خبرگزاری کار ایران

امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

نامزدها در مناظره‌های انتخاباتی از حرکات و اطواری که جامعه را تکان می‌دهد اجتناب کنند/ درمان بیماری اقتصاد کشور نیازمند کار جهادی است

asdasd
کد خبر : ۴۸۵۸۷۱

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، به شش کاندیدای این انتخابات توصیه کرد که وحدت و انسجام سیاسی را در تمامی مراحل مدنظر قرار دهند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، آیت‌الله ناصر امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با عرض تسلیت به خانواده‌های کارگران معدن زغال‌سنگ آزادشهر، و همچنین گرامیداشت روز معلم و بزرگداشت شهیدمطهری، به معلمان توصیه کرد راه این شهید بزرگ را پی گرفته و راه او را ادامه دهند و گفت: همان‌طور که استاد مطهری در تعلیم و تربیت حریص بود، معلمان ما نیز در تعلیم و تربیت حریص باشند.

او همچنین به فرارسیدن هفته و روز کارگر اشاره کرد و با تبریک این روز به جامعه کارگری کشور گفت: کارگران به کار و ارزش کار توجه کنند و به بحث تولید و کار اهمیت بدهند. در امور سهل‌انگار نباشند. این‌طور نباشند که فکر کنند چندساعت آمدیم کار کنیم و برویم. بنابر این باید به زمان کار، اهتمام به کار و نفس کار اهمیت دهید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین به فرارسیدن هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) اشاره کرد و با آرزوی توفیق برای این خدمت‌گزاران، به هفته هلال احمر نیز اشاره کرد و گفت: امیدوارم خداوند به همه این عزیزان توفیق خدمت بیشتر عنایت کند.

او همچنین به موضوع انتخابات ریاست‌جمهوری اشاره کرد و گفت: البته تعیین و انتخاب رییس‌جمهور مهم است؛ اما مهمتر از آن کشور و جامعه ما است. این ملت بودند که انقلاب را به اینجا رساندند. این ملت بودند که همواره در میدان حضور داشته و هر وقت که لازم بود، مرد میدان بودند. بنابر این این جامعه نباید لطمه بخورد. اضطراب و تزلزل نباشد. جامعه باید آرام باشد.

امامی کاشانی خاطرنشان کرد: درباره ریاست‌جمهوری هم صحبت و مناظره و بحث شود و به هر کجا که رسید و هرکجا که خداوند خیر این ملت را خواست، همان شود. اما آن‌چه مهم است توجه به معنویت جامعه است. باید از حرکات و راه‌ها و اطواری که این جامعه را تکان می‌دهد، اجتناب شود.

او گفت: در انتخابات که اشخاص مسائل و مباحث خود را مطرح می‌کنند، باید علاوه بر معنویتی که در جامعه حاکم باشد، باید  وحدت سیاسی نیز حاکم باشد. این وحدت سیاسی حائز اهمیت است. پیامبر اکرم (ص) فرمودند که به یکدیگر غضب نکنید و از هم دور نشوید، به یکدیگر حسد نورزید. این همان انسجام معنوی است که پیامبر اکرم (ص) نیز بر آن تاکید کرده‌اند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین به موضوع توجه به دنیا و مادیات اشاره کرد و گفت: ببینید چه طراحی‌ها و نقشه‌هایی از ابتدای انقلاب تاکنون علیه این ملت ریخته و می‌ریزند. ما به هر کجا که رسیده‌ایم، با همین وحدت و انسجام رسیده‌ایم. امنیت کشور به دلیل همین انسجام و وحدت است. به‌خاطر این است که جامعه ما بر محور ولایت فقیه، حکومت عدل و تقوا پایبند بوده است. این وحدت نباید خدشه‌دار شود.

او گفت: این مسئله گرچه به معنای وحدت ملی است و چهره سیاسی دارد اما در حقیقت معنوی است. چرا که به حق مردم و نظام جمهوری اسلامی بازمی‌گردد. این انسجام سیاسی در هر شرایطی باید در استحکام کامل خود باشد و اگر این چنین شد، دشمن ملاحظه می‌کند. دشمن به این‌که این وحدت به هم بریزد، چشم دوخته و مترصد است این خیمه که عمودش ولایت فقیه است، خدایی‌ناکرده فروبریزد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین خطاب به شش کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری توصیه کرد که با توکل به خدا پیش بروند و گفت: در همین مسائل اقتصادی که اکنون بیماری کشورمان است و رهبری نیز مدام بر آن تاکید کرده و نام سال را نیز تولید و اشتغال گذاشته، با توکل به خدا اقدام کنند.

او گفت: کشور در اقتصاد بیمار است و باید فکر کنیم که چگونه می‌توان این بیماری را علاج کرد. درمان این بیماری نیازمند کار و حرکت جهادی است. باید ببینیم چه کسانی را بگذاریم که جلوی واردات در آن‌جا که ضرورت وجود ندارد، گرفته شود. آن کسی که رای نیاورد نیز اگر چنین نیتی داشته باشد، باز اجرش نزد خداوند محفوظ است.

امامی کاشانی در پایان یادآور شد: بنابر این توجه به این معنا و توکل بر خدا، و توجه به این وحدت و انسجام سیاسی در تمام مراحل باید مدنظر همه ما باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز