خبرگزاری کار ایران

حاجی‌بابایی در پاسخ به ایلنا:

هر پنج نامزد جمنا اصلی هستند

asdasd
کد خبر : ۴۷۸۱۹۴

وزیر آموزش و پرورش دولت دهم گفت: هر پنج نامزد جمنا اصلی هستند وهر کس بتواند آرای مردم را داشته باشد قطعا باید در آن مسیر برود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمیدرضا سخنرانی حاجی‌بابایی پس از ثبت‌نام در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری به بیان سوابق کاری خود پرداخت و گفت:‌ تاکنون در پنج دوره مجلس شورای اسلامی حضور داشتم که در اولین دوره نایب رییس کمیسیون امور بودجه بودم و همان سال عضو کمیسیون تلفیق شدم. در همه سال‌های حضورم در مجلس کارهای برنامه و بودجه را انجام داده و در آخرین کار هم رییس کمیسیون تلفیق برنامه ششم بودم. چهار سال هم وزیر آموزش و پرورش بوده‌ام.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه کشور از ناکارآمدی رنج می‌برد، اظهار کرد: انقلاب ما انقلابی بزرگی بود. اما در حوزه کارآمدی نیاز به تقویت کار، برنامه و افراد جدید داریم.

او دومین حلقه مفقوده در کشور را نادیده گرفتن مردم در مدیریت اجرایی مطرح کرد و گفت: این به معنای این دولت یا دولت دیگر نیست. بحث این است که مردم در مدیریت کشور حضور ندارند. مدیریت کشور باید مردمی شود. یعنی بر اساس استعدادها، شایستگی‌ها و رقابت بین آحاد ملت ایران. به این دلیل نام دولت را دولت کارآمد و مردمی گذاشتم. کارآمدی همه امور از قبیل سرمایه گذاری، اشتغال، تولید، مبارزه با مفاسد و جلوگیری از ویژه‌خواری‌ها را شامل می‌شود.

حاجی‌بابایی ادامه داد:‌ درباره مردمی بودن به این دلیل نام‌گذاری کردم که باید فاصله بین مردم کاهش یابد. باید شهروند در جه یک فقط داشته باشیم. حلقه مدیریت‌ها باید عمومی شود تا رضایت ایجاد شود. مردم باید در جریان همه امور قرار بگیرند. همه مسئولان باید در خانه شیشه‌ای باشند. این تلاش صادقانه مسئولان را مردم باید ببیند. اگر هم کسی اشتباهی کرد و نا کارآمدی داشت باید در اتاق شیشه‌ای برای مردم معلوم باشد. به همین دلیل در مجلس مصوب شد که مردم باید در جریان کار مدیران باشند.

او یادآور شد: ما ایرانی بزرگ و مردمی بزرگ داریم و این مردم و ایران باید جهانی شود. سیاست خارجی ضمن تعامل با همه کشورهایی که در دنیا شناخته می‌شود بر اساس عزت و حکمت و مصلحت باشد.

نامزد جمنا برای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به پرسش ایلنا مبنی براینکه حجت‌الاسلام رییسی در جمنا رای اول را داشتند و اعلام کردند مستقل حضور پیدا می‌کنند احیانا شما قرار است به نفع کاندیدای دیگری به جز رییسی کنار بروید؟ گفت: جمنا در اطلاعیه‌ای بیان کرد که به پنج کاندیدا رسیده و هر پنج نفر هم اصلی هستند. هر کس بتواند آرای مردم را داشته باشد قطعا باید در آن مسیر برود. بنابراین امروز جمنا پنج کاندیدا دارد

حاجی‌بابایی ادامه داد: ما به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری حضور پیدا کردیم. همه این موارد در مورد من صدق نمی‌کند من خارج از هر قضاوتی درباره افراد باید حرف بزنم.

او در پاسخ به این پرسش که شما گفتید قرار است با پنج نامزد در انتخابات شرکت کنید. آیا جمنا به اهداف اولیه خودش که وحدت نیروهای انقلاب بود رسید؟  آیا این پنج نفر فقط برای فشار به روحانی در انتخابات شرکت کرده‌اند؟ اظهار کرد:‌ ما باید انتخابات را بر اساس صداقت و رقابت جلو ببریم و هر کسی می تواند کاندیدا باشد. تفسیر هر حرکتی با خود گروهی است که دارد حرکت می‌کند. تفسیر جمنا از حضور پنج نفر این است که مردم باید تصمیم بگیرند. در سیر حرکت انتخابات ممکن است مردم به هر دلیلی به یکی از این پنج نفر اقبال نشان دهند این به معنای توجه به آرای مردم است.

حاجی‌بابایی درباره انتقاداتی که نسبت به ساز و کار جمنا از جمله بازشماری آرا مطرح شده گفت: من شخصا کاندیدا هستم و مدیریت اجرایی جمنا را ندارم. وقتی قرار شد کاندیدا شوم در مدیریت اداری نیستم.

این نماینده مجلس در ارزیابی خود از عملکرد چهار ساله روحانی گفت: همه دولت‌ها هم نکات منفی دارند و هم مثبت. من شخصا اگر این دولت را دولت موفقی می‌دیدم، حضور پیدا نمی‌کردم. اگر مشکلات اقتصادی را حل می‌کرد من نظر مثبت می‌دادم و کمک می‌کردم اما امروز خیلی روشن و مبرهن است برای من که دولت موفق نشده به اهداف خودش برسد.

او افزود: به همین دلیل با کار کارشناسی که انجام شده اعتقادم این است که می‌توان تا مرز یک و نیم میلیون، شغل سالانه ایجاد کرد.من با برنامه‌ریزی و راهکاریی که دارم، پیش‌بینی می‌کنم می‌توان معضل بیکاری در جامعه را حل کرد.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه امروز تورم دو رقمی شده است، اظهار کرد: تورم و بیکاری دست در گردن هم دارند. به همین دلیل ضمن تشکر از همه اقدامات دولت محترم، فکر می‌کنم دولت کارآمد و مردمی با انسان‌هایی با نشاط و شادابی و هزاران مدیر قدرتمند کشوری می‌توان سرعت کشور و اقتصاد و اشتغال را افزایش داد.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش که شما  گفتید دولت من "دولت شفافیت" است. شما در بحث تحقیق و تفحص شهرداری حاضر نشدید این شفافیت برای شهرداری انجام شود، گفت:‌ شما از کجا می‌دانید رای من چه بوده؟ من همیشه تحقیق و تفحص را مثبت می‌دانستم. اینکه مجلس چه نظری داده باید سخن‌گوی مجلس بگوید. در مجلس من گفتم پنجاه هزار میلیارد تومان از بودجه یارانه‌ها به حساب خزانه ریخته نشده است. مجلس است دیگر گاهی رای سیاسی داده می‌شود گاهی کارشناسی.

او در پاسخ به اینکه پس رای شما سیاسی بوده است؟  گفت: نه من چنین چیزی نگفتم.

او در پاسخ به این سوال که آیا با این حساب اعتراف می‌کنید که بخاطر مسائل سیاسی به تفحص از شهرداری رای داده اید، سکوت کرد.

حاجی‌بابایی درباره اقدامات و برنامه‌هایش برای آموزش و پرورش گفت: جایگاه آموزش و پرورش علی رغم دیکته‌های نانوشته ای که در این مدت نوشته شده، جایگاهی نیست که باید باشد. آموزش و پرورش باید دولت محور باشد و دولت با تمام قدرت از آموزش و پرورش حمایت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز