خبرگزاری کار ایران

عارف:

نظر شخصی‌ام حمایت از روحانی و ادامه مسیر سال ۹۲ است/ منع کردن جزء مشی اصلاح طلبی نیست

asdasd
کد خبر : ۴۵۱۷۶۳

رییس فراکسیون امید گفت: نظر شخصی من این است که باید حتی‌الامکان مسیر سال ۹۲ طی شود و جریان اصلاح‌طلبی و شورای‌ عالی سیاست‌گذاری از آقای روحانی حمایت کند البته به شرطی که ایشان نیز اعلام آمادگی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا عارف عارف در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر برنامه‌اش در کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری و و در واکنش به این بخش از صحبت‌های خبرنگار مبنی بر این‌که بزرگان اصلاحات او را از اعلام کاندیداتوری منع کرده‌اند، گفت: منع کردن جزو ذات اصلاح‌طلبی نیست. ویژگی جبهه بزرگ و مردمی اصلاحات خرد جمعی است و ما در هیچ موردی از فرد یا افراد خاصی دستور نمی‌گیریم. ذات اصلاح‌طلبی دستورپذیری نیست و مبنا بر خرد جمعی است. بنابراین تصمیم حضور یا عدم حضور بر عهده شورای‌عالی سیاست‌گذاری است که از نظر مشورتی بزرگان استفاده می‌کنند. 

عارف ادامه داد: معتقد به رایزنی و مشورت هستیم اما در نهایت تصمیم را شورای‌عالی سیاست‌گذاری می‌گیرد که در دوره گذشته نیز همین روند انجام شد و در انتخابات اردیبهشت ماه سال آینده نیز مبنا بر تصمیمات شورای‌عالی سیاست‌گذاری است.

اگر احزاب فراگیر در کشور وجود داشت، نیاز به حرکات جبهه‌ای نبود

او گفت: اگر احزاب فراگیر در کشور وجود داشت نیاز به برخی حرکات جبهه‌ای نبود، چون جبهه‌ها مشورت‌پذیری بالایی ندارند. نگاه ما این است که حرکات جبهه‌ای مقدمه حرکت احزاب باشد. در حرکت جبهه‌ای نمی‌توان نقش احزاب را منکر شد. در دوره جدید در شورای‌عالی سیاست‌گذاری به دنبال آن هستیم که تعداد اعضای حقیقی حداکثر نصف اعضای حقوقی باشد.

عارف توضیح داد: کمیته‌ای در شورای‌عالی سیاست‌گذاری برای موضوع انتخابات ریاست جمهوری تشکیل شده که نتیجه آن جمع‌بندی و استمرار مسیری است که از خرداد ۹۲ شروع شده است. من هم خدمت‌گزار کوچک همه هستم و در حد توان در خدمت کشور و مردم خواهم بود و مهم نیست در چه پستی باشم، مهم خدمت‌گزاری است.

نظر شخصی‌ام حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی و ادامه مسیر ۹۲ است

او در واکنش به تفسیر خاص خبرنگاری که این صحبت‌ها را به‌عنوان اعلام کاندیداتوری عارف جمع‌بندی کرد، گفت: نظر شخصی من این است که باید حتی‌الامکان مسیر سال ۹۲ طی شود و جریان اصلاح‌طلبی و شورای‌عالی سیاست‌گذاری از آقای روحانی حمایت کند. به شرطی که ایشان نیز اعلام آمادگی داشته باشند. البته هنوز شورای سیاست‌گذاری وارد مصادیق نشده است.

موضع فراکسیون امید حمایت از دولت است

رییس فراکسیون امید در پاسخ به سوال دیگری درباره حمایت از دولت یادآور شد: موضع فراکسیون امید درباره دولت آن است که انتقادات باید مطرح شود اما شرایط و روند نیز در نظر گرفته شود. ما به عملکرد دولت نمره خوبی می‌دهیم اما حمایت از دولت نیز جزو شعارهای ما به خصوص در انتخابات مجلس بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز