خبرگزاری کار ایران

فیضی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

نقش تاریخی بزرگان جریان اصلاحات در تهیه لیست‌های انتخاباتی کلان‌شهرها

asdasd
کد خبر : ۴۷۱۶۷۸

نماینده اصلاح‌طلب مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس دهم با اشاره به سلایق سیاسی متفاوت شهروندان حوزه‌های انتخابیه بزرگ و کوچک، بر لزوم ایفای نقش تاریخی بزرگان جریان اصلاحات در تهیه لیست‌های انتخاباتی در کلان‌شهرها تاکیدکرد و گفت: صرف گرایش سیاسی نامزدهای انتخاباتی در همه حوزه‌های انتخابیه، برای پیروزی یا شکست او کفایت نمی‌کند.

محمد فیضی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به تلاش اصلاح‌طلبان برای جلوگیری از ورود افراد ناصالح به لیست‌های انتخاباتی این جریان سیاسی، اعلام کرد: متاسفانه گاهی اوقات حکایت تهیه لیست انتخاباتی حکایت «آن کسی است که زودتر زنبیل گذاشت» که درست نیست.

لزوم شناسایی اصلاح‌طلبان واقعی در سراسر کشور

او گفت: اولاً لازم است برای دستیابی به ساز و کاری دقیق و شفاف تلاش کنیم که اصلاح‌طلبان واقعی در سراسر کشور شناسایی شوند.

سلایق سیاسی متفاوت شهروندان حوزه‌های انتخابیه بزرگ و کوچک

نماینده اصلاح‌طلب مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تفاوت عمده در سلایق سیاسی شهروندان کلان‌شهرها با برخی شهرستان‌ها و روستاهای کوچک یادآور شد: در برخی شهرستان‌ها مناسبات متفاوت است و حتی گاهی گرایش حزبی اصلاح‌طلب یا اصولگرا آن‌چنان در سرنوشت پیروز انتخابات در آن حوزه انتخابیه، تعیین‌کننده نیست.

عضو هیات رییسه فراکسیون امید با تاکید بر لزوم تغییر نگرش رسانه‌ها در این رابطه یادآور شد: به نظر می‌رسد رسانه‌ها نیز باید به این مساله در مورد سلایق سیاسی مردم شهرستان‌های کوچک توجه داشته باشند.

فیضی تصریح کرد: با این حساب باید بگوییم علاوه بر گرایش حزبی افراد، فعالیت‌های خود نامزد، ارتباطات سیاسی و اجتماعی او در فضای محلی آن شهرستان و همینطور قومیت خاص آن نامزد انتخاباتی در میزان توفیق او در این رقابت انتخاباتی موثر است.

عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با این همه، نامزدهایی که سابقه فعالیت حزبی داشته یا در فعالیت‌های جریان اصلاحات مشارکت دارند می‌توانند با توجه به مسائل مربوط به محیط سیاسی، اجتماعی آن حوزه انتخابیه به موفقیت برسند.

نقش تاریخی بزرگان جریان در تهیه لیست‌های انتخاباتی حوزه‌های انتخابیه بزرگ

او با تاکید بر رای دادن لیستی شهروندان تهرانی و برخی کلان‌شهرها یادآور شد: شایسته است، بزرگان جریان اصلاحات به‌ویژه در حوزه‌های انتخابیه بزرگ نقش تاریخی خود را ایفا کنند و با معرفی نامزدهای اصلح به گونه‌ای عمل کنند که وقتی مردم بخاطر تعلق خاطر به گرایش فکری و سیاسی اصلاح‌طلبی به آن نامزدها رای دادند، آن‌ها همچنان معتمد به مردم باشند و به آرمان‌های اصلاح‌طلبی متعهد بمانند.

تنها گرایش سیاسی نامزدها در پیروزی یا شکست‌شان موثر نیست

فیضی در پایان تصریح کرد: مردم، سیاسیون و همین‌طور رسانه‌ها باید توجه داشته باشند که صرف گرایش سیاسی نامزدهای انتخاباتی در همه حوزه‌های انتخابیه، برای پیروزی یا شکست او کفایت نمی‌کند و در بسیاری از حوزه‌های انتخابیه، مسائلی دیگری نیز در این راستا تاثیرگذار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز