خبرگزاری کار ایران

ترک همدانی:

تصمیم خوب نیروی نظامی در ممنوعیت پرواز کوادکوپتر

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۸۵۲

یک وکیل پایه دادگستری از اقدام نیروی انتظامی برای ممنوعیت پرواز کواد کوپترها تقدیر کرد.

به گزارش ایلنا، مصطفی ترک همدانی وکیل دادگستری در یادداشتی که در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، از اقدام نیروی انتظامی برای ممنوعیت پرواز کواد کوپترها تقدیر کرد.

متن یادداشت او به این شرح است:

شنیده شده که دستگاه نظامی کشور قصد ممنوعیت پرواز کوادکوپترها و هلی‌شات‌های شخصی و خصوصی در تهران را دارد. این تصمیم از دو منظر قابل توجهست؛

اول: با ورود فناوری‌های نوین، باید فرهنگ و قوانین لازم برای استفاده از این فناوری‌ها بی‌درنگ تصویب و اجرا گردد. شاید با گذشت زمان، به دلیل فراگیری و عادت نتوان آنرا در قالب قانون مناسب اجرا کرد. قانون و فرهنگ استفاده از فناوری کوادکوپتر اینروزها کم کم رخ نمایی می‌کند. حفظ حریم خصوصی و امنیت شهری و دفاعی از جمله دلایل لزوم این قانونست اما لازمست در قالب قانون نویسی بدان پرداخت و معادل فارسی کوادکوپتر را نیز برگزید.

دوم: پیشتر قانونی خاص درباره استفاده های خصوصی از پرندگان به تصویب رسیده بود. هر چند آن قانون به منظور تامین حفاظت از پروازها بوده اما امنیت و حفظ حریم خصوصی را نیز بر در داشت که بدین شرح است :

قانون تشدید مجازات کبوتر پرانی مصوب ۱۳۵۱/۳/۱۵ با اصلاحات بعدی

ماده واحده – به منظور تامین حفاظت پرواز هواپیما ها هر کس در شعاع چهل کیلومتری فرودگاهها و همچنین درمناطقی که از طرف وزارت جنگ ممنوعه اعلام گردد مبادرت به کبوتر پرانی نماید به سه سال حبس تادیبی محکوم خواهد شد.

تبصره ۱- وزارت جنگ محل فرودگاهها و نقاط ممنوع را وسیله یکی از روزنامه های کثیر الانتشار مرکز به اطلاع عموم می رساند و پس از انقضاء پانزده روز از تاریخ انتشار آگهی اقدام به کبوتر پرانی مستوجب مجازات مذکور در این قانون خواهد بود.

تبصره ۲(الحاقی ۱۳۵۳/۵/۸) نگهداری و پرورش کبوتر در حدود و مناطق مذکور در این ماده منوط به تحصیل پروانه است که در حوزه استحفاظی شهربانی از طرف شهربانی کشور و در حوزه استحفاظی ژاندارمری از طرف ژاندارمری کشور صادر می شود .

شرایط و ترتیب صدور پروانه به موجب آیین نامه ای که از طرف وزارت کشور تهیه و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید تعیین می شود.

هر کس بدون پروانه مبادرت به نگهداری و پرورش کبوتر در حدود و مناطق مزبور نماید به حبس جنحه ای تا شش ماه محکوم می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز