خبرگزاری کار ایران

دادستان قزوین:

فعالان فضای مجازی قانون شکنی و بد اخلاقی نکنند

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۷۲۰

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در نشست مشترک با فعالان و مدیران کانال ها و گروه های فضای مجازی در استان قزوین بر ضرورت پرهیز از قانون شکنی و لزوم رعایت حرمت افراد و حرمت موازین قانونی در روند تبلیغات انتخاباتی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام صادقی نیارکی در نشست مشترک با فعالان و مدیران کانال‌ها و گروه‌های فضای‌مجازی  در استان قزوین  برگزار شد استفاده ناصحیح از فضای مجازی را موجب بروز برخی ناهنجاری‌ها در سطح جامعه دانست و گفت: یکی از عرصه‌هایی که به زندگی امروز و جامعه امروز افزوده شده و البته دارای محاسن بسیاری برای ارتقای زندگی بشر است، فضای مجازی است ولی با کمال تأسف به واسطه عدم استفاده صحیح و شایسته در میان عموم جامعه شاهد بروز برخی ناهنجاری‌ها و تخلف‌ها در این عرصه هستیم.

دادستان قزوین افزود: برخی فکر می‌کنند عنوان فضای مجازی می‌تواند مستمسکی برای غفلت، حرکت‌های غیراخلاقی، کج‌مداری، قانون‌گریزی، قانون‌شکنی و در یک کلام نقض اصول  قانونی، انسانی و دینی شود.

حجت الاسلام صادقی با اشاره فعالیت فضای مجازی در آستانه انتخابات تاکید کرد:در آستانه انتخابات پیش‌رو با توجه به گسترش کاربرد شبکه‌های اجتماعی برای فعالیت تبلیغاتی، رعایت ضوابط و مقررات در استفاده از این فضا، بسیار ضروری است.

او خطاب به فعالان فضای مجازی خواستار رعایت ضوابط و مقررات شد و گفت: آبروی مسلمان در دین اسلام از ارزش و اعتبار بالایی برخوردار است حال این فرد در نظام اسلامی مسئولیت داشته باشد یا نداشته باشد فرقی نمی‌کند، کسی اجازه اهانت ندارد بنابراین بدانید که در صورت تخطی از قانون و اخلاق، به واسطه برخورد قانونی اعتراضی مورد قبول نیست.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین تصریح کرد: دستگاه قضا بر رعایت قانون، اخلاق مداری و برگزاری انتخابات سالم و با شکوه تأکید دارد چراکه وجود فضای رقابت امری لازم و ضروری است ولی نباید این رویکرد توأم با قانون شکنی و بداخلاقی باشد از این رو در گام نخست به متخلفان از قانون تذکر داده و بنا را بر پیشگیری داریم ولی فعالان این عرصه بدانند اگر هشدارها موجب بیداری برخی نشود، در برخورد قانونی با آنها اغماضی نخواهیم داشت.

  او افزود: فعالان فضای مجازی بدانند که این فضا به دقت رصد می‌شود و تذکرهای مبتنی بر اصل پیشگیری نیز داده می‌شود ولی انتظار این است که متخلفان از رأفت قانونی سوء استفاده نکنند.

صادقی نیارکی تأکید کرد: جان کلام ما به عنوان مجری قانون این است که اگر در فضای مجازی بداخلاقی صورت گرفت و عده ای از مدار قانون، اخلاق، ارزش‌ها و خطوط قرمز فراتر رفتند و با آنان برخورد قانونی شد، گلایه نکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز