خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از چهارمین روز ثبت‌نام انتخابات؛

انتقاد نامزد اصلی اصولگرایان از سازوکار جمنا/ حضور دوباره روحانی برای آرامش و اعتلای ایران

asdasd
کد خبر : ۴۷۷۸۰۷

در چهارمین روز از ثبت‌نام از داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، تولیت آستان قدس رضوی، رییس جمهور، دبیرکل حزب مردم‌سالاری، نماینده مردم رباط کریم، مشاور رسانه‌ای احمدی‌نژاد، دختر آیت‌الله طالقانی و یک استاد حوزه علمیه نام‌نویسی کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، از ساعت هشت صبح امروز، چهارمین روز ثبت‌نام از داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد.

تا روز گذشته در مجموع ۶۳۸ نفر در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده‌اند و به نظر می‌آید ستاد انتخابات کشور امروز شاهد خیل عظیمی از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری باشد.

مشاور رسانه‌ای احمدی‌نژاد نامزد انتخابات شد

در ابتدای چهارمین روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، مهدی کلهر مشاور رسانه‌ای احمدی‌نژاد با حضور در ستاد انتخابات کشور برای ثبت نام در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری حضور یافت.

او عنوان کرد: مستقل آمده‌ام و به تعهدات جمنا پایبند نیستم. از سوی دیگر نیز  با رییس جمهور سابق برای شرکت در انتخابات صحبتی نداشته‌ام.

علی‌اصغر احمدی‌ نیز پس از بازدید از ستاد انتخابات کشور، تعداد داوطلبان ثبت‌نام کننده را ۷۱۷ نفر عنوان کرد.

او همچنین در پاسخ به خبرنگار سیاسی ایلنا درباره تجمعات طرفداران برخی از نامزدها که قصد ثبت‌نام در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را دارند گفت: از تجمعات و گردهمایی‌هایی که گفته می شود امروز توسط برخی از طرفداران نامزدها قرار است برگزار شود بی اطلاع هستیم. احمدی تاکید کرد: هر تجمعی بدون مجوز غیرقانونی است و استانداری‌های اقدامات لازم را در این زمینه انجام می‌دهند.

به گزارش ایلنا، در کانال‌ها و برخی رسانه‌های اصولگرا اعلام شده که طرفداران محمدباقر قالیباف که گفته می‌شود قصد ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری را دارد در مجموعه سرچشمه میدان بهارستان قرار است تجمعی داشته باشند.

 

حضور سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در ستاد انتخابات

حجت‌الاسلام حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس امروز برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری در وزارت کشور حاضر شد.

ثبت‌نام استاد حوزه

آیت‌الله غرویان پیش از ظهر امروز برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور حاضر و برای این انتخابات نام‌نویسی کرد.

او با بیان اینکه شعار انتخاباتی‌اش علم، عقلانیت و اخلاق است درباره اینکه آیا به نفع روحانی کنار خواهد کشید، گفت:‌ من رقیب روحانی نیستم.

ثبت‌نام دبیرکل حزب مردم‌سالاری

مصطفی کواکبیان برای در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد و گفت که به قیافه ما نمی‌خورد کاندیدا پوششی باشیم و تا انتهای انتخابات هستم و بنا داریم بایستیم.

نام‌نویسی اولین جمنایی

علیرضا زاکانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد. او اولین کاندیدای جمنا بود که در این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

زاکانی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی براینکه آیا به نفع رئیسی یا احمدی‌نژاد کنار خواهد کشید، گفت: بنای جمنا این است که هر کس در افکارعمومی به پیشتازی رسید، سایرین به نفع او کنار می روند. شاید نظر من این باشد که من نفر اول باشم و دیگران به نفع من کنار بکشند. برای پیروزی آمده ام.

ثبت‌نام دختر مرحوم آیت‌الله طالقانی

اعظم طالقانی دبیرکل جامعه زنان انقلاب اسلامی نیز امروز باح ضور در ستاد انتخابات کشور، در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

امید ملت آمد

حجت‌الاسلام حسن روحانی نیز عصر امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نام‌نویسی کرد.

او گفت:‌ من امروز دوباره آمدم؛ برای ایران، دوباره آمدم برای اسلام، من دوباره آمدم برای آزادی بیشتر در این سرزمین، برای آرامش بیشتر در این سرزمین، برای امنیت گسترده‌تر در ایران عزیز و آمدم برای پیشرفت بیشتر. همه باید برای اسلام اعتدالی و اسلام رحمت دوباره بیاییم. همه برای انقلاب عقلانی و انسانی در کنار هم بایستیم و ایران را بسازیم. من دوباره برای ایران و اسلام آمدم و از همه ایران می‌خواهم دوباره بیایند برای ایران و برای اسلام

ثبت‌نام رییس آستان قدس

حجت‌الاسلام سید‌ابراهیم رییسی دادستان سابق که پس از درگذشت آیت‌الله واعظی طبسی در فروردین سال گذشته از سوی رهبر انقلاب به تولیت آستان قدس رضوی منصوب شد، عصر امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور در انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم شرکت کرد.

او در نشست خبری با تاکید براینکه خود را منحصر به جریان یا عنوان خاصی نمی‌دانم گفت:‌ من مستقل آمده‌ام ، جمنا جبهه‌ای است که کارش را با حسن ظن شروع کرد اما خب به آن‌ها هم گفتم منتها ساز و کارشان مشکل دارد.

ثبت‌نام ۱۰۴۵نفر در انتخابات ریاست جمهوری

درب‌های وزارت کشور در حالی به روی داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری بسته شد که امروز برخی چهره‌های شناخته شده از جمله حسن روحانی و سید ابراهیم رییسی برای ثبت‌نام در این انتخابات خود را به ساختمان فاطمی رساندند.

بر اساس گزارش ستاد انتخابات کشور با ثبت‌نام ۱۰۴۵نفر در مجموع چهار روز آمار ثبت‌نام کنندگان از مرز هزار نفر عبور کرده است.

فردا آخرین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری است و پیش‌بینی می‌شود با توجه به شلوغی ستاد انتخابات کشور در روز پایانی مهلت قانونی ثبت‌نام برای چند ساعت تمدید شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز