خبرگزاری کار ایران

دبیرکل موتلفه:

آشتی‌ملی آب در هاون کوبیدن است

asdasd
کد خبر : ۴۵۸۷۸۹

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در واکنش به طرح آشتی ملی گفت: اگر کسی با نظام و مردم قهر است بیاید آشتی کند. نیازی به همایش نیست.

به گزارش ایلنا، محمدنبی حبیبی  در پایان نشست دبیران حزب موتلفه، گفت: پاسخ کوبنده ملت به سیاست‌های تجاوزکارانه آمریکا در لبیک به فراخوان رهبری بود.

حبیبی افزود: به اعتراف خبرگزاری‌های بزرگ جهان، مردم ایران در یوم‌الله ۲۲ بهمن امسال پاسخ رجزخوانی‌های آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی را دادند و حضور مردم در راهپیمایی امسال وسیع‌تر و گسترده‌تر از سال‌های پیش بود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: طبقه شعارهای مردم در امسال انقلابی‌تر بود و این نشان می‌دهد انقلاب در لایه‌های اجتماعی عمیق‌تر شده است. دشمنان باید از خشم و غضب بی‌پایان ملت بترسند و از ماجراجویی دست‌بردارند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان نیروی هوایی اظهار کرد: اعتماد به دشمن واقعاً یک سراب است. امیدواریم آنهایی که هنوز خواب آمریکا را می‌بینند با دعای امام(ره) که فرمودند خدا بیدارشان کند، بیدار شوند و نگذارند انقلاب به بیراهه رود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ترامپ را چهره واقعی آمریکا دانست و گفت: او دستکش مخملین را بیرون آورده است و می‌خواهد با دست چدنی به‌سوی ما بیاید. این دست را باید قطع کرد زیرا ملت ما در ۲۲ بهمن نشان دادند عزم این را دارند که آن را قطع کنند.

حبیبی با اشاره به طرح مساله آشتی ملی از سوی یک جریان سیاسی، تصریح کرد: آشتی ملی در برابر قهر ملی است؛ این قهر کی صورت گرفت؟ در انتخابات سال ۸۸ عده‌ای با صندوق‌های رأی قهر کردند و رأی مردم را به رسمیت نشناختند. آن‌ها به کمک سرویس‌های امنیتی و ارتش رسانه‌ای غرب ۸ ماه مملکت را به آشوب کشاندند و تا سرحد محاربه با مردم و نظام پیش رفتند. حال می‌خواهند آشتی کنند. اما باید از آنها پرسید با چه کسی می‌خواهید آشتی کنید؟ با مردم و نظام؟ این عده نه تنها لحن آشتی ندارند بلکه هنوز خود را طلبکار می‌دانند.

وی با اشاره به فریب فتنه‌گران افزود: آنچه تحت عنوان آشتی ملی مطرح می‌شود این است که چهره یک «فتنه‌گر» و «محارب» را تبدیل به یک «مصلح طلبکار» کنند. این آب در هاون کوبیدن است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: اگر کسی با نظام و مردم قهر است بیاید آشتی کند. نیازی به همایش نیست. البته باید از مردم و نظام عذرخواهی کنند و بگویند بر اساس چه منطق سیاسی با مردم و رأی مردم قهر کرده‌اند. همچنین بگویند به چه دلیل بی‌بی‌سی و رادیو آمریکا از آنها حمایت می‌کنند و چرا پروژه آشتی ملی را از بی‌بی‌سی کلید می‌زنند. این کلید، آن قفل قهر ملی را باز نمی‌کند.

حبیبی در مورد آخرین تحولات آمریکا و اروپا اظهار کرد: خبرهایی که از واشنگتن به گوش می‌رسد خبر از حاکمیت دوگانه در رأس نظام سرمایه‌داری جهان دارد. ترامپ هنوز کابینه خود را تشکیل نداده است. فرمان‌ او از طریق دستگاه قضایی آمریکا وتو می‌شود. این‌ها نشانه حاکمیت دوگانه در آمریکاست. همین وضعیت در اروپا در آستانه انتخابات فرانسه و ایتالیا دیده می‌شود. حمایت ترامپ از ملی‌گراها در فرانسه و قدرت‌یابی ناسیونالیست‌ها در اروپا زنگ خطر حاکمیت دوگانه در اروپا را به صدا درآورده است.

وی در ادامه به موضوع بررسی بودجه سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: مجلس باید با توجه به گزارش مجمع در مورد انطباق عملکرد اقتصادی دولت بر سیاست‌های اعلام‌شده از سوی رهبری و نیز تفریغ بودجه سال ۹۴ و نیز گزارش دولت در مورد عملکرد اقتصادی، بودجه ۹۶ را مورد رسیدگی قرار دهد. اگر قرار باشد دولت فقط ۳۳ درصد بودجه را عمل کند و بقیه را ناقص یا فاقد عملکرد بگذارد فلسفه بودجه‌نویسی و کارکرد آن در اقتصاد ملی زیر سؤال می‌رود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: وقتی هنوز شورای نگهبان برنامه ششم را تصویب و تأیید نکرده است، انطباق برنامه ششم و بودجه ۹۶ چگونه می‌خواهد صورت بگیرد؟

حبیبی با اشاره به اظهارات اخیر وزیر ارشاد در مراسم جایزه کتاب سال مبنی بر اینکه دوران سخت‌گیری به پایان رسیده است و تصمیم گرفته‌ایم دیگر اعلام خط قرمز نکنیم، خاطرنشان کرد: یک انقلاب در ابعاد جهانی که پرچم‌دار اسلام و قرآن است نمی‌تواند خط قرمز نداشته باشد. این بیان وزیر محترم ارشاد بمثابه این است مایکی از فروعات اسلام که مقوله «تبری» و «تولی» است نادیده بگیریم. امیدوارم ایشان این موضع خود را اصلاح کند. البته بعدا وی توضیح داد که از حرفش برداشت صحیح نشده است. وی علی‌القاعده باید بداند در هیچ تفکری اعم از حق یا باطل نیست که در آن یک نوع خط قرمز یا خطوط قرمز وجود نداشته نباشد.

وی افزود: در حوزه نشر اشکالات فراوانی وجود دارد که اخیرا آیت‌الله سبحانی یکی از مراجع عظام تقلید متعرض آن شدند. وزیر محترم ارشاد باید نصایح مشفقانه منتقدین را مورد توجه قرار دهد و از حریم انقلاب و اسلام در حوزه نشر دفاع کنند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه با یادآوری سالگرد صدور فرمان قتل سلمان رشدی تاکید کرد: این فرمان نشان داد برای نشر، خط قرمز وجود دارد و باید آن را رعایت کرد.

حبیبی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به تحولات منطقه نیز گفت: ضربه‌ای را که اخیرا حکام عربستان سعودی در ریاض از رزمندگان یمنی دریافت کردند، هشداری است که آن‌ها باید خوب به آن توجه کنند. وی اضافه کرد: سعودی‌ها باید از کودک کشی در یمن پرهیز کنند و باید بفهمند که فقط خانه‌های مردم اکثرا فقیر یمن در خطر نیست و کاخهای طاغوتی آنها نیز درخطر است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: معادلات قدرت به ‌سرعت در منطقه تغییر می‌کند و باید دشمنان اسلام و ایران خود را با این معادلات تطبیق دهند والا خسارت‌های آن بر ایشان جبران‌ناپذیر است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز