خبرگزاری کار ایران

نماینده تبریز در صحن مجلس:

خرید هواپیما کجای اقتصاد مقاومتی قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۲۲۸

نماینده تبریز، آذر شهرو اسکوگفت: خرید هواپیما کجای اقتصاد مقاومتی قرار دارد. چرا تمام برنامه وزارت راه و شهرسازی به خرید هواپیما اختصاص یافته است، در حالی که هر دو روز یک بار به اندازه یک سقوط هوایی در جاده های کشور کشته می دهیم؟ چرا به فرمایشات رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی گوش فرا نمی دهید؟

علیرضا بیگی نماینده تبریز، آذر شهرو اسکو امروز یکشنبه دوم اسفند در صحن علنی مجلس در موافقت با استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی بر خلاف شایعات، گفت: سوال من این است چه فرقی بین حادثه منا که طی آن تعدادی از حجاح به شهادت رسیدند با کسانی که در حادثه قطار تبریز شهید شدند وجود دارد؟

او ادامه داد: مگر  غیر از این است که با ناتوانی آل سعود جمع کثیری از حجاج و هم وطنان ما شهید شدند، عین همین موضوع در حادثه قطار تبریز رخ داد، چه فرقی بین این دو وجود دارد؟

نماینده مردم تبریز با بیان این‌که چه تفاوتی است بین حادثه قطار  تبریز و برج پلاسکو عنوان کرد: چه طور طی حادثه پلاسکو  وزیر کشور و شهردار به مجلس فرا خوانده می‌شوند و مورد سوال قرار می‌گیرند اما نباید وزیر راه درباره حادثه تبریز به مجلس فرا خوانده شود؟

او همچنین گفت: ما امروز با استدلال‌هایی که می‌آوریم می‌گوییم آخوندی تصدی وزارت راه را ندارد، آخوندی در سیاست‌های کلان مشکل دارد، او در وزرات راه کسانی را به عنوان مدیر به تصدی امور گذاشته است که دارای مشکل هستند.

بیگی با طرح ادعاهایی نسبت به مدیر عامل سازمان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: سعدی‌نژاد در زمانی که مدیر عامل راه آهن بود به عنوان خریدار، در این سازمان عمل می کرد. آیا ایشان امروز نیز در خریدهای سازمان کشتیرانی نقش آفرین است؟ حضور ایشان در این سازمان نشانه بی لیاقتی وزیر راه و شهرسازی است.

او سپس به خرید هواپیما از شرکت ایرباس و ای تی آر اشاره کرد و افزود : قطعا ورود هواپیما به ناوگان هواپیمایی کشور امر بسیار خوبی است  اما شرکت ایرباس در قراردادش با سازمان هواپیمایی کشوری شرایطی را به ایران تحمیل کرده است. از آن گذشته مصوبه هیات وزیران برای خرید ۱۱۱ فروند هواپیما از طریق تسهیلات فاینانس به ارزش ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورو و همچنین خرید هواپیماهای ای تی آر و ارزش میلیون‌ها دلار آن هم از طریق منابع فایناس بدون استفاده از منابع مالی داخلی مشکل دیگری است که آقای آخوندی باید جوابگوی آن باشد.

او در ادامه  افزود: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران را موظف را کرده طوری اقساط را بپردازد که مسولیت باز پرداخت بر عهده دولت نباشد، آقای وزیر چه پاسخی به نمایندگان دارند در مورد این تخلف؟

او با اشاره به این ‌که که خرید هواپیما کجای اقتصاد مقاومتی قرار دارد، گفت: چرا تمام برنامه وزارت راه و شهرسازی به خرید هواپیما اختصاص یافته است، در حالی که هر دو روز یک بار به اندازه یک سقوط هوایی در جاده های کشور کشته می دهیم؟ چرا به فرمایشات رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی گوش فرا نمی دهید؟

بیگی در ادامه گفت: آیا می‌دانید از تعدا ۵۳ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران فقط ۱۳ هواپیما توان عملیاتی دارد؟ضمنا آیا شما می‌دانید از کجا قرار است قطعات این هواپیماها که در تحریم وجود داشت تامین شود؟چه کسی به شما این تضمین ها را  به شما داده است؟ می‌دانید  محدودیت در کارگیری قطعات هواپیما چه اتفاقاتی را در پی دارد؟ که اگر اتفاقی نیفتد چه خواهد شد ؟ چرا به فرمایشات مقام معظم رهبری مورد اقتصاد مقاومتی گوش فرا نمی دهید؟

نماینده مردم تبریز خاطر نشان کرد: به جای اینکه جاده‌ها را  درست کنید می‌روید سراغ هواپیما ؟ مگر نه این است که حوادث جاده‌ای بیشترین کشته‌ها را دارد؟حادثه قطار تبریز برای شما مهم نبوده است؟ آیا لعن و نفرین مردم را شنیده‌اید؟ آیا شما کشته های این حادثه را دیده اید؟ آیا می‌دانید روزی چندین نفر در حادثه جاده‌ای کشته می‌شوند؟

او در خاتمه گفت: امروز مجلس شورای اسلامی در برابر آزمونی قرار گرفته که امیدوارم سربلند از آن بیرون بیاید و پاسخ‌گوی ملت باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز