خبرگزاری کار ایران

ابراهیم رئیسی:

باید مدیریت جهادی داشته باشیم

asdasd
کد خبر : ۴۸۵۷۱۷

یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: مشکل ما کمبود امکانات و منابع نیست. ما مسئله مدیریتی داریم که باید مدیریت جهادی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سیدابراهیم رئیسی در همایش انتخاباتی خود در اریکه ایرانیان با اشاره به موضوع ریزگردها گفت: باید گام‌هایی برداشته شود و نوبت به مشکلات تنفسی و ریوی نرسد و اگر اقداماتی از سوی مسئولان برای پیشگیری انجام شود، تاثیرگذار خواهد شد.

او ادامه دارد: اگر طرح نظام سلامت درمان‌محور باشد، یک بحث است اما اگر طرح نظام سلامت در هر سه حوزه پیشگیری، درمان و سلامت تاکید داشته باشد، جامع‌نگر خواهد بود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه باید همه اجزا را در این روند مورد بررسی قرار داد، اظهار داشت: یک طرحی به عنوان نظام تحول سلامت انجام شد. باید فارغ از نگاه سیاسی، به آن پرداخت. اینکه هزینه درمان خانواده‌ها کاهش یابد، اقدام مثبتی است اما باید ببینیم این مسئله واقعا محقق شده یا نه است. در ابتدا سهم بیمار پایین آمد اما بعدها با اصلاح هزینه‌ها فضا عوض شد.

رئیسی با اشاره به وجود دیدگاه‌های مختلف در کمیسیون بهداشت مجلس درخصوص طرح تحول نظام سلامت تصریح کرد: نقد نقادان باید به عنوان غنیمت دیده شود و نه مزاحم و مشکل. اگر نقد نقادان به صورت غنیمت دیده شود باید از آنها تقدیر شود نه اینکه آن نقادان مورد توبیخ قرار گیرند و با آنها برخورد شود.

او با بیان اینکه اگر در این طرح مسئله سلامت الکترونیک و پرونده الکترونیک مورد تاکید قرار گیرد، مشکلات حل می‌شود، خاطرنشان کرد: این گام باید حتما برداشته شود و حتما در بحث سلامت الکترونیک تشکیل پرونده نیز الکترونیکی است و مسئله نظام نوین ارجاع نیز باید مورد توجه باشد. اگر همه این مسائل را به صورت یک بسته ببینیم، لازم است همه اقدام‌ها در کنار هم انجام شود.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه امروز شاهد هستیم فریاد بیمه‌ها بلند است، ابراز داشت: آیا باید شاهد ورشکستگی بیمه‌ها باشیم. باید بودجه و اعتبارات به دقت درنظر گیرد. پولی که به صورت استفاده از یارانه‌ها مورد تاکید است، هشت هزار میلیارد تومان است که باید پرداخت شود.

رئیسی ادامه داد: اگر در طرح تحول سلامت به نگاه منتقدان از جمله نگاه‌های کارشناسی نمایندگان در مجلس توجه نشود، اگر به مشکلات جامعه پزشکان و پرستاران توجه نشود، به مشکل برمی‌خوریم و در این مسئله نیز بدون نگاه سیاسی و با توجه به نظرات صاحب‌نظران و کسانی که خودشان وزیر بوده و معاون وزیر بوده‌اند، استاد دانشگاه هستند و رییس دانشگاه هستند، توجه شود.

او با بیان اینکه اگر چند برابر این مبلغ هم برای طرح تحول سلامت پرداخت شود و درعین حال به نظر کارشناسان توجه نشود، مشکلات حل نمی‌شود، عنوان کرد: ما باید نگاه جامعی در حوزه سلامت داشته باشیم و به همه اجزایی که در این موزه نقش دارند، توجه کنیم و از آن سو، بودجه‌ای که نیاز است، تامین شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مشکل ما کمبود امکانات و منابع نیست، یادآور شد: ما مسئله مدیریتی داریم که باید مدیریت جهادی داشته باشیم. بگذارید بیمار تنها یک درد داشته باشد و درد چگونه بستری شدن و منابع مالی نداشته باشد. ما باید برای افراد مریض مراحل درمان را آسوده کنیم.

رئیسی اضافه کرد: به نظر می‌رسد که باید جامعه پزشکی و جامعه پرستاری از پرداخت‌هایی در این زمینه برخودار شوند، نبودن تبعیض مهم است که همه در جامعه پزشکی به آن اعتقاد دارند.

او با تاکید بر اینکه همکاری و همفکری می‌تواند در طرح کلی نظام سلامت تاثیرگذار باشد، بیان کرد: در دولت کار و کرامت، دولت باید اهل کار باشد؛ یعنی تمام وجودش باید این باشد که به میدان کار بیاید و برای دیگران، شغل ایجاد کند. ضرورت دارد تا پول دکتر و پرستار به موقع پرداخت شود. اگر این کار با کرامت انجام شود، جامعه به دولت اعتماد پیدا می‌کند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه در مدتی که در آستان قدس بودیم یکی از دغدغه‌های ما حل مشکلات مربوط به بیمارستان‌ها بود، تاکید کرد: اکنون می‌توانیم مشهد را یکی از قطب‌های پزشکی عنوان کنیم. نه تنها در مشهد بلکه ما در سایر شهرها می‌توانیم در این حوزه فعالیت کنیم. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز