خبرگزاری کار ایران

در اطلاعیه‌ای؛

فراکسیون امید خواستار اقدام فوری دولت برای ارسال لایحه حل مشکل ریزگردها به مجلس شد

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۳۴۱

فراکسیون امید خواستار ارسال هرچه سریع‌تر لایحه دولت برای حل اساسی مشکل ریزگردها، به مجلس شورای اسلامی شد.

به گزارش ایلنا، متن اطلاعیه فراکسیون امید درباره وضعیت بحران ریزگردها در استان خوزستان به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

خوزستان دین خود را به اسلام اداء نمود .  (امام خمینی رحمت الله علیه)

مردم صبور و مقاوم خوزستان که سالهاست، خاطرات دفاع مقدس و آثار به جا مانده از آن با نام شهرها و کوچه هایشان در ذهن هر ایرانی تداعی می‌شود، این روزها مورد تهاجمی دیگر واقع شده اند. تهاجمی که این‌بار نه از سوی نیروهای خارجی، بلکه براثر کم توجهی‌های سالیان دراز، آواری از غبار و آلاینده‌ها را بر سرآنها فرومی‌ریزد.

خوزستانی که با رودهای پرآب و دشت‌های حاصلخیز و منابع غنی زیرزمینی خود، به واقع قلب ایران بود، این‌روزها چونان آینه‌ای خاک گرفته، حتی از رسیدن نور خورشید هم محروم است و در بسیاری از شهرهای آن، آب شرب به آسانی در دسترس نیست و حالا بی‌برقی و دیگر مشکلات نیز بر این وضع اضافه شده است.

دیدن چنین وضعی در سرزمین زرخیز خوزستان، برای هیچ‌یک از شهروندان ایرانی قابل تحمل نیست و ما نمایندگان مردم در مجلس نیز از اینکه هر روز نظاره‌گر اخبار و تصاویر غیرقابل تحمل خوزستان عزیز هستیم، از یک سو غمگینیم و از سوی دیگر، خود را شرمسار مردم نجیب این دیار می دانیم.

فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، ضمن تاکید بر لزوم اقدام عاجل در حل مشکلات فعلی و همکاری همه نهادها و دستگاه‌ها برای کمک به مردم خوزستان در وضعیت پیش آمده، خواستار ارسال هرچه سریع‌تر لایحه دولت برای حل اساسی مشکل ریزگردها، به مجلس شورای اسلامی است. لایحه ای که با توجه به وضعیت فعلی، می‌تواند با قید دوفوریت و با اولویت در دستور کار مجلس قرار گیرد تا با تصویب آن بتوان اقدامات بنیادین در جهت حل کامل این مشکل انجام داد.

فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام آمادگی برای همکاری در تهیه این لایحه و اصرار بر لزوم تصویب و اجرای فوری آن، از ریاست محترم جمهوری می خواهد که بدون فوت وقت و با نگاه ویژه به وضعیت بحرانی خوزستان، تدوین این لایحه و ارسال آن به مجلس را در صدر اولویت‌های کاری هیات دولت قرار دهند تا در اسرع وقت، با رفع موانع احتمالی، شاهد اقدام عملی و عاجل در جهت بهسازی هوا و شرایط زیستی در خوزستان عزیز باشیم.

فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز