خبرگزاری کار ایران

محمدجواد ظریف:

نخست‌وزیر گرجستان به زودی به تهران سفر می‌کند

کد خبر : ۴۷۹۶۱۶

وزیر امور خارجه کشورمان از سفر نخست‌وزیر گرجستان به تهران طی روزهای آتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به تفلیس، محمدجواد ظریف در نشست خبری مشترک خود با وزیر امور خارجه گرجستان گفت: ما زمینه‌های مختلف همکاری را در نشست امروز بررسی کردیم. این زمینه‌ها شامل ترانزیت، صنعت، تولید، آموزش و همکاری در سازمان‌های بین‌المللی و مسائل منطقه‌ای است.

با اجرای کریدور خلیج فارس به دریای سیاه کشورهای منطقه به یکدیگر نزدیک می‌شوند

او با بیان اینکه معتقدم فرصت‌های خیلی زیادی میان دو کشور برای همکاری وجود دارد، اظهار داشت: کریدور خلیج فارس به دریای سیاه فرصتی است که در صورت اجرایی شدن، کشورهای منطقه بیشتر به یکدیگر نزدیک می‌شوند و هزینه‌های انتقال کالا کاهش می‌یابد و ایران، آذربایجان و ارمنستان می‌توانند همکاری مشترکی داشته باشند تا طرح اجرا شود.

ایران و گرجستان می‌توانند مکمل یکدیگر باشند

رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه دو کشور در زمینه تکنولوژی و تولید می‌توانند همکاری کنند و مکمل یکدیگر باشند، تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که امروز بررسی و بر آن تاکید کردیم، این است که در زمینه انتقال پول و مبادلات بانکی همکاری داشته باشیم.

ظرفیت‌های زیادی میان تهران و تفلیس وجود دارد

ظریف با اشاره به حضور هیات اقتصادی در این سفر خاطرنشان کرد: دوستان ما از ایران در این سفر حضور دارند و امروز ملاقات‌های خوبی خواهند داشت. خوشبختانه ظرفیت‌های زیادی میان دو کشور وجود دارد که البته چندان استفاده نشده و باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

نخست‌وزیر گرجستان در پایان هفته به تهران سفر می‌کند

او افزود: در پایان هفته قرار است نخست‌وزیر گرجستان به تهران سفر کند که فرصت خوبی برای توسعه همکاری‌هاست. ما توانستیم در این سفر صفحه جدیدی در روابط دو کشور باز کنیم. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز