خبرگزاری کار ایران

اژه‌ای خبر داد؛

احضار دو نفر در رابطه با تبلیغات زودهنگام انتخاباتی

asdasd
کد خبر : ۴۷۸۹۴۳

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در مورد تخلف تبلیغات زودهنگام دادستان تهران افراد را احضار کرد و یکی از آنها جواب داده اما یکی دیگر هنوز نیامده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محسنی اژه‌ای  در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه در آستانه انتخابات هستید و در بحث انتخابات در قانون انتخابات چه وظایفی برای دستگاه قضا در برخورد با تخلفات انتخاباتی تعریف شده است، گفت: قوه قضاییه وظیفه برخورد با جرم را دارد. در قانون پیش‌بینی شده برای جرایم انتخاباتی باید شعب ویژه‌ای داشته باشیم که خارج از نوبت رسیدگی کنند. از طرفی برای پیشگیری از جرم هم می‌تواند ورود کنند. ستادی به ریاست دادستان کل و سایر دستگاه‌ها و وزارت‌خانه‌ها ایجاد شده ما در انتخابات مجلس هم قبلا بیش از چهل درصد تاثیر‌گذار بودیم.

او افزود: من از ستاد پیشگیری پرسیدم آیا تخلفات انتخاباتی الان شبیه به تبلیغات انتخاباتی بوده یا نه که اعلام کردند دو مورد در تهران بوده است. بیش از دو مورد نداشتیم که دادستان تهران آنها را احضار کرده آنچه برخی روزنامه‌ها گفتند خلاف بوده است.

اژه‌ای تصریح کرد: در رابطه با استعلامات یکی از چهار مرجعی که باید به شورای نگهبان پاسخ دهد قوه قضاییه است در هر انتخابات ستادی دارد برای پاسخ به استعلامات در زمان خودش. هر چه سوال شده در فرصت کوتاه قوه توانست استعلام هیات نظارت و اجرایی را پاسخ دهد. برای قوه قضاییه مسائلی پیش‌بینی شده در خصوص انتخابات ریاست جمهوری کمیسیون تبلیغات هست که ریاست قوه در آن عضو است و جلسه تشکیل شده و دادستان نیز در آن شرکت کرده است. در مورد تخلف تبلیغات زودهنگام دادستان تهران افراد را احضار کرد و یکی از آنها جواب داده اما یکی دیگر هنوز نیامده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز