خبرگزاری کار ایران

انتقاد بلومبرگ از تحریم‌های باقیمانده؛

در غیاب شرکت‌های آمریکایی رقبای آن‌ها اجازه ورود به بازار ایران را دارند

asdasd
کد خبر : ۴۴۴۴۵۶

وبسایت خبری بلومبرگ در مقاله‌ای ضمن اشاره به تایید ۲۹ شرکت بین المللی برای شرکت در مناقصه‌های نفتی ایران برای توسعه صنایع انرژی در این کشور نوشت: تحریم‌های آمریکا مانع از ورود کمپانی‌های امریکایی به بازار سرمایه ایران در حوزه صنایع انرژی شده است و در این شرایط رقبای آمریکا می‌توانند این عرصه را غنیمت شمرده و وارد عملیات‌های نفتی در خلیج فارس شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از بلومبرگ، ایران ۲۹ شرکت بین المللی نفتی را برای شرکت در مناقصه پیش رو برای سرمایه گذاری در حوزه انرژی و پروژه‌های توسعه نفت خام و گاز طبیعی در خلیج فارس مورد تایید قرار داده است. 

شرکت ملی نفت چین، رویال دوچ شل و توتال از جمله این شرکت‌ها هستند که برای شرکت در مناقصه از آن‌ها د عوت به عمل آمده است. این خبر روز دوشنبه در وب سایت شرکت ملی نفت ایران منتشر شد و در کنار این شرکت‌ها نام لوک اویل و واحد نفتی گازپروم نیز در لیست دیده می‌شود. این شرکت‌ها اخیرا قراردادهایی را با ایران برای مطالعه بر روی میادین نفتی بالقوه ایران در آینده و توسعه این میادین امضا کرده‌اند. 

ایران قرار است ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه خارجی را برای توسعه و رشد صنعت انرژی‌اش بعد از سال‌ها تحریم بین المللی جذب کند و مجددا به جایگاه قبلی خود برگردد. از زمان لغو تحریم‌ها تولید کنندگان خلیج فارس صادرات نفت خامشان را دو برابر کرده‌اند و به همین جهت قیمت‌ها به شدت شکسته شد. قیمت نفت خام برند به همین واسطه بشکه‌ای. ۰۸ /۵۷ دلار فروخته شد. 

ایران تولید نفت خود را از ۸۷۰ هزار بشکه در روز به سه و ۶۷ میلیون بشکه رساند. ایران توافق نامه‌های اولیه بسیاری را با کمپانی‌های بین المللی منعقد کرده که به محض امضا شدن به تشدید تولید نفت کمک خواهد کرد. زنگنه وزیر نفت ایران گفته زمان این رسیده که ایران به تولید روزانه ۵. ۷ میلیون بشکه دست پیدا کند. 

بلومبرگ در پایان با اشاره به تایید کمپانی‌هایی از ایتالیا، ژاپن و هند دبرای شرکت در مناقصه‌ های نفتی ایران نوشت: تحریم‌های آمریکا مانع از ورود کمپانی‌های امریکایی به بازار سرمایه ایران در حوزه صنایع انرژی شده است و در این شرایط رقبای آمریکا می‌توانند این عرصه را غنیمت شمرده و وارد عملیات‌های نفتی در خلیج فارس شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز