خبرگزاری کار ایران

جلیلی:

گاهی یک انتخاب، مسیر را تا چهل سال تغییر می‌دهد/دنبال محکوم کردن نیستیم

asdasd
کد خبر : ۴۸۲۶۰۷

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ گفت: بدنبال محکوم و تحقیر کردن نیستیم می‌خواهیم مسیر انقلاب را پیش ببریم باید دید کدام راه را می‌توان برای چهار سال آینده انتخاب کرد گاهی یک انتخاب مسیر را تا چهل سال تغییر می‌دهد

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سعید جلیلی در همایش بزرگ حمایت از نامزد اصلح با عنوان تاملی در چهار سال گذشته، گفت: چهار سال از انتخابات سال نود دو گذشت. این افتخار تفکر انقلابی است که به رای مردم  و منتخب مردم احترام می‌گذارد. امروز بهترین فرصت برای ملت است تا وعده‌های داده شده را ارزیابی کند چهار سال پیش به منتخب مردم تبریک گفتیم اما بیان کردیم کار ما تازه شروع شده کار ما تفکر انقلابی بود تفکر انقلابی مادامی که انقلاب است تکلیفش ادامه دارد.

او ادامه داد: چهار سال را پشت سر گذاشتیم امروز فرصت مناسبی است که برای چهار سال آینده تصمیم بگیریم صحنه انتخابات طریقت و موضوعیت دارد من از شور انقلابی شما تشکر می‌کنم شور انقلابی و تفکر انقلابی در کنار هم فضا را  صحنه‌ای برای چالش عقلانی و استدلال می‌داند. تفکر انقلابی می‌گوید اگر ملت می‌خواهد تصمیم بگیرد نه در اثر تهدیدات آینده بلکه به دلیل درسی که از گذشته گرفته است، باشد. امروز ملت باید بخوبی حساب کند تدبیرهایی که ادعا می‌شد کدام به فرجام مطلوب رسیده اگر درک درستی از چهار سال گذشته نداشته باشیم، نمی‌توانیم تصمیم برای آینده بگیریم.

جلیلی تاکید کرد: چهار سال پیش مردم سوال‌ها و نیازهایی داشتند مردم بدنبال پاسخ صحیح برای حل مشکلات هستند از یک سو می‌گفتند اگر می‌خواهید مشکلات حل شود راه آن این است با قدرت‌های دنیا تعامل کنیم تا مشکلات شما حل شود در این سو کسانی هم مانند آقای ولایتی نیز این را می‌گفتند. تفکر انقلابی مردم را محکوم نمی‌کند و می‌گوید شاید ما ضعفی داشتیم امروز تفکری که مدعی بود با این مسیر می‌تواند مشکلات را حل کند کارنامه او پیش روی ماست. بدنبال محکوم و تحقیر کردن نیستیم می‌خواهیم مسیر انقلاب را پیش ببریم باید دید کدام راه را می‌توان برای چهار سال آینده انتخاب کرد گاهی یک انتخاب مسیر را تا چهل سال تغییر می‌دهد امروز بر جریان انقلابی است که ارزیابی را به احاد مردم منتقل کند.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: مسیری که ادعا می‌کرد آمده‌ام هزینه را کاهش دهم متاسفانه  سرمایه نظام را کاهش داده و هزینه را زیاد کرد. امروز می‌بینید کاهش هزینه منجر به چه شد در سرمایه ملی بتن ریختند و می‌گویند طرف مقابل به روح که هیچ به اصل برجام نیز پایبند نیستند. کسانی که می‌گفتند طوری حرکت کنیم که کشور عزت بگیرد پاسخگو باشند چرا نقدینگی این میزان افزایش پیدا کرد. کسانی که می‌خواستند رفاه را بیاورند چه ارمغانی آوردند.

او ادامه داد: اجازه ندهید کسانی موج سواری کنند با برخی از جملات که عاری از صحت است، راه حل‌هایی القا کنند که بعد چهار سال مشخص شود اشتباه بوده ما گفتیم هر کمکی از دستمان بر بیاید انجام می‌دهیم مشکل حل شود برای حل مشکلات حرکت می‌خواهد نمی‌شود مسکن مهر راه انداخت دولت جدید بگوید من به این ایراد دارم نمی‌شود در کشوری که به این میزان به مسکن احتیاج دارد این حرکت را تعطیل کند.

جلیلی با طرح این سوال که با ایجاد مسکن چه میزان اشتغال می‌توانست ایجاد شود، گفت: از لحاظ منابع نیرو انسانی همه چیز در کشور وجود دارد این که دیگر به تحریم مربوط نبود چرا انجام نشد؟ اگر امروز می‌گویند تولید و اشتغال باید انجام شود یک ضرورت است.

او به وضعیت صنایع اشاره کرد و گفت: امروز وقتی با تفکر انقلابی برای مردم صحبت می‌کنید آنها باید از آینده بدانند که چه تحولی قرار است اتفاق بیافتد. یکی از درس‌های جدی این است که باید در انتخابات این را بیان کنیم که اگر از کسی حمایت می کنید چه اتفاقی می‌خواهد بیافتد.

عضو شورای عالی امنیت ملی اظهار کرد: اگر از حجت‌الاسلام رییسی حمایت می‌کنیم و او را اصلح می‌دانیم برای این است که از او می‌خواهیم چنین روندی را دنبال کند. امروز خود آنها می‌گویند اگر می‌خواهید اقتصاد قوی باشد شرایط اصلی آن این است که نظام بانکی اصلاح شده داشته باشیم. این نظام بانکی که با بخش اصلی اقتصاد فاصله دارد، باید اصلاح شود.

او ادامه داد: در آبان ۹۵ دولت گزارش داد اگر می‌خواهیم اصلاح اقتصادی شکل گیرد باید نظام بانکی اصلاح شود و گزارش دادند در طول ۳ سال ۲۵ درصد اصلاح انجام شده است.  با این روند نمی‌شود اقتصاد را فعال کرد. اگر مردم مباحثی را مطرح می‌کنند و فقر و فساد در جامعه وجود دارد، دلیل عمده آن به نظام بانکی بر می‌گردد.

جلیلی با بیان اینکه در سال ۹۲ گفتم چرا باید۷۰ هزار معوقه بانکی داشته باشیم که بخشی از آن در دست ۲۳ نفر است، افزود: آقایان می‌گویند مردم باید آرامش داشته باشد و از تحریم‌های جدید می‌تر سانند. آرامش مردم این است که شغل داشته باشد  و بداند بانک و تشکیلات بانکی پشتیبان او است. در این چند سال برای ایجاد آرامش در این زمینه‌ها چه کارهایی کرده‌اید؟

او افزود: بحث ما بحث تخصصی خاص نیست. امروز نباید جریان انقلابی متهم شود فقط شور دارند و راه حل ندارند. بحث ما این است کسانی که می‌گفتند هم چرخ سانتریفیوز بچرخد هم چرخ صنعت، کارنامه‌ای دارند. کارنامه آنها آیا موفق است یا نه و آیا می‌توان با مدیریت درست کشور را از این بن‌بست‌های ساختگی توسط بعضی نجات داد و به جلو حرکت داد یا خیر.

عضو شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه مطالبی که بیان می‌کنیم برای این است که می‌خواهیم رییس جمهور انتخاب کنیم، اظهار کرد:‌ وظیفه رییس جمهور این است که ماشین را بشناسد و ببیند چه ایراداتی دارد. بعد انتخابات ۹۲ با روحانی دیدار داشتم. گفتم این ماشین که شما اکنون در رأس آن هستید ایرادات جدی دارد اگر بر طرف نکنید نمی‌توانید کاری کنید. اینکه می‌گویید این وزارتخانه با آن وزارتخانه با هم مشکل دارد یعنی چه؟ چه کسی باید آنرا حل کند؟ کشاورز شما وقتی از جلو اداره کشاورزی رد می شود باید خوشحال باشد نه اینکه نگران رد شدن از موانعی باشد که آن سازمان ایجاد می‌کند.

او ادامه داد:‌ظرفیت‌های بالایی از لحاظ علمی و منابع  در کشور داریم و یک خوزستان می‌تواند منطقه را تامین کند که باید مدیریت شود. سدها زیادی را ساختیم که بتوانیم زمین‌های مناسب کشاورزی  را به بهره برداری برسانیم. امروز دوستان بیان کنند چرا در این چند سال عملی نشد. جریان انقلابی امروز می‌خواهد ثابت کند حرف دارد و برای مساله برنامه دارد.

او ادامه داد: امروز کسانی به هر دلیلی بیان می کنند وضعیت همین است و اگر می‌خواهید از این وضعیت عبور کنید باید تن به برجام ۲ و ۳ تن دهید. ما می‌گوییم می‌توانیم با اتکا به خود از این مسائل عبور کنیم اگر شما نمی‌توانید بگویید نمی‌توانیم.

جلیلی گفت:‌ بگویید در این ۴ سال تا چه حد توانستیم جذب سرمایه کنید . در ظرفیت‌های فعلی کشور ببینید چقدر می توان کار کرد. این ظرفیت‌ها مدیریت و رییس جمهوری می‌خواهد که کار را جدی گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز