خبرگزاری کار ایران

محمد دهقان:‌

مدیر دو شغله در راه‌آهن وجود دارد/ درباره صحت قراردادهای اطرافیانتان توضیح دهید

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۴۷۳

نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز گفت: طبق تحقیقات ما ۲۴ مدیر دو شغله در راه‌آهن وجود دارد که این امر موجب پدید آمدن حوادثی همچون سانحه قطار سمنان می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد دهقان نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز که از نمایندگان موافق استیضاح آخوندی وزیر راه و شهرسازی در مجلس است، با بیان اینکه من از منظر شخصی تمایلی به صحبت نداشتم گفت: همه می‌دانند که ما اینجا برای تسلی دادن به احساسات جریحه‌دار شدن مردم تبریز گرد هم آمدیم.

او ادامه داد: من قصد حضور نداشتم اما مدارکی به دست من رسید که به عنوان یک نماینده و از نظر ملی آنها را مطالعه کردم. جلساتی نیز در این راستا برگزار شد که به صحت و سقم این مدارک پی ببریم. مسئولان نظارتی که جرات در اختیار قرار دادن این مدارک را ندارند اما من از کارشناسان شجاع که با مجلس همکاری دارند، تشکر می‌کنم.

دهقان خطاب به آخوندی گفت: ۱۳ ساعت و نیم وقت بر روی این مدارک گذاشته شد و به این نتیجه رسیدیم که آنها را در این جلسه بازگو کنیم. آقای آخوندی اگر شما رای بیاورید من ناراحت نمی‌شوم من از شما می‌خواهم که بعد از رای آوری پاسخ اینها را بدهید.

او در ادامه با اشاره به اینکه نزدیکان وزیر راه در قراردادهای شرکت راه‌آهن حضور دارند گفت: محمدمهدی احمد‌آخوندی از نزدیکان وزیر راه یک قراردادی بالغ بر ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان امضا کرده که پزشکان قطار را تامین کند. آقای آخوندی اگر چنین چیزی صحت ندارد بگویید. شما این امکان را به فردی داده‌اید که کاربلد نیست. این قرارداد باعث شد که پزشکان نیز به آن اعتراض کنند.

این نماینده اصولگرای مجلس افزود: بیش از این ۲۰۰ هزار پزشک همراه راه‌آهن به مناطق اعزام شدند اما در نبود پزشک در قطار تهران و اهواز یک نفر فوت کرد.

نماینده مردم چناران در مجلس دهم در ادامه با بیان اینکه اسنادی موجود است که در راه‌آهن کارمندان آن دو شغله هستند گفت: یکی دیگر از مدارکی که به دست ما رسید قرارداد پنج میلیارد و ۷۰۷ میلیون تومانی بود که یکی از معاونین شما در آن حضور داشت. چرا شما به معاونان و مدیران خود اجازه می‌دهید که در این امور دخالت داشته باشند. بر طبق تحقیقات ما ۲۴ مدیر دو شغله در راه‌آهن وجود دارد که به اصطلاح یک بار در دولت و بار دیگرشان در شرکت‌های خصوصی است.

او در ادامه با بیان اینکه همه باید سالم کار کنیم و اگر اطرافیان ناسلامتی داریم نباید در امور مربوطه دخالت دهیم گفت: مدیر عامل شرکت بنادر که شما آن را منصوب کرده‌اید رئیس شرکت خصوصی است بر طبق گزارش‌ها او یک قرارداد ۵۰ میلیارد تومانی برای لای‌روبی بنادر که متعلق به صندوق خود کارکنان است بسته است. این خود دارای اشکال است و پرونده آن در دادگاه تشکیل شده.

دهقان همچنین افزود: وقتی راه‌آهن ۲۴ مدیر دو شغله دارد این اتفاقات هم می افتد. در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیدیم که یکی از شرکت‌های زیرمجموعه راه‌آهن ۱۴ نفر از مدیرانش دارای شرکت‌های خصوصی هستند که پرونده آنها به دادگاه معرفی شده. آقای آخوندی ما این مطالب را به شما گوشزد می‌کنیم که اگر رای آوردید به آنها رسیدگی کنید. من همین دیشب که شرکت‌هایی را که مدیران و اطرافیان شما در آن حضور داشتند را سرچ کردم عدد آن به ۳۶ رسید. خودم دیگر خسته شدم آقای قاضی‌پور نیز قبل از این گفته بودند ۱۲۱ شرکت متعلق به اطرافیان شماست چرا اجازه می‌دهید اینگونه مدیران شما رفتار کنند.

نماینده طرقبه با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته مدیران ارشد راه‌آهن شرکت هایی را تاسیس کردند گفت: در سال ۹۴ و ۹۵ یکی از مدیران شما شش شرکت تاسیس کرده شاید شما به دلیل مشغله کاری نتوانستید که به این امور رسیدگی کنید. امیدوارم که این فرصت را به دست بیاورید.  وزیر راه از سال ۱۳۳۷ قانونی در این کشور تصویب شد مبنی بر منع مداخله کارمندان دولتی در معاملات دولتی اما این امر در وزارتخانه شما رعایت نمی‌شود.  چقدر باید پرونده نوشته و به دادگاه فرستاده شوند. امیدوارم که رای منصفانه‌ای صادر شود و اگر شما دوباره وزیر شدید پاسخ این مدارک را بدهید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز