خبرگزاری کار ایران

کاشانی در جمع خبرنگاران:

برای ثبت‌نام در انتخابات شورا با چمران مشورت کردم/ متخلفان واگذاری املاک باید مورد سوال قرار گیرند

asdasd
کد خبر : ۴۷۱۶۸۹

عضو شورای شهر با بیان اینکه برای شرکت در انتخابات شورای شهر با مهدی چمران مشورت کردم، گفت: هنوز با هیچ گروهی درباره قرار گرفتن در لیست صحبت نکردم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حبیب کاشانی پس از ثبت‌نام در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در جمع خبرنگاران در خصوص اولویت‌های خود در شورای شهر پنجم گفت بزرگترین معضل شهرداری تهران، حمل و نقل عمومی و آلودگی هوا است. کارهایی که از سال ۸۲ آغاز شده در بودجه ۹۶ هم منابعی برای آن تخصیص داده شده است اما باز منابع برای تامین مایحتاج  تهران کافی نیست. ما سعی کردیم از منابع ناپایدار مثل مازاد تراکم جلوگیری شود به طوری که در این سالها منابع مازاد تراکم به پنجاه درصد تقلیل پیدا کرده است.

این عضو شورای شهر درباره عملکرد شورای چهارم در بحث نظارت گفت: بحث نظارتی بحث قانون است و سلیقه‌ای نیست. من نمی‌توانم امروز شعار دهم که فردا که وارد شورا شوم رینگ بوکس می‌گذارم و با شهردار  دعوا می‌کنم. شورا کمیسیون نظارت دارد که پنج عضو دارد. اول سوال می‌کنند بعد استیضاح و سازو کارها مشخص است. اگر سی و یک نفر در شورای فعلی به این نتیجه نرسیده است که استیضاح کنند به این معنا نیست که نظارت نداشته است .

کاشانی اظهار کرد: در مجلس هم اخیرا بحث تحقیق و تفحص شهرداری مطرح شده. سازمان بازرسی و دیوان محاسبات  نیز به این بحث ورود کرده‌اند اما در مجلس هم تحقیق و تفحص رای نیاورد.

او در پاسخ به این سوال که چطور با وجود نظارت شورا ما شاهد واگذاری املاک و قرارداد های نجومی هستیم و شهرداری پاسخگو نیست گفت : همه همکاران من در شورا زحمت می‌کشند.  پلاسکو با دو جرقه یک سیم اتفاق افتاده ولی نظارت زمان بر است.

این عضو شورای شهر درباره واگذاری املاک نیز گفت: سازمان بازرسی کل کشور موضوع را بررسی می‌کند و قوه‌قضاییه نیز در حال پیگیری ماجرا است. ما هم به صورت هم عرض در حال پیگیری هستیم. ۱۶۰ نفری که در مظان اتهام هستند باید احضار شوند و هر کس متخلف باشد باید مورد سوال قرار بگیرد.

کاشانی در خصوص اینکه آیا در لیست اصولگرایی قرار می‌گیرد یا ائتلاف ورزشکاران و هنرمندان گفت : هنوز با هیچ گروهی درباره قرار گرفتن در لیست صحبت نکردم. البته با آقای چمران مشورت کردم بعد ثبت نام کردم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز