود بخشیده است.

دن کوتس از سوی دیگر، روسیه و سایر کشورها از جمله چین، کره‌شمالی و ایران را متهم کرد که از جنگ سایبری برای ضربه زدن به آمریکا و متحدانش بهره می‌گیرند که این روند در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

کوتس از روسیه به عنوان تهدیدی برای حکومت، ارتش، دیپلماسی، تجارت و زیرساخت حیاتی ایالات متحده نام برد.

وی افزود، ایران نیز در این زمینه از قابلیت‌های با فناوری بالا استفاده می‌کند.

مدیر اطلاعات ملی آمریکا می‌گوید که چین در حال هدف قرار دادن حکومت آمریکا و تجارت آمریکایی‌هاست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز