خبرگزاری کار ایران

«عرب‌نیوز» گزارش داد؛

برگزاری علنی رزمایش امارات متحده عربی نادر بود/ پیام ابوظبی به تهران

asdasd
کد خبر : ۴۶۵۷۱۱

به گزارش خبرگزاری‌های رسمی امارات روز پنجشنبه سواحل ابوظبی شاهد رزمایش نظامی ارتش امارات بود که پیامی برای ایران داشت.

به گزارش ایلنا به نقل از «عرب نیوز»، روز پنجشنبه یک رزمایش نظامی در پایتخت امارات متحده عربی برگزار شد.

به گزارش این خبرگزاری، هزاران بیننده با دوربین‌های تلفن‌های همراهشان از این رزمایش فیلمبرداری می‌کردند اما اینها تنها تماشاگران و مخاطبان مانور آزادی گروگان‌ها نبودند.

به گزارش عرب نیوز، نیروهای چترباز از هلی‌کوپتر بر روی کشتی‌ها فرود آمدند که نشان‌دهنده حرکت‌های فنی ارتش امارات در زمانی است که کشورهای خلیج فارس به طور روز افزون نسبت به ایران تردید دارند.

بر اساس این گزارش امارات میزبان ۵۰۰۰ نیروی آمریکایی بوده و با این رزمایش می‌خواست به ایران پیغام بدهد که امارات همچنان ظرفیت دفاع از خودش را دارد و با هر نوع تجاوزی علیه این کشور مقابله خواهد کرد. 

این خبرگزاری مدعی شده که این رزمایش در پی رزمایش‌های نظامی ایران بوده است و این سوال همچنان باقی است که رویکرد دونالد ترامپ رییس جمهور جدید آمریکا در قبال تهران چه خواهد بود.

بر اساس این گزارش نیروهای اماراتی همراه با نیروهای سعودی در یمن درگیر مبارزه‌اند. این نیروها در زمانی که در ائتلاف به رهبری آمریکا در افغانستان خدمت می‌کردند تجربیات زیادی کسب کرده‌اند.

مانور روز پنجشنبه تحت عنوان «اتحادیه قلعه» در سواحل ابوظبی انجام شد. این مانور شامل پرواز جت‌های جنگنده و هلی‌کوپترها و آزادی گروگان‌های فرضی توسط نیروهای اماراتی بوده است.

به گزارش این خبرگزاری برگزاری چنین مانورهای علنی در امارات امری نادر بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز