خبرگزاری کار ایران

سالاری:

گزارش‌ها درباره وضعیت طبقات فرودست جامعه نگران کننده است

عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان گفت: چرا باید با این همه رسیدگی و دستگاه‌های نظارتی شاهد تخلفاتی باشیم که هیچ عقل سلیمی آن را باور و قبول نمی‌کند.

به گزارش ایلنا، محمد سالاری گفت: ‌زمانی که انحراف حاصل می‌شود فساد نیز از پی آن خواهد آمد، متاسفانه این روز‌ها خبرهای خوبی در خروجی رسانه‌ها نیست و گزارش‌های ناگواری از طبقات اجتماعی فرودست به گوش می‌رسد که قلب هر انسانی را به درد می‌آورد و در پس این تالم خاطر، سوالی که به اذهان عمومی متبادر می‌شود این است که این تبعیض طبقاتی از کجا حاصل می‌شود؟ 

او با تاکید بر جدی گرفتن آسیب‌های اجتماعی و بها دادن به آن یادآور شد: این قبیل آسیب‌ها که روح جامعه را آزرده می‌کند امری نیست که گره آن صرفا به دست دولت گشوده گردد و اگر همت جمعی تمامی دستگاه‌ها و قوای کشور و حتی مردم نباشد این امر راه به جایی نخواهد برد. 

عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان به بی‌اعتمادی عمومی به واسطه پیگیری نکردن برخی مسائل اشاره کرد و گفت: مردم و شهروندان جواب می‌خواهند آن‌ها وقتی که در برابر امری حساس، ملی و داخلی قرار می‌گیرند، یک پاسخ قانع کننده نیاز دارند که باید به آن‌ها داده شود در غیر این صورت بی‌اعتماد شده و سوال می‌کنند این معضل را چه کسی می‌تواند حل کند؟ 

سالاری تصریح کرد: بهتر است در این گونه امور پیش داوری به کناری گذاشته و کمی جامع نگر باشیم زیرا این دست امور ملی است و اگر گروه خاصی قدم برای حل موضوع بر می‌دارند نباید با پیش داوری‌های مغرضانه اجر کارشان را ضایع کنیم. 

او در بیان اهمیت ترمیم تفکر عمومی برای کشور خاطرنشان کرد: زمانی که تخلف‌ها و اختلاس‌های بزرگ در این کشور اتفاق می‌افتاد و صدای دلسوزان در می‌آمد عده‌ای بیان می‌کردند که این‌ها سیاه نمایی است در نتیجه چنین رویکردی شاهد صحنه‌های دلخراش و فقر و تبعیض اجتماعی شده‌ایم و نمی‌توانیم جواب و درمان درستی هم برایش پیدا کنیم. 

قائم مقام دبیر کل حزب همبستگی با تاکید بر نگاهی جامع و ملی به این گونه موضوعات خاطرنشان کرد: زمانی که تخلفی صورت می‌گیرد و تبعات آن در ‌‌نهایت بعد از مدت‌ها دامن جامعه و افراد آن را می‌گیرد امری نیست که توسط یک شخص خاص اتفاق افتاده باشد بلکه این مسئله‌ای دامنه دار بوده و دست‌های زیادی در آن شریک هستند، دست‌هایی که اگر با پیگیری و اجرای قانون، صریحا قطع نشوند وضعیت را از آنچه که هست اسف بار‌تر خواهند کرد. 

عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان اظهار امیدواری کرد: به دور از هر نگاه بغض آلود و پیش داوری مغرضانه با نگاه خدمت برای مردم باید پاسخی قانع کننده برای مردم داشته باشیم و این را هم در نظر بگیریم که این مردم هیچ چیزی را از یاد نبرده و در بزنگاه‌های حساس عکس العمل درست را انجام خواهند داد.

کد خبر : ۴۴۵۶۴۱