خبرگزاری کار ایران

محسن هاشمی:

عقب انداختن توسعه کشور با افراط و تفریط هنر نیست

asdasd
کد خبر : ۴۸۵۹۱۶

رییس شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: عقب انداختن توسعه کشور با افراط و تفریط هنر نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی شب گذشته در مجمع شواریاران اصلاح‌طلب شهر تهران که در مسجد الرحمن برگزار شد، با ابراز تاسف از درگذشت تعدادی از کارگران معدن ذغال‌سنگ آزادشهر، از کاندیداتوری روحانی حمایت کرد و گفت: روحانی توانست به یک مشکل اساسی در کشور پایان دهد. در دولت آیت‌الله هاشمی و خاتمی کشور در مسیر توسعه قرار گرفت و توانستیم اعتبارات خارجی ۱۱ ساله بگیریم. این در حالی است که کره جنوبی با سود ۲۰ درصد و برزیل با سود ۲۲ درصد کشور خود را بازسازی کردند.

او با اشاره به اینکه اکنون در دنیا پول زیاد است افزود: کشورهایی که امنیت داشته و ارتباط خوبی با بقیه دارند، می‌توانند از این منبع استفاده کنند.اما متاسفانه ما در ۸ سال دولت نهم و دهم نتوانستیم روی اعتبارات خارجی حساب کنیم.

هاشمی با تاکید بر اینکه روحانی در چنین شرایطی دولت را تحویل گرفت ادامه داد: روحانی توانست به سرعت و با مذاکرات دقیقی که ظریف و تیمش انجام دادند مسئله را برطرف کنند. البته مسائل دیگر باعث شد بخشی  از برجام هنوز به اجرا در نیاید و امیدوارم با ورود دوباره روحانی این روند و حرکت قابل تقدیر ادامه یابد. روحانی راه توسعه و پیشرفت را برای کشور باز کرده و اکنون باید منتظر نتیجه آن باشیم و حس کنیم کشوربه سمت رفاه پیش می رود. چرا که اصول انقلاب مردم ایران این بود که کشوری مرفه ایجاد کنیم. اینکه با افراط و تفریط برای مردم مشکل ایجاد کرده و مسیر توسعه را عقب بندازیم، هنر نیست.

او در بخشی از سخنانش به انتخابات شوراها اشاره کرد و افزود: در انتخابات شورای شهر تهران ۲ هزار و هفتصد نفر شرکت کرده‌اند و برای حضور در لیست امید ۷۰۰ نفر روزمه ارسال کردند که قرار است فقط ۲۱ نفر در لیست باشند؛ لذا اگر برخی عقب نکشند رای‌های مرده زیاد می شوند. ممکن است با حضور میلیونی مردم ایران مواجه شویم  و برخی در لیست امید با رای کم وارد خواهند شد. در دوره گذشته برخی با رای ۱۵۰ هزار نفری وارد شدند و با این میزان رای اعضای شورا نماینده واقعی مردم نخواهند بود. در نتیجه باید انصراف حداکثری را نیز در تبلیغات مردمی مطرح کنیم تا ۲۱ نفر با رای قاطع مردم وارد شورا شوند.

در این  نشست نمایندگان مجمع شورایاران اصلاح‌طلب ادعاهای قالیباف مبنی بر نابودی شورایاری‌ها توسط دولت را بی‌اساس دانسته و بر این نکته تاکید کردند که شورایاری ها در حقیقت با تشکیل هیات امنای شورایاری‌ها که اعضای آن از سوی شهرداری تعیین می‌شود تضعیف شدند و نه دولت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز