خبرگزاری کار ایران

مطهری در دانشگاه امیرکبیر:

تلاش کنید دولتی بر سرکار آید که به رفع حصر معتقد باشد

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۲۱۳

نماینده مردم تهران تاکید کرد: تلاش کنید دولتی بر سرکار بیاید که به رفع حصر اعتقاد داشته باشد

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی مطهری با حضور در دانشگاه امیرکبیر عنوان کرد: بسیار خوشحالم در جمع شما دانشجویان حضور پیدا کردم و مطالبی را به مناسبت سالروز شهادت آیت الله مطهری عرض می‌کنم. ما در آستانه سالروز ولادت امام زمان (عج) هستیم، مناسب است قسمتی از بحث را به این امر اختصاص دهیم، که نظر شهید مطهری است. باید نگاه درست به مهدویت داشته باشیم، افکار کودکانه‌ای نسبت به قیام امام زمان نداشته باشیم. بعضی‌ها فکر می‌کنند حضرت مهدی فقط برای نجات ما شیعیان و ایرانیان می‌آید. یا می‌آید انتقام اجداد خودش را بگیرد. این‌ها افکار کودکانه‌ای است در حالی که مهدویت یک فلسفه اجتماعی بزرگ برای بشریت است، قیام مهدی برای برقراری صلح در جهان است، باید یک انسان کامل در زمین باشد که اگر نباشد زمین نابود می‌شود.

او افزود: ما حضرت آدم را پیامبر می‌دانیم، اولین انسانی که آفریده شد انسان کامل است که زمین بی‌حجت نماند. عرفای اهل سنت هم این دیدگاه را قبول دارند. پیامبر اکرم فرمود اگر یک روز از دنیا باقی مانده باشد خداوند آن را طولانی خواهد کرد تا یکی از فرزندان من ظهور کند. تفاوت ما با اهل سنت این است که ما مشخص می‌کنیم چه کسی قیام می‌کند اما آن‌ها این کار را نمی‌کنند.

نماینده مردم تهران یادآور شد: خداوند می‌فرماید مهدی هنگامی ظهور می‌کند که از دنیا ظلم و جور پر شده باشد، اما هنگامی که ظهور کند قلوب امت اسلام را از غنا پر می‌کند، یعنی افراد رشد عقلی و مغزی می‌کنند. حضرت علی هم می‌فرماید که قبل از ظهور مهدی جنگ‌های عجیبی در می‌گیرد. اما والی ظهور می‌کند که حق را به مساوات تقسیم می‌کند، ثروت‌های زمین بیرون ریخته می‌شود ، زمین مثل غلامی که تسلیم است منابعش را در اختیار او قرار می‌دهد.

او خاطرنشان کرد:‌ عاقبت بشر صداقت است، البته فلاسفه غربی نظری غیر از این دارند آن‌ها می‌گویند بشر گور را بادست خودش کنده است، شما تسلیحات هسته‌ای را ببنید چه می‌کند؟اما با مهدویت غیر از این فکر می‌کنیم. تا بیست سال پیش صحبت از حکومت واحد جهانی غیرممکن بود اما امروز به این نتیجه رسیده‌اند که مشکلات امروز جهان جز با حکومت جهانی حل نخواهد شد. شما نگاه کنید وسایل ارتباط جمعی چگونه دنیا را از یک اتفاق در ایران خبردار می‌کند.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: ماهیت قیام حضرت مهدی را چه می‌دانیم؟ برخی می‌گویند که انفجاری است مثل یک دمل که در بدن انسان رخ می‌دهد. اساسا ما انقلاب انفجاری را قبول نداریم بلکه انقلاب باید با آگاهی صورت بگیرد، بر خلاف دیدگاه مارکسیستی که می‌گویند باید بر کارگران فشار بیاید تا انقلاب کنند. انقلاب اسلامی ما آگاهانه است.

مطهری خاطرنشان کرد: زمانی در صعنت نفت اتفاقی افتاد مرحوم مطهری به امام پیشنهاد داد که یک هیات برود خوزستان تا نفت داخلی تامین شود ، قرار شد آیت الله هاشمی و مهندس بازرگان به خوزستان بروند، عده‌ای گفتند این کار اشتباه است، شهید مطهری فرمود این اشتباه است که به مردم فشار بیاوریم تا انقلاب کنند اگر چنین اتفاقی رخ دهد دیگر نمی‌شود مردم را اصلاح کرد. جامعه باید مراحل خودش را طی کند تا آمادگی پیدا کند برای انقلاب، هر جامعه دوره اساطیر و افسانه‌ای دارد، یک دوره جوانی دارد که با علم، خشم و شهوت دارد. شهید مطهری می گفتند هر جامعه یک دوره خشم که همان بمب باشد دارد، یک دوره مینی‌ژوب که همان شهوت علم است دارد، پس جامعه باید آمادگی قیام داشته باشد.

او در پاسخ به این سوال که چرا درباره انتخابات صحبت نمی‌کنید، گفت: فضا عوامانه شده است ولی در این روزها ضرورتی ندارد که درباره انتخابات صحبت کنیم اما دوستان و‌ خانواده‌ها را تشویق کنید که در انتخابات حضور داشته باشند و اگر تاثیرگذار باشم در روزهای آینده اظهار نظر می‌کنم.

مطهری خاطرنشان کرد: بعضی از اعضای شورای امنیت ملی موافق هستند اما بزرگان نظام قبول ندارند. ما همچنان دنبال رفع حصر هستیم، من مخالف این امر هستم در قانون اساسی ما هم چنین چیزی نیامده است. اما می گویند به صلاح کشور نیست، باید با گفت‌وگو این امر رفع شود، البته بستگی به دولت آینده هم دارد، تلاش کنید دولتی بر سرکار بیاید که به رفع حصر اعتقاد داشته باشد.

علی مطهری در پاسخ به سوالی درباره رد صلاحیت احمدی‌نژاد گفت: ایشان باید همان سال ۸۴ رد صلاحیت می‌شد.

او تاکید کرد: این دولت انتقادپذیر است. تخریبی که به این دولت توسط برخی خبرگزاری‌ها انجام شده و روزنامه کیهان و‌ وطن امروز به ایشان کرده مستحق توقیف بوده است. همین دیروز که به جمع معدن‌چیان رفتند روشن بود عده‌ای حمله می‌کنند ایشان وارد شد چون انتقاد‌پذیر است در حالی که مقصر ایشان نبود و ربطی به دولت نداشت. حضور رییس‌جمهور در جمع کارگران نشانه این است که می‌خواهد مشکل حل شود حتی اگر به او‌ توهین شود.

نماینده مردم تهران یادآور شد: شهید مطهری گفته بود مصلح واقعی کسی است که کار درست انجام دهد حتی اگر به ضرر او باشد. شما راجع به ساختارهای فرهنگی صحبت کردید که می‌توانند باهم در ارتباط باشند بعضی از آنها دولتی نیستند اما خب باید پاسخگو باشند.

مطهری در واکنش به رد صلاحیت مومنی و بهاور و تاجرنیا گفت: به دوستان توصیه کردم تسلیم فشارها نشوید. پیگیر پرونده مومنی هستم.

علی مطهری در پاسخ به سوالی مربوط به شایعاتی در خصوص رد صلاحیت بهاور مومنی و تاجرنیا گفت: من دو روز پیش این خبر را شنیدم و از دوستان خواستم توضیح بدهند آقایان میرزایی و محمودی با من جلسه گذاشتند. چون انتخابات شوراها دست مجلس است. آقایان گفتند نامه‌ای از دادستان کل تهران آمده و اسامی دادند و گفتند این افراد محکومیت دارند و صلاحیت حضور نداردند.

 

او افزود: آنجا بحث شد که اساسا دادن چنین نامه‌ای قانونی است یا خیر؟ آیا حضور این افراد در انتخابات قانونی است؟ نظر من این بود  وقتی هیات نظارت کسی را تایید کرد نهادهای دیگر نباید داخل شوند به هر حال از چهار مرجع این افراد استعلام شدند و مشکلی وجود نداشته

اما اگر نهادهایی خارج از این حوزه وارد شوند خارج از قانون است و به این دوستان توصیه کردم ایستادگی کنند. در مورد الویری فشار زیادی بود که دوستان کوتاه نیامدند. در مورد عبدالله مومنی از آنها خواستم مقاومت کنند به هر حال این بنده خدا چند سال در زندان بوده سختی زیادی کشیده و حتی حبس بر تکلم ایشان تاثیر گذاشته است.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: به نظر من باید در برابر این رویه و فشارها مقاومت کرد که در دوره‌های بعدی این کارهای غیر قانونی باب نشود

مطهری در خصوص برنامه مجلس برای نظارت بر صدا و سیما گفت: مجلس نمی‌تواند آن نظارتی که بر وزرا دارد بر صدا وسیما داشته باشد چون وزرا از مجلس رای اعتماد گرفتند اما رییس صدا و سیما مستقیم از طرف رهبری منتخب می‌شوند البته ایشان گفتند که من فقط رییس را انتخاب می‌کنم اینطور نیست که رییس صدا و سیما هر کاری می‌خواهد انجام دهد. من دو دوره عضو شورای نظارت بر صدا و سیما بودم البته آن کاربردی که معنی نظارت دارد این شورا به هیچ عنوان وجود ندارد ما هم چند بار تذکر دادیم حتی گوش ندادند بعد که موضوع را رسانه ای کردیم ایشان جلسه گذاشتند که چی شده چیکار کنیم.

او ادامه داد: من طرح اداره و  نظارت بر صدا و سیما را به مجلس ارائه کردم و قید فوریت آن با اختلاف دو رای رد شد حالا امیدوارم این طرح به صورت عادی بررسی شود و رای بیاورد تا نظارت بر صدا وسیما سازماندهی بشود.

مطهری در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: وزیر ارشاد را مجلس می‌تواند احضار کند و او هم پاسخگو باشد. اما خب نمی‌توان از سپاه سوال پرسید اما در حوزه امنیت و اطلاعات شما درست می‌گوید که سپاه وارد می‌شود و پاسخگو هم نیست، چیزی که ما تا امروز فهمیدیم سپاه داخلی است و برای مبارزه با گروه‌های مخالف است، ولی این که خبرنگار و مدیر کانال‌های تلگرامی را بازداشت کند درست نیست، ما هم در مجلس سوال کردیم و گفتیم باید رده‌ها را درست کرد، ما از وزیر اطلاعات سوال می‌کنیم چرا مدیران کانال‌های تلگرامی بازداشت شده‌اند؟ خود وزیر می‌گوید من خبر ندارم، سخنگوی قوه قضاییه اما گفت ما مدیر کانال خود وزیر را هم بازداشت کردیم. باید از رئیس قوه قضائیه بپرسید که چرا پرونده آقای احمدی‌نژاد حل نمی‌شود، ایشان که راجع  به همه چیز حرف می‌زنند راجع این هم بگویند. خود ما هم یکسال در مجلس دوندگی کردیم تا از احمدی‌نژاد سوال کنیم گفتند نمی‌شود.

او یادآور شد: می‌گویید چرا در انتخابات ورود نمی‌کنید، جایی باید حرف زد که شنیده شود ، این توهین به شعور مردم است آن‌ها خودشان مناظرات را می‌بینند و می‌توانند تصمیم بگیرند، مجلس هم در حال حاضر درگیر انتخابات مجلس است.

مطهری در پاسخ بسیج دانشجویی گفت: ما هرگاه دولت کار اشتباهی کرد به او تذکر دادیم اما اینکه هر موضوعی را در رسانه‌ها مطرح کنیم و‌ تخریب کنیم دور از مروت و‌جوانمردی است

نماینده مردم تهران تاکید کرد: کسی که نامزد است و وعده‌های بعید می‌دهد باید بداند رئیس جمهور نمی‌تواند خارج از برنامه ششم عمل کند، صرفا باید در چارچوب مصوبات مجلس عمل کرد. در مورد این که دادن یارانه ۶ برابری مصداق خرید رای است یا خیر حقوق‌دان ها باید نظر بدهند.

او در پاسخ به سوالی خاطرنشان کرد: من راجع  به حوادث سال ۸۸ و اینکه چه اتفاقی افتاده اظهار نظری نکرده‌ام اما اعتقادی به تقلب هم ندارم، از این نظر که بگوییم کارهای آقای احمدی‌نژاد مصداق خرید رای بوده یا نبوده چیزهایی است که می‌شود بررسی کرد، بیشترین اعتراض من به نوع برخود با مردم بود، مردم اعتراض داشتند و  برای دفاع از نظام آمدند و می خواستند از آن حمایت کنند. من اعتراضم به شیوه بر خورد با مردم بود.

مطهری تصریح کرد: کسی که معتقد است تقلب شده باید نظر مرجع قانونی را بپذیرد، من جای موسوی بودم می گفتم هنوز عقیده دارم تقلب شده اما حرف مرجع قانونی را قبول دارم. اگر کسی اعتراض دارد نباید بگوییم که ضد نظام و ولایت فقیه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز