خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده:

هیچ وقت نشنیدم فردی به خاطر زن بودن رد صلاحیت شده باشد

asdasd
کد خبر : ۴۷۷۲۸۷

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: انتظار می‌رود که حضور زنان در پارلمان‌ها فاصله وضعیت موجود تا حد مطلوب ما برای حضور زنان در عرصه‌های مختلف شهری و روستایی را کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، شهین‌دخت مولاوردی در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در مورد افزایش حضور زنان در ثبت‌نام انتخابات شوراهای،‌ گفت: افزایش مشارکت و حضور زنان در انتخابات را به فال نیک می‌گیریم. با توجه به نقش شوراهای به عنوان پارلمان‌های محلی و آن چیزی که برای تحقق حق زن انتظار می‌رود و با توجه به فاصله ما با جایگاه مطلوب حضور زنان در این عرصه امیدواریم که  زنان بتوانند موثر واقع شوند. امیدواریم زنان بتوانند به عنوان ناظران و قانون‌گذاران شهری و روستایی کمک کنند تا شهرها و روستاهایمان بهتر از آنچه که امروز است باشد.

مولاوردی در ارتباط با تعریف رجل سیاسی در قانون گفت: لفظ رجل سیاسی هنوز تفسیر نشده است و شورای نگهبان نفیاً یا اثباتاً در مورد آن نظر نداده است. سخنگوی شورای نگهبان هم پیش از این به این موضوع اشاره کردند که اگر در دوره‌های قبلی خانم‌هایی که ثبت‌نام کرده‌اند رد صلاحیت شدند مانند خیلی از آقایانی که تشخیص داده شد صلاحیتشان برای ریاست جمهوری کافی نیست با آنها برخورد شده است. ما هیچ وقت نشنیده‌ایم که فردی به خاطر زن بودن رد صلاحیت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز