خبرگزاری کار ایران

مشرف:

پاکستان می‌تواند بین ایران و عربستان میانجی‌گری کند

asdasd
کد خبر : ۴۷۱۲۳۳

رئیس‌جمهور سابق پاکستان طی مصاحبه‌ای با یکی از شبکه‌های پاکستانی اعلام کرد کشورش می‌تواند به عنوان یکی از قدرت‌های بزرگ جهان اسلام بین ایران و عربستان به میانجی‌گری بپردازد.

به گزارش ایلنا به نقل از شبکه تلویزیونی «بل تی‌وی» پاکستان، «پرویز مشرف» رئیس‌جمهوری سابق پاکستان اعلام کرد که این کشور به عنوان یک قدرت بزرگ در جهان اسلام توانایی میانجی‌گری بین ایران و عربستان سعودی برای کاهش تنش بین دو طرف را دارد.

وی همچنین تاکید کرد کاهش تنش میان تهران و ریاض به سود پاکستان خواهد بود.

مشرف با اشاره به جمعیت بالای شیعیان پاکستان عنوان کرد پاکستان پس از ایران بیشترین جمعیت شیعیان را در خود جای داده است و با توجه به این کثرت جمعیت شیعیان، تنش‌های بین تهران و ریاض باعث ایجاد مشکلات برای اسلام‌آباد نیز شده است.

حدود ۲۰ درصد جمعیت ۲۰۰ میلیون نفری پاکستان را شیعیان تشکیل می‌دهند.

پرویز مشرف همچنین عنوان کرد که مسائل موجود میان ایران و عربستان، از حساسیت بالایی برای روابط پاکستان با تهران و ریاض برخوردار است.

وی با اشاره به توان پاکستان به عنوان قدرت هسته‌ای جهان اسلام تصریح کرد که اسلام‌آباد باید نقش سازنده‌ای برای ایجاد وحدت در کشورهای اسلامی ایفا کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز